Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poll: Leveranstid av iPod nano från Apple Store.

Tråden skapades och har fått 461 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av _nickegbg:

Vit 2gb ingen gravyr men grejen e att jag har den redan hehe.....köpte den på teknik magasinet dom hade fått in fem stycken......jag klippte den sista......YES men jag kan glädja er med att den e GRYM!!!!!! peace out

Gratulerar !
Självklart hade man kunnat söka upp närmsta återförsäljare och haffa en, men sen finns det ju personer - typ jag :rolleyes: som vill utnyttja chansen med gratis gravyr, CSNrabatten och en jävla lång leveranstid verkar det som!!!!

Ha en najs lyssning !

Ursprungligen av daniels:

Gratulerar !
Självklart hade man kunnat söka upp närmsta återförsäljare och haffa en, men sen finns det ju personer - typ jag :rolleyes: som vill utnyttja chansen med gratis gravyr, CSNrabatten och en jävla lång leveranstid verkar det som!!!!

Men en fördel med Apple store är att de är en av de få som erbjuder öppet köp på en iPod, där man även kan testa spelaren och fortfarande returnera.

1. 4 GB
2. Svart
3. Nej
4. 20050923
6. TNT fick min Nano i sina händer idag.
7. VISA

Ursprungligen av weldion:

1. 4 GB
2. Svart
3. Nej
4. 20050923
6. TNT fick min Nano i sina händer idag.
7. VISA

Du menar alltså att du beställde i Fredags, samma datum som jag, och att TNT fått den övershippad till sig idag, vilket gör att du har den under de närmsta 1-2 dagarna eller?
Heelt otroligt, förstår mig inte på hur vart när alla leveranser skeppas, hamnar landar ifrån till ?!?!?!
Har du följt din status på Apple något? Verkar som att din beställning gått så snabbt att du knappast hunnit vända ryggen ju... Yeye, Grattis

Ursprungligen av daniels:

Du menar alltså att du beställde i Fredags, samma datum som jag, och att TNT fått den övershippad till sig idag, vilket gör att du har den under de närmsta 1-2 dagarna eller?
Heelt otroligt, förstår mig inte på hur vart när alla leveranser skeppas, hamnar landar ifrån till ?!?!?!
Har du följt din status på Apple något? Verkar som att din beställning gått så snabbt att du knappast hunnit vända ryggen ju... Yeye, Grattis

Exakt, mindre roligt när jag också beställt en svart 4GB en vecka tidigare, jag har inga tecken på att den ens existerar.

Ursprungligen av simon1583:

Exakt, mindre roligt när jag också beställt en svart 4GB en vecka tidigare, jag har inga tecken på att den ens existerar.

Har du varit i kontakt med kundtjänsten på Apple för att kontrollera så att beställningen ör gjord ?
Faan, okej, de ska ta runt 5 arbetsdagar står det i mailet tills man får produkten , men när statusen är densamma i 3 dagar så är jag tveksam på att något magiskt skulle hända på den 5:e dagen (dvs imorgon torsdag)

Ursprungligen av daniels:

Du menar alltså att du beställde i Fredags, samma datum som jag, och att TNT fått den övershippad till sig idag, vilket gör att du har den under de närmsta 1-2 dagarna eller?
Heelt otroligt, förstår mig inte på hur vart när alla leveranser skeppas, hamnar landar ifrån till ?!?!?!
Har du följt din status på Apple något? Verkar som att din beställning gått så snabbt att du knappast hunnit vända ryggen ju... Yeye, Grattis

Japp, den kommer från fabriken i Kina och sist jag kikade så var den i Hongkong. Så den flyttar sig sakta men säkert hem till mina lurar.

Sådärja, en uppdatering, vad skönt. Då kanske man har sin lilla dyrgrip i handen på måndag eller tisdag redan om man har tur

28 sep 2005 14:33 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
27 sep 2005 22:27 Shenzhen Shipped From Originating Depot
27 sep 2005 12:36 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Ursprungligen av rage77:

Sådärja, en uppdatering, vad skönt. Då kanske man har sin lilla dyrgrip i handen på måndag eller tisdag redan om man har tur

28 sep 2005 14:33 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
27 sep 2005 22:27 Shenzhen Shipped From Originating Depot
27 sep 2005 12:36 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Det verkar som våra Nano's bor grannar
28 sep 2005 14:33 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
27 sep 2005 22:27 Shenzhen Shipped From Originating Depot
27 sep 2005 17:57 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Tufft! Stallkompis
Då får vi se om vi får dem samtidigt och om det är en schysst batch som skeppas ut

Saker och ting börjar röra sig !!
Grabbar och tjejer (om det finns några) !! Statusen är Shipped !, blev helt :eek: när ja såg de!
Heeltt extas shit !

