Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Music Store

Tråden skapades och har fått 188 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-26 19:25
Ursprungligen av Rodan:

Jaha... då blev vi utan då...

Suck... Men vadfals? Windows?

  • Medlem
  • 2004-10-26 19:34

Hur mycket sög inte det?? Vi kan ju inte komma efter Finland! Nu lär vi ju få vänta jur länge som helst.

Bad bad Apple, FY!

Jag tror att äpple har lämnat en liten ledtråd på den svenska infon om den ny U2-pod:

Citat:

"iPod U2 Special Edition sticker ut från mängden. Den är kolsvart med ett iögonfallande klickhjul i rött, och på baksidan finns alla U2-medlemmarnas autografer. Den kostar endast 3 695 kr och levereras med en exklusiv U2-affisch, och naturligtvis de vanliga vita iPod-hörlurarna. Som en extra bonus medföljer en kupong för iTunes Music Store som du kan använda för att få rabatt när du köper The Complete U2 . Boxen är lika unik som iPod, och innehåller otroliga 400 låtar med U2. Låtar från bandets hela framgångsrika karriär. Boxen innehåller alla album från Boy till War till The Joshua Tree till Zooropa till det kommande How to Dismantle an Atomic Bomb , och dessutom över 25 sällsynta och outgivna spår. Håll utkik på iTunes Music Store i slutet av november."

http://www.apple.com/se/ipod/u2/

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 12:16

Ingen iTMS i November tror jag!

Ursprungligen av Halligalli:

Jag tror att äpple har lämnat en liten ledtråd på den svenska infon om den ny U2-pod:

http://www.apple.com/se/ipod/u2/

Det är inte en ledtråd för oss svenskar eftersom det står så på Apples amerikanska sida också. Det betyder helt enkelt att U2-boxen släpps i slutet av november. Jag tror vi kan glömma iTMS här det närmsta året. Varför skulle Apple göra en liten skitlansering som en svensk iTMS bara 1 månad efter den stora Europa-affären?

Svenska folket markerade tydligt förra året att vi är misstänksamma mot Europa och att vi inte vill vara med i EMU. Jag tycker personligen att det är väldigt synd mest eftersom det sänder ut signalen att vi vill vara utanför gemenskapen. Betyder kanske inte så mycket ekonomiskt utan mer psykologiskt! Åtminstone jag känner mig väldigt utanför nu!

Haha.. Vi skulle gått med i Euron... sa det från början. Varför vara med i EU men inte i resten? Aja. Här får vi en del av straffet...

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-26 23:27
Ursprungligen av erikohman:

Haha.. Vi skulle gått med i Euron... sa det från början. Varför vara med i EU men inte i resten? Aja. Här får vi en del av straffet...

instämmer till 100%. Iofs tror jag att vi får ITMS hit också i sinom tid. Men det är givet att euroländerna blir prioriterade... och fega Sverige förlorar skatteintäkter.

Började att skriva en massa saker om Euro, men kom på att det var lite väl OT

men utanför är vi... suck

Ja, vi får nog iTMS hit också. Men hade nog gått snabbare om vi varit med i valutaunionen. Har det gått så mycket bättre för sverige att inte vara med? Har det gått så dåligt för Finland, nu när dom är med... känns inte så...

Man kan nog se det på det sättet också .

Vi stryker den politiska dimensionen av denna diskussion och håller oss till iPod.

  • Medlem
  • 2004-10-27 17:22
Ursprungligen av svanerik:

Vi stryker den politiska dimensionen av denna diskussion och håller oss till iPod.

Tack för det!

  • Medlem
  • 2004-11-20 19:09

Någon mer som har allvarliga problem med att browsa ITMS nu? Kan ju alltid hoppas att det betyder att nått är på gång.. Har för mig att det var samma sak vid Eurolanseringen förra månaden??

Ursprungligen av dopi:

Någon mer som har allvarliga problem med att browsa ITMS nu? Kan ju alltid hoppas att det betyder att nått är på gång.. Har för mig att det var samma sak vid Eurolanseringen förra månaden??

Verkar inte otroligt att det är en svensk lansering på gång:
1. Man kan inte browsa itms
2. mycket utomhusreklam för ipoden nu
3. t o m reklam på bio för ipod+itunes (u2-låten)
4. cdon mfl har sänkt priset på sina nedladdningar - alltså dags för apple att svara genom etablering i sverige
5. u2-albumet släpps i veckan - kan det bli startskottet för svenska itms?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-22 17:30
Ursprungligen av stenen:

Verkar inte otroligt att det är en svensk lansering på gång:
1. Man kan inte browsa itms
2. mycket utomhusreklam för ipoden nu
3. t o m reklam på bio för ipod+itunes (u2-låten)
4. cdon mfl har sänkt priset på sina nedladdningar - alltså dags för apple att svara genom etablering i sverige
5. u2-albumet släpps i veckan - kan det bli startskottet för svenska itms?

