Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Darkis

Darkis

Medlem
  • Registrerad 2006-01-19
  • Senast aktiv 2006-04-27
  • Antal inlägg 152

Foruminlägg

De senaste inläggen Darkis har skrivit i forumet.

du kommer inte få tillbaka den du får den med 90pct säkerhet utbytt

när du ska koppla ifrån den från datorn så får du använda Säker borttagning för maskinvara som är en gul ikon längst ner till höger vid klockan.
för att resetta ipoden
håll inne meny och mittenknappen tills äpplet kommer upp i displayen.

får du felmeddelanden? mountas den i datorn, va kör du för operativ system service pack? usb?
har du testat med target diskmode?

Som sagt va service pack 2 är system krav oavsett om det har funkat innan eller ej, testa även med usb porten på baksidan

håll nere meny och mittenknappen tills äpplet kommer upp i displayen

håll nere meny och mittenknappen till äpplet kommer up i displayen

gorde du någon felsökning alls?
följer din dator minimi kraven?

tesa göra en reset, håll inne Meny och mittenknappen tills äpple loggan kommer i displayen, sen släpper du

ja gisses skit bakom spakarna

nja är la om man bor lite avigt till så måste dom buda ut det och då är taxi ibland den enda budfirma som finns till hands

UPS eller TNT

Saken är den att det var enginering på Apple som utvecklade USB och firewire

Ursprungligen av Spyder:

Närmaste reparationsställe? Är det ett garantiärende/hårdvaruproblem så ska man kontakta Apple (om garantin inte gått ut förstås).
Det jag ville påpeka var att det naturligtvis inte kostar något att anmäla ett garantiärende.

Det dom vill göra om de första 90 dagarna gått ut är följande
1, erbjuda dig betala
2, vill du inte betala hänvisa dig till Depot sidan (http://depot.info.apple.com/ipod) Eller närmaste service center (http://apple.via.infonow.net/locator/jsp/index.jsp?LOC=sv_SE)

Ursprungligen av Spyder:

Tänk dock på att det är skillnad på "teknisk assistans" och "garantiärende"...

Svar: NEJ
om det är garanti ärende det vill säga hårdvaru fel. så får han vända sig till närmaste reperations ställe
har han inget reperations ställe så är det http://depot.info.apple.com/ipod som gäller det är inga undantag på detta.
för om du ringer in och säger att det är ett garanti ärende så måste de felsöka för att bevisa att det är hårdvara.
så NEJ det finns inget som heter "ring till apple om det är garanti ärende"

Ipod service fel har fortfarande inget med ipoden att göra.
avinstallera Itunes, avinstallera quicktime, avinstallera ipod uppdater.
ladda hem ipod updater installera det åch VÄLJ ÅTERSTÅLL INTE UPPDATERA
efter detta installerar du itunes med quicktime