Jo, men ibland behöver man ju inte vara ngn professor för att räkna ut att när 14-åringar sitter med programvara för 150 000 och dessutom är frågan ngt riktigt enkelt "manualsvar" från kapitel 1... Ja, då kan man ju inte låta bli.
Sedan blir det hysteriskt roligt när de som i alla diskussioner vurmar för "fri nedladdning" och rätten till detta känner sig trampad på tårna över att det kommer anklagelser om "läs manualen till ditt köpta program".
Jag försöker verkligen vara hjälpsam, men när man kanske ser samma fråga för sjuttonde gången, användaren hade bara behövt slå en kik i "listan" med diskussioner för att hitta svaret - klart man blir LITE purken då. Man är väl inte mer än människa.
Jag är här rätt mycket. Jag trivs, försöker hjälpa, vara till nytta.
Men halva iPhoneforumet t ex är fyllt med folk med 1 (ETT) inlägg där de skriker på hjälp om ngt som de kunde fått hjälp med genom att antingen söka på google eller läst lite i trådar i ämnet. Vem orkar ? Den som skapar tråden ids inte ens komma tillbaka och säga att "jo, provade det och nu funkar det..."
Om man desutom besvarar det hela så gott man kan så lönar man samtidigt andra som söker med en "snårskog" av svar och trådar i en stor röra.
Man söker på "iPhone hänger sig i direkt solljus" och får inte 4 svar, man får 79st i 65 olika trådar - det underlättar ju inte heller....