jag håller med, jag kan inte heller browsa itms idag, det måste vara nåt på gång i alla fall

  • Medlem
  • 2004-11-20 20:12

hmm jag fattar inte vad som är så coolt med att köpa musik man laddar ner?
jag köper väldigt mycket musik i affärerna, eftersom halva känslan ligger i o öppna fodralet.. och bläddre i "boken"
fast jag tankar hem musik, skitmycket.... skulle aldrig falla mig i o betala för en "fil"... vansinne

Ursprungligen av Sekhu:

hmm jag fattar inte vad som är så coolt med att köpa musik man laddar ner?
jag köper väldigt mycket musik i affärerna, eftersom halva känslan ligger i o öppna fodralet.. och bläddre i "boken"
fast jag tankar hem musik, skitmycket.... skulle aldrig falla mig i o betala för en "fil"... vansinne

Håller helt med. Det är ju sjukt att betala för nåt man lika gärna kan få gratis. Ska man betala för musiken vill man ju ha den köpta känslan dvs fodralet och all den skiten. Men helst tankar man ju!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 00:35
Ursprungligen av pelle.f:

Håller helt med. Det är ju sjukt att betala för nåt man lika gärna kan få gratis. Ska man betala för musiken vill man ju ha den köpta känslan dvs fodralet och all den skiten. Men helst tankar man ju!

Men för oss andra. Som vill ha en ypperlig kvalitet och garanti att det är rätt låt och kvalitet "köpladdarned". Och vad är känslan med ett fodral som snart spricker och om några år ligger helt dammigt längst nere i en låda. Samtidigt som skivan är repig och ligger någon annanstans.

//C

  • Medlem
  • 2004-11-21 09:22
Ursprungligen av Sekhu:

hmm jag fattar inte vad som är så coolt med att köpa musik man laddar ner?
jag köper väldigt mycket musik i affärerna, eftersom halva känslan ligger i o öppna fodralet.. och bläddre i "boken"
fast jag tankar hem musik, skitmycket.... skulle aldrig falla mig i o betala för en "fil"... vansinne

Det coola ligger i att få göra rätt för sig!

dessutom så är det nästan halva priset på itms... nästan iaf...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 01:31
Ursprungligen av skummis:

dessutom så är det nästan halva priset på itms... nästan iaf...

Du är ju smart

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Du är ju smart

//C

i try

Kommer ni betala 7-11 kr per låt och verkligen använda ITMS om/när det kommer till Sverige!?

Ursprungligen av minipod:

Kommer ni betala 7-11 kr per låt och verkligen använda ITMS om/när det kommer till Sverige!?

betydliget billigare än att köpa i vanlig butik.. och dessutom så är det fasta priser på album på itms... du betalar alltså inte för var låt för sig OM du köper ett helt album.

  • Medlem
  • 2004-11-21 03:24
Ursprungligen av minipod:

Kommer ni betala 7-11 kr per låt och verkligen använda ITMS om/när det kommer till Sverige!?

Självklart!

Kommer köpa hela album och rippa men köpa enstaka låtar från artister som inte fixar att göra en hel bra skiva.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 03:30
Ursprungligen av Arkie:

Självklart!

Kommer köpa hela album och rippa men köpa enstaka låtar från artister som inte fixar att göra en hel bra skiva.

Det är det bästa

sedan där skivan com är svår att hitta.

//C

hm, en anorlunda synvinkel för mig som inte köpt en skiva sen 98a

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 02:53
Ursprungligen av minipod:

hm, en anorlunda synvinkel för mig som inte köpt en skiva sen 98a

Ja. Men hellre lägger jag 500 kr på musik. Än 10 000 i böter.

Men min senaste skiva var iof David Bowie's senaste. som var för ett år sedan. Men innan dess var det nog 99..

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Ja. Men hellre lägger jag 500 kr på musik. Än 10 000 i böter.

Men min senaste skiva var iof David Bowie's senaste. som var för ett år sedan. Men innan dess var det nog 99..

//C

Jag sa aldrig att jag laddade ner olagligt.
Du tolkar mycket..
Om jag nu skulle ladda ner, så skulle jag inte vara en supernedladdare, polisen satsar mer på de med enorma hd´s.

Konstigt skriver

  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 17:34
Ursprungligen av minipod:

Jag sa aldrig att jag laddade ner olagligt.
Du tolkar mycket..
Om jag nu skulle ladda ner, så skulle jag inte vara en supernedladdare, polisen satsar mer på de med enorma hd´s.

Konstigt skriver

Jag sa aldrig att du laddade ned. Jag gav ett altenativ som jag kritiserade.

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Jag sa aldrig att du laddade ned. Jag gav ett altenativ som jag kritiserade.

//C

Kan man verkligen lägga in egna alternativ och kritisera dem?

Det är som att hitta på problem och lösa dom själv.

finns det mycket musik på itms?

Bevaka tråden