För att göra saker lite klarare
1, ring INTE till Apple Teknisk support om:
1b: Din ipod är äldre en 90 dagar, och du INTE har Apple Care Protection Plan
2: Om du behöver reparera din ipod eller byta trasiga tillbehör du kan göra detta väldigt smidigt genom att gå in på http://depot.info.apple.com/ipod eller http://depot.info.apple.com/ipodshuffle
om du ska laga ipoden så väljer du Whole Unit Repair, annars så är det delar.
Som jag har nämt tidigare så krävs det kreditkort numera för att få hem nya lurar,
anledningen till detta är att på grund av för mycket kids som beställt hem lurar var och varannan vecka så tvingar nu Apple att kunden skickar tillbaka de gamla, annars tillkommer det en straff avgift även kallad non return penalty.
OBS!! Om ni nu beställer lurar och får hem dem med information "you do not need to return the old ones"
bortse från den information och skicka tillbaka de gamla med medföljande förpackning och packsedel, saknas packsedeln
ring Apple på 0771-199519 och uppge erat Dispatch nummer (det är det numret som börjar med "D") eller ditt serie nummer på ipoden, (står på baksidan)
Har man inte kreditkort, ta kontakt med ett auktoriserat reperation center för apple
närmaste reperations center hittar du här:
http://apple.via.infonow.net/locator/jsp/index.jsp?LOC=sv_SE