Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poll: Leveranstid av iPod nano från Apple Store.

Tråden skapades och har fått 461 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har haft "preparing shipment" under hela måndagen...
Kan det vara en logisk förklaring att dom samlar ihop ett vist antal beställningar som är till Sverige och att dessa kommer i hamn samtidigt?

Beställde min i Fredags (23/9)... Hoppas på nytt status imorgon bitti!
Lycka till alla andra också...

  • Medlem
  • 2005-09-26 19:02

Fick ett mail nyss som inte gör mig så glad:

"Dear Apple Store Customer,

Thank you for shopping at the Apple Store.

The demand for the product you ordered has been higher than anticipated.
We are shipping as quickly as possible, but cannot meet the ship date we previously
estimated for you. We now expect to ship your order by September 30th, 2005.

Please note that product availability can change rapidly and it is possible that your
order may ship much sooner than we anticipate.

Your business is very important to us, and we apologise for any inconvenience
that this change may cause.

Once your order has dispatched, you will receive a Shipment Notification email, which
will enable you to track your order.

Answers to many post-sales questions can be found at the Apple Store Customer
Service website: http://promo.euro.apple.com/promo/help/uk/consumer

Kind regards,

The Apple Store"

Om dom nu inte kan skicka den förräns den 30/9 så borde det väl inte stå 'Preparing Shipment' redan idag?

Neeeej !!
När beställde du din, andis? ?
Jag kollade min mail nyss, men jag vågar knappast kolla igen efter detta ....

  • Medlem
  • 2005-09-26 19:07

Jag beställde den 15/9, en svart 4 GB.

Ursprungligen av andis:

Jag beställde den 15/9, en svart 4 GB.

Aj då... De va ju många dagar sen ju!
Kan bara beklaga... Måste ringa Apple o kolla med dom, har inte fått någon mail men det luktar negativ laddning i luften här...

Väldigt underligt, har inte fått något sådant mail, beställde ju min 6 dagar efter dig och får samma "shipping"-status som dig men inget mail... Det luktar gravad hund =P

  • Medlem
  • 2005-09-26 19:13

hmm, ack ack ack, dom lyckas inte transportera min nano de sista 7 milen från Malmö...Får hoppas att nån är hemma här imorron när dom kommer, vet nån om man kan hämta ut paketet direkt från TNT så man slipper vänta ännu en dag?
"26 sep 2005 07:01 Malmo Out For Delivery
24 sep 2005 20:54 Malmo Import Received
23 sep 2005 19:57 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
23 sep 2005 18:29 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
23 sep 2005 18:29 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
23 sep 2005 17:06 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
20 sep 2005 23:11 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
20 sep 2005 23:03 Shenzhen Shipped From Originating Depot
20 sep 2005 04:37 Shenzhen Consignment Received At Transit Point"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-26 21:49
Ursprungligen av Bury:

vet nån om man kan hämta ut paketet direkt från TNT så man slipper vänta ännu en dag?

Ja, man kan åka och hämta paketen hos TNT själv. Ring bara kundtjänst och kontrollera var det ligger någonstans.

Angående den andra som frågade hur de gör när man inte är hemma vid första försöket, så ringer de upp (om de har tel-nr) och försöker boka en ny utkörning en dag som passar.

Ouch, en vecka för leverans ser jag i din log Bury. Här skyndas inte i onödan inte

  • Medlem
  • 2005-09-26 19:43
Ursprungligen av rage77:

Ouch, en vecka för leverans ser jag i din log Bury. Här skyndas inte i onödan inte

haha, nä precis, "Skynda lugnt" eller vad dom säger i Ramlösa-reklamen

  • Oregistrerad
  • 2005-09-26 20:55
Ursprungligen av Bury:

haha, nä precis, "Skynda lugnt" eller vad dom säger i Ramlösa-reklamen

Skynda långsamt säger de

  • Medlem
  • 2005-09-26 21:28
Ursprungligen av joni:

Skynda långsamt säger de

haha, visst ja, det märks inte att man sommarjobba där alltså

daniels:
Det var frågor om numret man får från TNT för att kunna spåra sitt paket som du besvarade i den andra tråden, det var därför jag citerade!

