Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder du Apple-Hörlurarna till din iPod?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja eller nej?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-20 20:36

Koss.

ja, men nu måstre jag köpa nya.
Den ena luren har börjat skorra på hög volym...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2003-08-20 20:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Koss.

Vad för Koss?
Jag har Sporta Pro, och "Plug"!

Love IT!

Koss Sporta Pro från dag 1.

Jag vet inte ens var jag har mina Apple-lurar.

Jag använder apples, men jag har testat med ett par hyfsade Sennheiser och jämferelsevis låter apples riktigt kass.

Min ena lur har också börjat skorra på sistone. Jag läste nånstans att det räcker med ett hårstrå för att det skall skorra och att det ofta är just det.

Är det möjligt att öppna lurarna o rensa? Det verkar som om dom är limmade, men är det risk att dom blir sabbade eller räcker det med lite normal försiktighet?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-20 21:42

Såna där öronvaxpluggar är det väl ingen människa som använder?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2003-08-20 21:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Tomas på MacPrat.nu
Såna där öronvaxpluggar är det väl ingen människa som använder?

Jo, pga ljudet och isoleringen.
Är så trött på vanliga snäckor så det är inte sant...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-20 22:06

Sony "Eggo" series, skitbra

Ksc 35 (Koss)

Koss The Plug eller Sennheiser HD570. Sålde mina vita snäckor till någon mystisk människa som faktiskt annonserade efter ett par (jo, jag lovar).

  • Oregistrerad
  • 2003-08-20 23:36

Va, har ni applelurar som bara ligger!?
Skicka hit ett par då, om ni vill byta mot en slant.
Har hellre ett par apple-pluggar till min Pb än det paret jag köpte för 35kr på Y-bussen sist.

Jag växlar mellan Koss PortaPro, ett par duktiga sonypluggar och stora kåpor från AKG. Det blir mindre oljud från vinddraget när jag cyklar om jag använder sonypluggarna. Annars är nog kosslurarna favoriter. Fast de fastnar i håret.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 00:33

Min ena katt tyckte att snäckan smakade gott, så jag fick vackert köpa ett par portapro.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag vet inte ens var jag har mina Apple-lurar.

Inte jag heller..

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 08:45

Det är med lurar som med bilar.

Provkör aldrig en ny bil, då tycker du att din bil är kass och MÅSTE byta...

Kör med mina Apple original, har inte testat något annat och går omkring och tror att de låter OK, så jag är nöjd.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 08:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av freeze
Jo, pga ljudet och isoleringen.
Är så trött på vanliga snäckor så det är inte sant...

Hm, det blev nog nåt missförstånd

Självklart använder jag ett par rejäla hörlurar från Sony

Jag blir klart illa berörd över att det möjligen funnits människor som i nästan ett dygn trott att jag har de där små vita Apple-sakerna instoppade i hörselgångarna

Har precis fårr mina sonylurar (7505)

J.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 10:34

Använder Bose Triport hörlurar. Har aldrig haft ett par bättre lurar som inte kräver så mycket ström. http://www.bose.com/products/headphones/triport/more.shtml

Har 2st Apple lurar liggande för de nya iPoddarna. Först till kvarn.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-08-21 10:46

Koss Sporta Pro. Jäkligt bra ljud, men man ser ut som en marsgubbe. Men som vi audiofiler brukar säga - Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 13:59

Sony V-700

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2003-08-21 14:12

Använder Apples lurar de få gånger jag använder iPoden med lurar. Den används mest i bilen kopplad till stereon.

Lurarna används då jag går ut och går, om jag är ensam då vill säga, annars får poden stanna hemma.

Mats

Citat:

Skrevs ursprungligen av Dr Jerkyll
ja, men nu måstre jag köpa nya.
Den ena luren har börjat skorra på hög volym...

Så va det för mig också. Ringde till apple och fick nya på posten

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 18:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av southtown
Så va det för mig också. Ringde till apple och fick nya på posten

Samma här Använder dock inget av paren utan kör med Koss Pro 4aa titanium som jag tycker är grymt bra!

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-08-22 01:17

Jag använder Koss PortaPro och sambon Apples hörlurar.

Antar att hon inte behöver bevisa något...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-24 12:23

Sennheiser HD500

Personligen har jag mina original-lurar och fjärren kvar i obruten förpackning. Jag använder istället ett par Sennheiser HD500 som spelar ut otroligt fint. Kan kännas lite klumpiga ibland, men det förtränger man snabbt.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-24 12:38

=> Offtopic <=

Citat:

Skrevs ursprungligen av MigueI
Det är med lurar som med bilar.
Provkör aldrig en ny bil, då tycker du att din bil är kass och MÅSTE byta...

Tänk om alla skulle resonera så. Då skulle vi fortfarande åka runt i gamla 60-tals bilar. Hmm... Ja just ja, det är ju det jag gör...

Men nya hörlurar har jag i alla fall!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-25 10:23

Kör nästan uteslutande med mina koss porta pro. Appleskräplurarna använder jag bara om jag har extremt dåligt med plats i packningen. ( Detta händer väl inte alltför ofta... Kosslurarna är ganska kompakta.)

Oftast använder jag apples egna lurar, me ibland ett par koss R80 (är dock på lagning nu). Mian koss lurar är dock lite väl klumpiga, så jag funderar på att investerar i ett par mindre till iPoden. Någon som har förslag på lurar till hyfsat pris?

Fattig student

Hittat dom, det är bra ljud, men mina öron mår inte riktigt bra av dem efter en heldags lyssnande.. jag brukar sitta med iPoden istället för att lyssna på hjärndöd reklamradio... och mina kollegor slipper mitt dödsmangel = alla är glada..

Bevaka tråden