- southtown
- Medlem ●
- Jönköping
ja, men nu måstre jag köpa nya.
Den ena luren har börjat skorra på hög volym...
Jag använder apples, men jag har testat med ett par hyfsade Sennheiser och jämferelsevis låter apples riktigt kass.
Min ena lur har också börjat skorra på sistone. Jag läste nånstans att det räcker med ett hårstrå för att det skall skorra och att det ofta är just det.
Är det möjligt att öppna lurarna o rensa? Det verkar som om dom är limmade, men är det risk att dom blir sabbade eller räcker det med lite normal försiktighet?
Ksc 35 (Koss)
Jag växlar mellan Koss PortaPro, ett par duktiga sonypluggar och stora kåpor från AKG. Det blir mindre oljud från vinddraget när jag cyklar om jag använder sonypluggarna. Annars är nog kosslurarna favoriter. Fast de fastnar i håret.
Skrevs ursprungligen av freeze
Jo, pga ljudet och isoleringen.
Är så trött på vanliga snäckor så det är inte sant...
Hm, det blev nog nåt missförstånd
Självklart använder jag ett par rejäla hörlurar från Sony
Jag blir klart illa berörd över att det möjligen funnits människor som i nästan ett dygn trott att jag har de där små vita Apple-sakerna instoppade i hörselgångarna
Använder Apples lurar de få gånger jag använder iPoden med lurar. Den används mest i bilen kopplad till stereon.
Lurarna används då jag går ut och går, om jag är ensam då vill säga, annars får poden stanna hemma.
Mats
Sennheiser HD500
Personligen har jag mina original-lurar och fjärren kvar i obruten förpackning. Jag använder istället ett par Sennheiser HD500 som spelar ut otroligt fint. Kan kännas lite klumpiga ibland, men det förtränger man snabbt.
Skrevs ursprungligen av MigueI
Det är med lurar som med bilar.
Provkör aldrig en ny bil, då tycker du att din bil är kass och MÅSTE byta...
Tänk om alla skulle resonera så. Då skulle vi fortfarande åka runt i gamla 60-tals bilar. Hmm... Ja just ja, det är ju det jag gör...
Men nya hörlurar har jag i alla fall!
Oftast använder jag apples egna lurar, me ibland ett par koss R80 (är dock på lagning nu). Mian koss lurar är dock lite väl klumpiga, så jag funderar på att investerar i ett par mindre till iPoden. Någon som har förslag på lurar till hyfsat pris?
Fattig student
Hittat dom, det är bra ljud, men mina öron mår inte riktigt bra av dem efter en heldags lyssnande.. jag brukar sitta med iPoden istället för att lyssna på hjärndöd reklamradio... och mina kollegor slipper mitt dödsmangel = alla är glada..