28 sep 2005 14:33 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
27 sep 2005 22:27 Shenzhen Shipped From Originating Depot
27 sep 2005 10:15 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Moooree 2 come !

  • Medlem
  • 2005-09-28 20:51

Det ekar i den här tråden tror jag

Min har också skickats, ÄNTLIGEN!!

28 sep 2005 14:33 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
27 sep 2005 22:27 Shenzhen Shipped From Originating Depot
27 sep 2005 10:20 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Nu känner jag mig lite utanför beställde min ett par dar sen, och den är fortfarande " under review "

Ursprungligen av JanneK:

Nu känner jag mig lite utanför beställde min ett par dar sen, och den är fortfarande " under review "

I feel you man, I really do...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-28 21:06

"proccessing order"....suck, Nu e jag dessutom skitnojjig över alla "repor-trådar"

Ursprungligen av Ardrí:

"proccessing order"....suck, Nu e jag dessutom skitnojjig över alla "repor-trådar"

Mmm, jag me!
men förbered dig med att skaffa något fodral, eller någon plastfilm till den, så undviker du eventuella repor "de första dagarna"...
Jag beställde plastfilm från iStuff och hoppas att den kommer samtidigt som min black beauty !
Men detta tillhör egentligen en annan tråd...

Måste passa på att fråga.. TNT, dealar dom ut på helger?
Minns i något tidigare forum att dom INTE gör det, men vill dubbelkolla med er som sitter i samma båt

  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 08:35
Ursprungligen av daniels:

Mmm, jag me!
men förbered dig med att skaffa något fodral, eller någon plastfilm till den, så undviker du eventuella repor "de första dagarna"...
Jag beställde plastfilm från iStuff och hoppas att den kommer samtidigt som min black beauty !
Men detta tillhör egentligen en annan tråd...

Måste passa på att fråga.. TNT, dealar dom ut på helger?
Minns i något tidigare forum att dom INTE gör det, men vill dubbelkolla med er som sitter i samma båt

Preparing shipment nu!! Hoppas jag får den innan helgen. Kan tyckas overkill men jag har beställt invisible shield och en strumpa och igår beställde jag en Zcover från iStuff. Tror jag nöjer mig med Ice clear Zcover på den.

Sitter och tänker köpa ett svart fodral till min svarta diamant!

Tar det verkligen 2 veckor som det står på Apples sida - helt sjukt dålig leveranstid, nåja... Finns det något annat ställa som säljer Incase Neoprene Sleeve för iPod nano - Svart

  • Medlem
  • 2005-11-14 14:04

14 nov 2005 10:57 Stockholm Delivered
14 nov 2005 08:46 Stockholm Out For Delivery
14 nov 2005 06:45 Stockholm Import Received
11 nov 2005 15:25 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
10 nov 2005 01:47 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
09 nov 2005 22:04 Shenzhen Shipped From Originating Depot
09 nov 2005 17:29 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Håller i min vackra nano! Fick dessutom med det fodral som nämns i en annan tråd... Snabbt gick det också...

  • Medlem
  • 2005-11-14 14:18

SwinginStan: Jag ringde idag igen.. Hon sa förlåt för förseningen i varje mening eftersom jag lät jävligt arg. Min har uppdaterats lite nu faktiskt.

Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up (LONGZHUA, CHINA) 02 Nov 2005 21:50
Depart Terminal HONG KONG, HK, HK 05 Nov 2005 14:20
Arrive Terminal AMSTERDAM, NH, NL 14 Nov 2005 12:27

Idag kom den tydligen till Amsterdam, Holland, vilket betyder att jag borde få den snart?

Ursprungligen av Jpuke:

SwinginStan: Jag ringde idag igen.. Hon sa förlåt för förseningen i varje mening eftersom jag lät jävligt arg. Min har uppdaterats lite nu faktiskt.

Typ imorgon eller onsdag tippar jag på. Har den väl kommit till holland så är den värsta biten över.
Grattis!

Ursprungligen av daniels:

Typ imorgon eller onsdag tippar jag på. Har den väl kommit till holland så är den värsta biten över.
Grattis!

Nä, för då tar TNT över. Av alla som skötte leveransen av min Ipod så var det TNT:s transport från Holland till Örebro som tog längst tid. Poståkeriet som skötte levrransen från Örebro och till dörren behövde inte många timmar på sig.

  • Medlem
  • 2005-09-28 21:14

Nu när jag kollar på internetbanken så ser jag att apple inte dragit några pengar för mig. Pengarna blev reserverade nästan direkt efter beställningen men sen fick jag tillbaka dom en vecka senare ungefär. Får jag den gratis för att jag behövde vänta så länge måntro

  • Medlem
  • 2005-09-28 21:22
Ursprungligen av andis:

Nu när jag kollar på internetbanken så ser jag att apple inte dragit några pengar för mig. Pengarna blev reserverade nästan direkt efter beställningen men sen fick jag tillbaka dom en vecka senare ungefär. Får jag den gratis för att jag behövde vänta så länge måntro

Samma sak här.

