Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklammusiktråden

Tråden skapades och har fått 563 svar. Det senaste inlägget skrevs .

God jul för fan

Ursprungligen av meanbitch:

God jul för fan

Vilken reklam syftar du på nu? Hoppas du haft en skön jul för fan !

Jo då de har ja allt,själv?

Låten som spelas i bakgrunden när man ringer nån med 3?! Spelas även i filmen Slackers..
går nåt i stil med... 3 is a magic number.....

finns två versioner.. en av Blind Melon som är lite mer rockig... o orginalet av Bob Dorough

om nån undrara:P

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Låten som spelas i bakgrunden när man ringer nån med 3?! Spelas även i filmen Slackers..
går nåt i stil med... 3 is a magic number.....

finns två versioner.. en av Blind Melon som är lite mer rockig... o orginalet av Bob Dorough

om nån undrara:P

Fast den skönaste görs juh såklart av De La Soul

  • Medlem
  • 2006-01-09 16:16

Friends elektroniska mobbning

Har hört låten som spelas i nya friends reklamen flera gånger nu...låter lite som Jocke Berg /Kent men kommer inte på vad låten heter! Den är på engelska å reklamfilmen handlar om en liten blond tjej...haha är det tillräckligt bra förklarat? hoppas det!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-09 20:46

Vad är det för bakgrundslåt som spelas i den nya reklamen för Toyota Yaris? Hörde den nyss på ZTV.

Nån som vet vad det är för låt som spelas i libresse reklamen.. Vote for change eller vad de heter. Det är en massa kvinnor som går längs gatorna.

Låten som spelas i en reklam på MTV för hmm, kan det va misär kanske?
Reklmane består av i princip fina naturbilder, med texten "This is Paradise!"
o avslutas med en "misärbild" med texten "Is this Paradise?"

nån som vet vilken låt jag menar? eller ens vilken reklam jag menar?!

Nu har inte jag kollat bland alla sidor i denna tråf, men för er som gillar reklammusik kan jag rekommendera "Reklamklassiker" som finns i vol. 1 & 2 (iallafall vad ja vet).

Vad heter låten?

Jag tycker att låten i Visa-reklamen är grymt skön..
Är det nån som vet vad den heter?

HP-låten... om det är den jag har på iPoden, så heter den nog Picture Book, men Kinks... (utan "The") som sjunger... har fått den på huvudet...

Söker efter 2 låtar.

Den första är från reklamen inför handbolls-em på tv4, låter väldigt likt en foo fighters låt.

Den andra är från en wolksvagen reklam tro jag. Iaf så står det 2 bilar på en utkiksplats typ. I ena bilen sitter ett äldre par och i den andra ett yngre par, båda spelar musik på bilstereon och på slutet så faller dessa låtar samman i en jävligt skön mix. Dom sjunger bl.a "love is in the air"

Ursprungligen av Kovacs:

Söker efter 2 låtar.

Den första är från reklamen inför handbolls-em på tv4, låter väldigt likt en foo fighters låt.

Den andra är från en wolksvagen reklam tro jag. Iaf så står det 2 bilar på en utkiksplats typ. I ena bilen sitter ett äldre par och i den andra ett yngre par, båda spelar musik på bilstereon och på slutet så faller dessa låtar samman i en jävligt skön mix. Dom sjunger bl.a "love is in the air"

1. Mejla TV4 och fråga om låten om du inte får något svar här.
2. Jag sökte lite efter VW-reklamen, men kunde inte hitta den. Ett tips är att använda sig av den informationen man har och söka på iTunesMusicstore. Har man tur så hittar man låten. (Ex, sök på "love is in the air" så får du upp flera alternativ. Provlyssna och se efter. Detta tipset kan du även använda till Foo Fighters låten.

Ursprungligen av Kovacs:

Den andra är från en wolksvagen reklam tro jag. Iaf så står det 2 bilar på en utkiksplats typ. I ena bilen sitter ett äldre par och i den andra ett yngre par, båda spelar musik på bilstereon och på slutet så faller dessa låtar samman i en jävligt skön mix. Dom sjunger bl.a "love is in the air"

Ursprungligen av Iskall:

Det är en låt av det rockigare slaget och jag tror att det är refrengen som går nåt som "... welcome to the new generation ...mera sång... och sen kommer ett gitarriff".
Inte mycket info som sagt, men jag skulle uppskatta om nån visste vad jag menar - aningens tröttsamt att gå runt och nynna på en låt man inte vet vad den heter eller hur den går...

Letar också efter dessa två låtar! Ingen som vet vad dom heter?

MYCKET tacksam för svar!
/Anders

  • Oregistrerad
  • 2006-01-28 18:22
Ursprungligen av Kovacs:

Söker efter 2 låtar.

Den första är från reklamen inför handbolls-em på tv4, låter väldigt likt en foo fighters låt.

Är det inte "Foo Fighters - DOA" ?

Rekommendation om bra reklamlåt!!