När jag beställde en Shuffle för ett tag sen, som TNT försökte levererar när jag inte var hemma, lämnade de en lapp i brevlådan. På den stod ett nummer man skulle ringa (kundtjänst), och då sa jag till de att komma till mitt jobb dagen efter. Det gjorde de, och det konstiga (?) var att min chef kunde kvittera paketet! Så när jag kom ut på hans kontor, stod det där på hans skrivbord...

Nu är det kris i väntan...

Jag beställde min svarta 4 GB Nano den 20:e och har sedan den dagen väntat ihärdigt. Samma status hela tiden (Processing order).

Betalade med VISA, varpå de reserverade pengarna på kontot direkt. Nu, i dag såg jag att pengarna inte var reserverade längre. Och de har inte dragit dom heller. Fan, får en smärre panik. Inte betyder väl det att hela min beställning går om intet?

Är det någon som råkat ut för samma sak?
Det står dock fortfarande Processing order på hemsidan, måtte det stämma.

/J

  • Medlem
  • 2005-09-27 08:54
Ursprungligen av JonathanH:

Jag beställde min svarta 4 GB Nano den 20:e och har sedan den dagen väntat ihärdigt. Samma status hela tiden (Processing order).

Betalade med VISA, varpå de reserverade pengarna på kontot direkt. Nu, i dag såg jag att pengarna inte var reserverade längre. Och de har inte dragit dom heller. Fan, får en smärre panik. Inte betyder väl det att hela min beställning går om intet?

Är det någon som råkat ut för samma sak?
Det står dock fortfarande Processing order på hemsidan, måtte det stämma.

/J

Samma läge för mig, pengarna reserverades direkt men efter någon vecka så var dom inte reserverade längre. Det jag är orolig för att att mitt e-kort ska ses som använt och när dom väl ska dra pengarna på riktigt så kanske det inte går.

Beställde i fredags (23/9) och statusen är "Processing order", pengarna är reserverade fortfarande.

Hänt något nytt med era ordrar?
Min har stått som "Preparing Shipment" i över ett dygn nu.
Det är lååångt till närmaste brevlåda i Kina tydligen...

  • Medlem
  • 2005-09-27 16:19
Ursprungligen av rage77:

Hänt något nytt med era ordrar?
Min har stått som "Preparing Shipment" i över ett dygn nu.
Det är lååångt till närmaste brevlåda i Kina tydligen...

Det står fortfarande 'Preparing Shipment' för mig också. Undrar om dom ändrar status bara för att nanon är på ingående till deras lager och dom inte vill att folk ska avboka den för att det tar så lång tid. Min status ändrades ju en stund innan jag fick mailet om att dom hade leveransförseningar.

Det känns lite smånördigt och sitta här och jämföra leveranstider men ja, vad gör man inte för att fördriva tiden?

Jag la beställningen på en svart 4 Gb utan gravyr i söndags (25/9) och det står än så länge "Processing Order".

Jag fördriver tiden med att utöka, sortera och finslipa musikbiblioteket. Sitter och njuter av musiken samtidigt och längtar så HÅRT efter att få den lilla dyrgripen så man kan ta all den underbara musiken med sig ut och gå lite

  • Medlem
  • 2005-09-27 16:49

Som TNT ljuger.. När jag kom hem idag ringde jag tnt för att fråga vart mitt paket höll hus, jag uppgav referensnummer och fick som svar: "ja du va inte hemma när vi försökte leverera paketet", jag undrade då om det gick bra att man hämta ut det själv istället.Så jag blev uppskickad till Poståkeriet i Helsingborg för att hämta ut min nano. Väl uppe på posten började jakten på min ipod, det började med att dom letade igenom nån hylla med tnt paket, sen fortsatte dom med att ringa chaffisarna och fråga om dom möjligvis varit och försökt leverera någonting hos mig, men nä, ingen av dom kände vid min adress. Nu började dom leta i diverse system, där alla paket som posten hanterar finns. Men inte ens där gick min nano att finna, ack ack ack, dom satarna har tappat bort min nano :/ förbannelse... aja, om inte min nano, mot förmodan, dyker upp imorron blir det nog ett ganska syrligt samtal..