  • Medlem
  • 2005-09-28 21:26
Ursprungligen av armis:

Samma sak här.

Använde du också e-kort?
Det kan ju bero på att e-kortet bara går att använda en gång, och iom att apple reserverade pengarna en gång så kanske det ses som "förbrukat".

Ursprungligen av andis:

Nu när jag kollar på internetbanken så ser jag att apple inte dragit några pengar för mig. Pengarna blev reserverade nästan direkt efter beställningen men sen fick jag tillbaka dom en vecka senare ungefär. Får jag den gratis för att jag behövde vänta så länge måntro

Om det vore såväl...
Jag upplevde precis samma sak som du... beställde 14/9... enligt mailet jag fick skulle den skickas inom 5 dagar. När dessa fem dar hade gått (21/9) fick jag ett mail om att dom inte kunde skicka utan nytt datum skulle vara 27/9. När 7 dagar hade gått släpptes reservationen på av pengar på mitt konto. Den 24/9 skickades grejerna från Kina och enligt upppgift via TNT ska den leveras till mig på fredag den 30/9.

När jag nu loggar in på min bank ser jag att det är draget pengar på riktigt den 24/9. Jag har använt mig av e-kort jag men det var tydligen inte något problem. Tidigare var jag rädd att det skulle strula av just denna anledning så jag pratade med min bank och om Apple drar pengarna "på rätt sätt" när dom reserverar så funkar det att dra dom på riktigt sen när det ska göras - även om du har använt e-kort.
Tydligen är det skillnad på reservation och "provköp"... inte så där värst insatt i bankvärlden...

Min slutsats: se till att ha pengarna kvar på kontot - jag tror att dom drar pengarna när dom skickar grejerna! Nu längtar jag bara till imorgon då jag får min...

  • Medlem
  • 2005-09-29 13:34
Ursprungligen av marcand:

Om det vore såväl...
Jag upplevde precis samma sak som du... beställde 14/9... enligt mailet jag fick skulle den skickas inom 5 dagar. När dessa fem dar hade gått (21/9) fick jag ett mail om att dom inte kunde skicka utan nytt datum skulle vara 27/9. När 7 dagar hade gått släpptes reservationen på av pengar på mitt konto. Den 24/9 skickades grejerna från Kina och enligt upppgift via TNT ska den leveras till mig på fredag den 30/9.

När jag nu loggar in på min bank ser jag att det är draget pengar på riktigt den 24/9. Jag har använt mig av e-kort jag men det var tydligen inte något problem. Tidigare var jag rädd att det skulle strula av just denna anledning så jag pratade med min bank och om Apple drar pengarna "på rätt sätt" när dom reserverar så funkar det att dra dom på riktigt sen när det ska göras - även om du har använt e-kort.
Tydligen är det skillnad på reservation och "provköp"... inte så där värst insatt i bankvärlden...

Min slutsats: se till att ha pengarna kvar på kontot - jag tror att dom drar pengarna när dom skickar grejerna! Nu längtar jag bara till imorgon då jag får min...

Ser du på tnt.se att den ska levereras imorgon eller har du pratat med någon på tnt? Vilket nummer ska man i så fall ringa för att få reda på när den ska levereras?

Statusen rullar vidare sakta men säkert...
Nu har min baby hamnat i Arnhem hub, är det någon som har en aning om vart de ligger? :rolleyes:
29 sep 2005 14:18 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

Sen frågar ja igen, TNT, delar dom ut på helgerna eller hur va de?

Ursprungligen av daniels:

Statusen rullar vidare sakta men säkert...
Nu har min baby hamnat i Arnhem hub, är det någon som har en aning om vart de ligger? :rolleyes:
29 sep 2005 14:18 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

Sen frågar ja igen, TNT, delar dom ut på helgerna eller hur va de?

Arnhem är en stad i Nederländerna med cirka 145 000 invånare, och "hub" betyder centrum/medelpunkt. Så jag antar att din nano är någonstans i centrum av Arnhem

Den börjar alltså närma sig Sverige

-jonas

  • Medlem
  • 2005-09-29 15:51

Det verkar bara ta en dag från Arnhem Hub till Sverige, kolla i den här tråden.

Jag är bara hemma på förmiddagen och kvällen imorgon så man kanske ska ringa TNT och höra efter när dom har tänkt att leverera den. Inte så skoj om man missar leveransen och måste vänta tills efter helgen i onödan.

Bevaka tråden