Jag har haft det här problemet jättelänge och jag har sökt både här på sidan och på nätet men inte hittat någonting om det.
Så igår ringde jag applesupporten och för första gången i mitt liv fick jag support.
gå in på den här artikeln http://www.info.apple.com/kbnum/n302538
och läs hur du ska göra. grejen är att om du har windows och en brandvägg eller antivirus såsom norton så kan den slå ut itunes på något sätt om den är satt på autostart. I grova lag gjorde jag såhär för att lösa problemet:
Start - Kör
skriv in MSCONFIG och tryck på enter.
gå in på fliken autostart, klicka ut allt där förrutom ITuneshelper. (egentligen kanske du bara behöver klicka ut brandväggs eller antivirusprogrammet) och trycka på ok.
Då kommer du bli tvungen att starta om datorn.
När den startas igen kommer det upp en ruta där du blir tillfrågad om du vill behålla inställningarna och där väljer du ja(du kan också klicka i rutan att du inte ska bli tillfrågad om detta igen).
Koppla in Ipoden och njut av att du nu kan synca den.
Detta funkade jättebra för mig iaf. Blev överlycklig när jjag kunde synca ipoden för första gången sen jag köpt den i princip :).
lycka till