Ursprungligen av Bury:

Som TNT ljuger.. När jag kom hem idag ringde jag tnt för att fråga vart mitt paket höll hus, jag uppgav referensnummer och fick som svar: "ja du va inte hemma när vi försökte leverera paketet", jag undrade då om det gick bra att man hämta ut det själv istället......

Har du inte angivit något kontaktnummer på beställningen som TNT skulle kunnat nå dig på?
Läste i någon tråd att dom ringer upp dig för att boka ny tid för leverans ifall du inte är hemma när dom kommer... Taskigt läge för dig, hoppas det inte blir fler drabbade!

  • Medlem
  • 2005-09-27 19:59
Ursprungligen av daniels:

Har du inte angivit något kontaktnummer på beställningen som TNT skulle kunnat nå dig på?
Läste i någon tråd att dom ringer upp dig för att boka ny tid för leverans ifall du inte är hemma när dom kommer... Taskigt läge för dig, hoppas det inte blir fler drabbade!

Jodå, jag har angivit mitt mobilnummer, men saken är att dom aldrig varit hemma hos mig, i alla fall hävdar TNT det medan Posten, som ansvarar för själva leveransen, hävdar motsatsen

Jag beställde min den 18:e, iofs med CSN så då brukar det ta lite längre tid. Har ingen gravering, trots det står det iaf fortfarande "Processing Order". Går man in och kollar på ordern verkar det iaf som att den senast ska skickas den 28:e, alltså imorgon. Hoppas verkligen jag får den till helgen.

  • Medlem
  • 2005-09-27 18:50
Ursprungligen av simon1583:

Jag beställde min den 18:e, iofs med CSN så då brukar det ta lite längre tid. Har ingen gravering, trots det står det iaf fortfarande "Processing Order". Går man in och kollar på ordern verkar det iaf som att den senast ska skickas den 28:e, alltså imorgon. Hoppas verkligen jag får den till helgen.

På min orderstatus står det fortfarande att den ska skickas "on or before 26/09/2005" trots att det är den 27:e idag

Varför skulle det ta längre tid om man beställer med csn?

Precis, det undrar jag också.
Det är väl ingen process som måste gå via CSN, Apple drar ju bara av rabatten på priset vid beställningen, eller?

Åter igen, jag beställde min i Fredags (23:e) och statusen står bara o dinglar på "Preparing shipment"...
Varken något besked från Appel att någon ev. försening skulle inträffat eller liknande.. Jobbigt att hålla på så här ju...
Jag kan ju inte kolla något på TNT heller, för något frakt/referensnr har jag inte heller fått ännu, endast mitt webbeställningsnr... Känner lite som att jag är ute och går med två olika strumpor på mig...

Sluta gnälla. Jag beställde den 12:e och har fortfarande inte fått min!!!
Skickades från kong kong den 25:e tydligen. Allt efter det går inte att spåra med tracker

Förut var det så att de kollade upp med CSN, fast det borde de ju inte behöva göra i och med att man går via en annan sida. Aja, kan ha ändrats.

Färg - Vit
Storlek - 2GB
Beställde - 26/10
Gravyr - " Shiro-chan "

Dom säger att den skickas :
On or before
17/10/2005, liksom, vad i helvete? Jag är Väldigt besviken på Apples leveranstider!

Haha

Vit 2gb ingen gravyr men grejen e att jag har den redan hehe.....köpte den på teknik magasinet dom hade fått in fem stycken......jag klippte den sista......YES men jag kan glädja er med att den e GRYM!!!!!! peace out

Bevaka tråden