IKEA, den första låten här i den väldigt snygga reklamen:

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/kampanj/fy06_dromkok/dromkok.html

Ursprungligen av martin_stenmark:

Rekommendation om bra reklamlåt!!

IKEA, den första låten här i den väldigt snygga reklamen:

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/kampanj/fy06_dromkok/dromkok.html

Ännu en förbannat bra presentation av IKEAs drömkök!

I reklamen gillar jag bäst musiken som spelas i det röda köket (2)

Visa

Tjenis!
Låten i VISA-reklamen heter "Breathe" och framförs av Telepopmusik!
Den finns på ett asgrymt, skönt album som heter Chillout Sessions From SIA Café eller nåt sånt.:confused:
Rekommenderar varmt!
//C

Låten i Volvo-reklamen då de berättar om några emerikanare... En fransk sak...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-28 17:04

Hej! Jag mailade till Volkswagen, eftersom deras remix av "Love is in the air" är otroligt skön. Tyvärr fick jag det här svaret:

Remixen av "Love is in the air" är speciellt gjord för reklamfilmen om Volkswagen Golf. Det är Massive Music i Nederländerna som har gjort den, men det är en ofullständig version (bara ca 60 sek) som inte går att få tag på. Massive Music kommer tyvärr inte att släppa någon remix på hela låten.

Vänliga hälsningar
Katarina Lakowitz
Volkswagen Personbilar

Jag vet inte riktigt vvart jag ska fråga om det här, men jag tyckte reklammusiks-tråden var bra...
Länken här nere går till en Fan-gjord film av ihopklippta trailers till det kiommande spelet The LEgend Of Zelda: Twiligt Princess, och musiken har jag hört flera gånger, blandannat i en reklam för Sagan om Ringen: De Två tornen, men även på en konferens jag var på... vad heter låten?
http://video.google.com/videoplay?docid=-7455809458458512412&q=twilight+princess

Ursprungligen av ApollonDeux:

Jag vet inte riktigt vvart jag ska fråga om det här, men jag tyckte reklammusiks-tråden var bra...
Länken här nere går till en Fan-gjord film av ihopklippta trailers till det kiommande spelet The LEgend Of Zelda: Twiligt Princess, och musiken har jag hört flera gånger, blandannat i en reklam för Sagan om Ringen: De Två tornen, men även på en konferens jag var på... vad heter låten?
http://video.google.com/videoplay?docid=-7455809458458512412&q=twilight+princess

Det är en remix av delar från soundtracket till Requiem For A Dream. Skrivet av Clint Mansell och framfört av Clint Mansell och The Kronos Quartet.
Läs mer på http://audiblebeauty.net/trailers.htm

Jag undrar vad låten som spelas i Subarureklamen heter. Det är en medelålders man som står på sin subaru legacy från ett fönster.. Sen sätter han sig i bilen och börjar att köra.. Man ser även en Subaru Impreza..

Libresse reklamen ^^?
Något med "Turn me around, im gona let no body turn me around...etc" ^^
Please!!

Ursprungligen av Firefly:

Libresse reklamen ^^?
Något med "Turn me around, im gona let no body turn me around...etc" ^^
Please!!

Söker också den

Rättare sagt - sökte på den med hjälp av refrängen och hamnade på något holländskt forum där samma låt diskuterades.
Lyckades tolka mig fram till det är artisten Joan Baez.
Sök på namnet i iTunesmusicstore. Jag provlyssnade på låtarna där (2 Live-versioner dock). Måste säga att det inte låter exakt som i Libressereklamen... Ska maila dom, återkommer med svar...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-31 19:01

Letar efter låten som är med i nya Nokia reklamen för Nokia N70 ??

Daniel ^^ Wieee, tack för artistnamnet, med hjälp av min bästa vänn google så fick jag fram lite mer
Joan Baez - Ain't Gonna Let Nobody Turn Me Around
Hela titeln där
http://www.joanbaez.com/discSA.html#AGLNTMA lite mer info om album etc ^^

Edit: *host* http://thepiratebay.org/details.php?id=3372183 *host*

Ursprungligen av Firefly:

Daniel ^^ Wieee, tack för artistnamnet, med hjälp av min bästa vänn google så fick jag fram lite mer
Joan Baez - Ain't Gonna Let Nobody Turn Me Around
Hela titeln där
http://www.joanbaez.com/discSA.html#AGLNTMA lite mer info om album etc ^^
Edit: *host* http://thepiratebay.org/details.php?id=3372183 *host*

Nej nej, glöm Joan Baez.
Hon har kanske originallåten, men det är inte den som spelas i reklamen,
Jag sökte bara på "Ain't gonna let nobody" och fick upp resultatet "Libresse reclame..."
Denna låten är det som spelas i reklame och inget annat. Hittar ni inte den själva, så löser jag problemet åt er

Ursprungligen av Jab:

Letar efter låten som är med i nya Nokia reklamen för Nokia N70 ??

Moby - In my heart
Står på telefonen i reklamen också för övrigt

Bevaka tråden