- Toody
- Medlem ●
Nu har dom lyckats hacka volymbegrensningen på riktigt till europeiska G3, G4 och minin.
Ingen workaround med att boosta volymen alltså.
instruktioner hittar ni på
http://www.randgruppe.info/ipod/
Jag fixade min G4a med windowsprogramet på sidan och det funkar utmärkt.
edit: Gamla länken verkar vara död. Windows programet kan hittas på http://www.pochoirs.de/leechs/iMod.zip
Ja, läs på sidan!
6. if you like to restore your ipod, use the ipod-updater or "dd if=ipod_backup of=<ipod-firmware-partition>".
nån som testat på 30GB 3g
Har iPod från New York så det räcker för mig hehe
okej blir det mycke skillnad ? vill ju inte spränga dom klena lurarna man får från apple mer än vad jag redan gjort
okej blir det mycke skillnad ? vill ju inte spränga dom klena lurarna man får från apple mer än vad jag redan gjort
Jag upplever att volymen när jag kör lite drygt hälften motsvarar maxvolymen jag hade tidigare. Den största fördelen är att jag nu kan koppla in den till stereon utan att behöva dra upp volymen på iPoden och förstärkaren till max.
Edit: När du tar bort begränsningen får du ju volym motsvarande USA - iPodarna, och förhoppningsvis har apple dimensionerat lurarna efter den uteffekten.
okej jag ska testa programmet nu
funka fin fint
Kanske en dum fråga men jag undrar om man kan använda hacket med en Mac. I så fall, hur gör man?
tja... jag e bara 14 år så jag fatta typ ingenting??? nån som vill berätta??? eller gör de bara att man kan ha högre volym på ipoden?? hur tar man bort de sen??
tja... jag e bara 14 år så jag fatta typ ingenting??? nån som vill berätta??? eller gör de bara att man kan ha högre volym på ipoden?? hur tar man bort de sen??
I de iPods som säljs i europa finns en spärr som gör så att maxvolymen är lägre än vad den är i USA. Om du kopplar in din iPod till datorn och kör programmet alla pratar om så kan du ta bort den spärren vilket medför att du kan ha högre volym (bra om du t ex vill koppla in iPoden till stereon). Du kan även sätta tillbaka spärren med samma program.
Hoppas du förstår bättre nu..
Tycker volymen är bra som den är, skulle inte vilja ha den högre för då skulle jag kunna råka dra upp den av misstag och förstöra öronen. Alla lurar jag testat med iPoden (Koss R100, Koss The Plug, Sennheiser MX500. massa skräplurar) har funkat jättebra och jag har nog aldrig känt att jag skulle vilja ha högre volym än max.
Tycker volymen är bra som den är, skulle inte vilja ha den högre för då skulle jag kunna råka dra upp den av misstag och förstöra öronen. Alla lurar jag testat med iPoden (Koss R100, Koss The Plug, Sennheiser MX500. massa skräplurar) har funkat jättebra och jag har nog aldrig känt att jag skulle vilja ha högre volym än max.
Kör med portaPro och jag håller med dig, när jag lyssnar med de lurarna är ljudet tillräckligt högt. Fördelen är som tidigare sagts att jag nu kan koppla in den till stereon utan att behöva höja stereons volym till max för att höra något.