Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Music Store

Tråden skapades och har fått 188 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-04-28 16:21
Ursprungligen av wunderbaren:

Fortfarande inget svenskt...

Ååååhh... Jag som längtar så

  • Medlem
  • 2005-04-28 20:23
Ursprungligen av wunderbaren:

Fortfarande inget svenskt...

Kan någon förklara för mig varför i hela världen Apple skulle lansera Itunes just idag?? Imorgon är ju den stora releasedagen för Tiger, det är väl ändå troligare att de händer då??

Om iTMS inte släpps 18:00 i kväll, samtidigt som Tiger har världspremiär, så ger jag nog upp.

Varför säger inte Apple heller något om planerade släpp av nya affärer, eller i alla fall dementerar dom kraftiga rykterna?

  • Medlem
  • 2005-04-29 15:53
Ursprungligen av erikohman:

Om iTMS inte släpps 18:00 i kväll, samtidigt som Tiger har världspremiär, så ger jag nog upp.

Det gör nog jag också.

EDIT: Jag ändrade lite.

Nähe, inget nu klockan 18

hände, trist!

  • Medlem
  • 2005-04-29 18:08
Ursprungligen av Giggle:

hände, trist!

Mycket...

Nä, nu ger jag upp!!!
Det är trist, men livet går vidare...

  • Medlem
  • 2005-04-29 18:36
Ursprungligen av erikohman:

Nä, nu ger jag upp!!!
Det är trist, men livet går vidare...

Det är rätt. Man kan inte leva på en massa rykten.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-30 20:17

vet inte om man skall tolka allt som ett rykte... frågan är ju inte om det kommer utan NÄR... allt tyder ju på att det nu handlar om "rätta tilfället" att släppa det... allt är ju redan klart. bara att trycka på en knapp och så har vi det...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 21:19

Visst vore det väl dumt av Apple att lansera både Tiger och iTMS i ett antal nya länder samtidigt? Nu är Tiger släppt och det får stor uppmärksamhet i media. En samtidig lansering av iTMS vore inte optimalt ur mediasynpunkt. Vänta några veckor och låt den värsta Tigerhysterin lägga sig så kommer iTMS garanterat och får då uppmärksamhet utan att behöva slåss med Tigern...

// Ljung

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-05-01 09:56

tror, tråkigt nog för oss, att Ljung har rätt...

men kommer snart, det gör det...

  • Medlem
  • 2005-05-06 20:44

Nu är det inte längre något skivbolag man hamnar i med adressen iTunes.se utan istället den amerikanska iTunes-sidan på Apple.com.

Ikväll smäller det...

... eller är det i morgon kväll man måste sitta uppe till tolv för att se music store öppna?

  • Medlem
  • 2005-05-09 22:01
Ursprungligen av Giggle:

... eller är det i morgon kväll man måste sitta uppe till tolv för att se music store öppna?

Borde vara ikväll det gäller.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-05-09 23:59
Ursprungligen av Hampe:

Borde vara ikväll det gäller.

natten till onsdag torde vara imorgon kväll
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,642940,00.html

Det funkar nu...

Ursprungligen av erik:

natten till onsdag torde vara imorgon kväll
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,642940,00.html

Har just shoppat!

Men, det är fortfarande så att flaggan inte är uppe, man måste söka på svensk musik, då kommer man till shoppen och kan handla... Antar att det kanske inte är riktigt klart

Ursprungligen av Giggle:

Har just shoppat!

Men, det är fortfarande så att flaggan inte är uppe, man måste söka på svensk musik, då kommer man till shoppen och kan handla... Antar att det kanske inte är riktigt klart

kommer så långt att de vill att jag registrerar mitt appel konto för itunes sverige, jiiipiii! sen blir det problem, får upp error på konto kort, och det är annars inget annat problem. kan tex regga mig för 1 click på apple store, inte i itunes, har ngn ngt tips???

samma problem med visa

Ursprungligen av andersl:

kommer så långt att de vill att jag registrerar mitt appel konto för itunes sverige, jiiipiii! sen blir det problem, får upp error på konto kort, och det är annars inget annat problem. kan tex regga mig för 1 click på apple store, inte i itunes, har ngn ngt tips???

Fick en fråga om mitt kort och la in visa (hade amex inlagt tidigare) men fick error på det så jag la in amex igen och då går det bra. Men, shoppen är svajig och flaggan är inte uppe så det är väl inte riktigt helt klart... Men det verkar ju i alla fall som det är på gång, kul!

edit, gick in igen och nu är flaggan uppe, fyra nya länder om jag räknat rätt! . Och låtpriset är som tidigare 9:- och album 90-95:-. (de jag tittat på iaf)

Ursprungligen av Giggle:

Fick en fråga om mitt kort och la in visa (hade amex inlagt tidigare) men fick error på det så jag la in amex igen och då går det bra. Men, shoppen är svajig och flaggan är inte uppe så det är väl inte riktigt helt klart... Men det verkar ju i alla fall som det är på gång, kul!

edit, gick in igen och nu är flaggan uppe, fyra nya länder om jag räknat rätt!

är ju helt underbart att det är på g!!!! ser ingen flagga. men ger inte upp!!! sömn inte så viktigt i natt

loggar ur

Ursprungligen av andersl:

är ju helt underbart att det är på g!!!! ser ingen flagga. men ger inte upp!!! sömn inte så viktigt i natt

Jag hade loggat ur iTunes men loggade in "en sista gång" och då hade flaggorna kommit dit...

God morgon, välkommen in i shoppen!

Om ni inte sett det redan, iTunes music store Sweden har öppnat

edit, och ny version för iTunes är:4.8.0.31

Jorå, ikväll smäller det! Varför ikväll, jag borde verkligen plugga och inget annat... xo(

eller kanske i morgon kväll :-(

Ursprungligen av thurfjell:

Jorå, ikväll smäller det! Varför ikväll, jag borde verkligen plugga och inget annat... xo(

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,642940,00.html

öppet!

Välkommen att handla! Jihaa
edit

hmm, inte riktigt, kom in och svenska flaggan och allt, men det går ff inte att handla...

NUU funkar det, handlat Mando diao förstås!

  • Medlem
  • 2005-05-10 07:15

Booooooonzzzaiiiii!!
Betydligt sämre utbud än amerikanska ITMS dock

Ursprungligen av dopi:

Booooooonzzzaiiiii!!
Betydligt sämre utbud än amerikanska ITMS dock

Vi får väl hoppas att de snart köper nya hårddiskar så de har plats för mer musik!

  • Medlem
  • 2005-05-10 08:53

Vill köpa!

Vet nån om de funkar utan kreditkort? Som ett typ kontantkort man fyller på?

Gift certificate

Ursprungligen av MsB:

Vill köpa!

Vet nån om de funkar utan kreditkort? Som ett typ kontantkort man fyller på?

Du kan köpa presentkort (gift certificate) och ge dig själv, men du lär bli tvungen att betala det med kreditkort.

edit, men det var förstås inte vad du ville höra, sorry. Hoppas man kommer att kunna köpa det i kiosken precis som kontantkort.

Kontantkort

Ursprungligen av MsB:

Vill köpa!

Vet nån om de funkar utan kreditkort? Som ett typ kontantkort man fyller på?

I USA finns det en kontantkortslösning, men det kommer nog att dröja ett tag innan den kommer hit.

Bevaka tråden