Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
dammskog

dammskog

Medlem
  • Registrerad 2004-11-28
  • Senast aktiv 2012-09-25
  • Antal inlägg 64

Foruminlägg

De senaste inläggen dammskog har skrivit i forumet.

Ursprungligen av Rickard A:

Men du juristen, det är inte assistans du är ute efter. Assistans är när man behöver hjälp att komma igång med produkten eller att fråga hur nåt funkar. Du ska ju REKLAMERA och det är 100% kostnadsfritt.

Hur skulle det vara om du tog och ringde och kollade lite själv??

och vilket nummer ringer man då?
applestores kundtjänst?
vad jag såg så verkade den vara till om man undrade nåt om webbsidan applestore
nåt annat telefonnummer har jag inte hittat

kvalitet? jomenvisst!!!

Mon, 20 Sep 2004 köpte jag min ipod

Thu, 14 Apr 2005 så beställde jag service första gången, ipoden blev utbytt

Wed, 8 Jun 2005 så beställde jag service sist, ipoden blev utbytt

29 dec min ipod är sönder igen!!!!

fyfan säger jag!!!

är nedanstående riktigt?

"Vad det gäller garantin så gäller 1 year för varje replacement .."

Ursprungligen av Rickard A:

jomenvisst...

kostnadsfri var det

Under den 90 dagar långa perioden med kostnadsfri assistans för din produkt behöver du inte betala för assistansen. Samma sak gäller om produkten omfattas av AppleCare Protection Plan. I annat fall kan du köpa assistans från 459 kronor per förfrågan.

Ursprungligen av Rickard A:

När ska folk fatta att man inte har 3 års garanti????!!!

Du har 3 års reklamationsrätt mot ursprungliga fel och det ligger på dig som köpare att bevisa att så är fallet. Garanti är frivlligt för tillverkarna att lämna.

Tjena att du läser juridik.....

inne på första terminen och konsumentköpdelen (i JIKen) skummade jag igenom så...

det jag kan bevisa är att jag inte använt den på ett sätt som är utanför vad som är normalt och att jag inte misskött den. det borde alltså räcka?

säga vad man vill men kvaliteten på Ipods hårdvara är under all kritik

skriver här också, la in en post i Applestoreforumet men vet inte om det är rätt plats.

Är inne på min TREDJE ipod 4g 40gb pga tidigare ipods gått sönder (ej mitt fel) inom garantiperioden. nu har den tredje gått sönder (inget hä'nder, gå¨r inte att slå på) och 1 års garantin från att jag köpte min första ipod (som blivit ersatt pga garanti av en tidigare som sen gick södner och ersatts av den som gick sönder nu) har gått ut.

hur stora möjligheter har jag utan krångel att få den ersatt eller få pengarna tillbaks för skiten?
enligt era erfarenheter?
min tillit på kvaltieten för denna produkt är helt noll nu. så jag vill antingen ha en 5g 40g färg eller pengarna tillbaks för vad jag betalade för min ipod från början.

de har ju en 1 year limited guarantee enligt deras manual, gäller den från när man köpte den första ipoden (då gäller ej garantin) eller från man fick senaste replacement (då skulle garantin gälla för mig)?
och enligt svensk konsumentlag så är det ju 3 års garanti som gäller, vad kan de säga mot det?ww

finns det något kostnadsfritt kundtjänstnummer som APPLE har eller måste jag gå till min konsumentombudsman för att få kontakt med dem utan att betala dyra supportpengar.

med tanke på hur ofta min ipod gått sönder och bytts ut tänker jag hävda fel i vara då endast produktionsfel kan vara orsak till så i tid nära stående fel, jag har inte slarvat med den utan behandlat den väl och i sådan utsträckning som man kan förvänta sig av en sådan produkt.

"Reklamerar köparen inte inom tre år från det att han har tagit emot varan, förlorar han rätten att åberopa felet, om inte annat följer av en garanti eller liknande utfästelse. Lag (2005:62)."

"29§

Köparen får häva köpet, om felet är av väsentlig betydelse för honom."

läser juridik men har inte tid just nu att gräva in mig i konsumentköplagen för tillfället och sen är jag intresserad av tidigare erfarenheter av liknande fall så jag har lite på fötterna

varför skulle din garanti vara körd?

garantin gäller väl först främst från att man köpte första ipoden, den blir inte kortare bara för att den går sönder och blir utbytt.

sen så är det 90 dagars fullständig garanti som gäller på utbytesipoden så har det gått mindre än 90 dagar sen du fick den nya så gäller den garantin och du kan tom ringa supporten utan att behöva betala pengar till snålapple

Ursprungligen av Ello:

mellowd: Du behöver ju inte iMod när goPod finns, länk ovan men jag är snäll och länkar igen: http://gopod.free-go.net

nån som vet om den fungerar bra med senaste firmware i ipod g4?
programmet är ju gammalt nu, oktober 2004.

jag kan inte koppla ur min ipod ur itunes. står att filer på den används av ett annat program. nån som vet om det har nåt att göra med uppdateringen?

hur länge räcker batteriet. laddar iPoden minst 5 ggr i veckan....

täcker garantin batteribyte?