Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Snabeldrake

Snabeldrake

Medlem
  • Plats Växjö
  • Registrerad 2004-11-24
  • Senast aktiv 2021-05-07
  • Antal inlägg 1928

Foruminlägg

De senaste inläggen Snabeldrake har skrivit i forumet.

Jag är lika 100 på att jag skrev användarnamnet rätt. Det finns bara en user. Nu är kontot/lösenordet i alla fall återställt med terminalkommandot "resetpassword".

Den enda slutsats jag kan dra av denna historia är att lösenordet på något vis blivit felaktigt inkopierat.. Jag avsätter en maskin för forskning kring detta redan idag och återkommer.

Senast redigerat 2015-05-02 16:41

Jag förstår inte frågan riktigt. Om du frågar om jag använder samma tangentbord, är svaret ja. (MacBook Pro). Inmatningskällan är "Svensk - Pro".

Tack för svar! Jag har loggat ut och har även startat om. Jag använder inte FileVault. Kan säga att jag kopierade och klistrade in lösenordet från ett dokument till "lösenordsbytarrutan" i Systeminställningarna. Jag skrev alltså inte in lösenordet tecken för tecken. Kan det vara detta som ställer till det nu? Märkligt.

EDIT: Jag fixar lösenordet med återställningskommandot i recovery-läget.

Senast redigerat 2015-04-30 23:37

Jag bytte lösenord på mitt användarkonto i Yosemite (10.10.3) för en stund sedan.. Nu kommer jag inte in! Är det händelsevis så att inloggningsrutan använder en annan teckentabell? (Lösenordet har dock inga svenska tecken.) Jag är 100% på att jag skriver rätt. Jag skrev till och med upp lösenordet på en papperslapp innan jag bytte..

Hjälp! Har någon gjort en tråd tidigare om samma sak ber jag om ursäkt, i så fall kan ni radera denna. Är bara lite stressad nu, även om det finns backup på backupen - och lite till.

För mig får du göra vad du vill. Själv väntar jag nog en stund med att återställa min käraste inloggning.

Nej, du är inte ensam. Det är samma här. Kan inte logga in på iTunes Store. "Sidan är inte tillgänglig för tillfället."

Vad kan det vara för fel på min röstmemo-funktion? Förra veckan gick det hur bra som helst att spela in längre stunder (upp till en timme) på min iPhone 5. Nu fungerar inspelningarna inte alls som de ska. De stoppas plötsligt efter 15-17 minuter. Högst irriterande! Någon som märkt något?

Givetvis finns det massor av utrymme att lagra på. Jag vet inte om detta uppkommit med 8.1.3 men det känns nästan så!

Ja, jag har provat att nollställa Safari. Flera gånger. Har till och med provat att reparera skivrättigheter, PRAM/SMC-reset.. Datorn är i stort sett nyinstallerad (Yosemite installerat från scratch). Flash är aktivt men inget annat. Det kan ju tänkas att det finns en app i burken som stör Safaris beteende - men det är väl kanske lite långsökt?

Någon skillnad för er i 10.10.2 med Safari 8.0.3 (10600.3.18)? Hos mig är webbsidan fortfarande vit..

Vilken version av Safari, Emanuel? Hos mig rullar Safari 8.0.2 (10600.2.5) på Yosemite 10.10.1 (14B25). Kör ni andra samma som jag?

Tack alla! Nu känner jag mig inte lika ensam. Vi får hoppas på en lösning framöver.

Är det bara jag som har problem med att visa Apples KB-artiklar? Försöker jag exempelvis öppna denna http://support.apple.com/kb/PH19493?viewlocal... blir det bara en vit, tom ruta..? (Inget Adblock påslaget.) Den enda webbläsare jag har installerad som kan visa artikeln är Firefox!

Menar du Apples egen tjänst för fotoböcker när du skriver "via iPhoto" - eller någon annan tjänst typ Blurb?

Yosemite 10.10.1 är då inte laggigt för mig.. Detta på maskinvara som närmar sig fem år.