Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död pixel på iPod G5

Tråden skapades och har fått 115 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-01-03 15:22

Jag tror jag har en död pixel ganska centralt, men inget som jag stör mig på.

Dock så visar den oilika färger, vit ibland och svart ibland? Vit i menyerna vilket gör att jag oftast inte ser den.

Ursprungligen av Eindpeng:

Norrmannen äger f.ö

lol snackade med honom, han visste inget. Han sa att jag skulle få en ny om två till tre veckor och det var innan jag fick reda på att apple slarvade bort min iPod. Dagen efter ringde jag upp en anna kille och han kopplade mig till Peter på kundtjänst - han kan sin grej - han berättade precis vad som hade hänt hur de ska göra och när jag kommer att få min sprillans nya iPod. Ska ringa om två veckor och be om en avi-kabel i ersättning.

MVH Simon K

Nu har apple slarvat bort min iPod igen, och säger att det tar 8-10 dagar ytterligare. Ska kan jag be om kompensation?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 17:20

Vilket nummer e de man ska ringa?

Läste att man skulle ringa 020-120 9971 och sen att det var 0771 199 519. Men e inte det bara för dom som har köpt på applestore?

Ursprungligen av fahl:

Vilket nummer e de man ska ringa?

Läste att man skulle ringa 020-120 9971 och sen att det var 0771 199 519. Men e inte det bara för dom som har köpt på applestore?

Du måste skicka in den till apple hur du än gör. Om du väljer att gå till butiken du köpte den i så kommer de antingen be dig skicka in den eller skicka in den själva. Jag ringde teknisk support på 0771 199 519 och därifrån kan de koppla runt dig och hålla på.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 18:28
Ursprungligen av simonklinga:

Du måste skicka in den till apple hur du än gör. Om du väljer att gå till butiken du köpte den i så kommer de antingen be dig skicka in den eller skicka in den själva. Jag ringde teknisk support på 0771 199 519 och därifrån kan de koppla runt dig och hålla på.

Okej tack så mycket ska ringa imonn:)

Detta gäller bara för dem som köpt online via applestore tror jag.

kan man få en död pix efter några dagar ba? hel crap?

Haha, nej.. Man får en ny.

Inte alltid? Hänger väl på om man har tur... ??? :eek:

Ursprungligen av attilavencel:

Inte alltid? Hänger väl på om man har tur... ??? :eek:

Stämmer bra där. Men så här ganska precis efter att de har släppt dem tror jag inte att det finns så många begagnade spelare att skicka tillbaka. Så risken att få en begagnad nu är nog ganska liten. Förresten så tror jag att de byter framsidan på alla de skickar tillbaka.

Jo, alltid ny iPod, eller den du skickade in fast reparerad då. Oftast ger dig dig en ny baram då reparation är för dyrt.

ja, har man graverad lär man få ny =D

Men som sagt, alltid ny eller sin gammla reparerad ^^

Nu, äntligen, efter otaliga samtal till teknisk support och en förvirrad ipod i köln är en sprillans ny iPod Video 60GB påväg hem till mig! Jag är GLAD!

EDIT: Jag tar tilbaka mitt påstående om att man kan få en begagnad iPod. Tek suppen sa att man får en helt ny om felet inte går att laga.

Fick 60GB som kompensation eller var det det du hade?

Ursprungligen av Eindpeng:

Fick 60GB som kompensation eller var det det du hade?

Ne då.. Hade en 60GB från början. Det har bara gått en vecka sen jag skickade in den. Först sa en kille att det skulle ta cirka två månader innan jag fick den och då tänkte jag kräva lite kompensation, men när jag ringde idag var en helt ny påväg. Vilket gjorde mig ännu gladare.

ja har två döda pixlar i mitten en i röd o en i gul finns de inget man kan göra åt detta ? elr e de bara att ringa apple support hur lång tid ta de för att få en ny sen?

//Gabbe

Om du ringer i morgon, har du troligvis en ny i handen på torsdag.

Simon K

Fick min 60GB igår... Död pixel (lysande sådan)... Irriterande när man väntat och väntat...

jag fick min ipod 1-2 dagar innan julafton nu vill den inte starta och när jag kollar på skkärmen från sidan så har den regnbågsfärg :(.. nån som vet om jag får en ny pga det?? och hur länge det kan ta OCH om jag kan välja en ipod G5 med mindre minne för att jag har en ipod photo 60 gb:( råkade köpa fel!:'(

Ursprungligen av BigSir:

jag fick min ipod 1-2 dagar innan julafton nu vill den inte starta och när jag kollar på skkärmen från sidan så har den regnbågsfärg :(.. nån som vet om jag får en ny pga det?? och hur länge det kan ta OCH om jag kan välja en ipod G5 med mindre minne för att jag har en ipod photo 60 gb:( råkade köpa fel!:'(

du kommer inte kunna degradera din ipod under reparation

Pratade precis med Apple Teknisk Support idag, och de säger att jag måste lämna in den för reparation...
Köpte den på Apple Store online, och han sade att de inte kan byta ut den, utan det tar ca 2 veckor att reparera den... Han kollade upp med sin teamleader om han kunde byta ut den då jag hävdade att jag fått en defekt produkt, men det fick han inte.
Jag frågade då om jag kunde returnera och häva köpet. Ja, det skulle jag kunna... Och får då beställa ny!

Var logiken finns i det vet jag verkligen inte! :rolleyes:
Men det är vad jag kommer att göra... Jag har inte tänkt att köpa en produkt för så mycket pengar, ha fel på den (ja, jag tycker verkligen att en död pixel mitt i skärmen är ett fel på en produkt med så få pixlar!) och acceptera det rakt av!

Ursprungligen av Point_Chaser:

Pratade precis med Apple Teknisk Support idag, och de säger att jag måste lämna in den för reparation...
Köpte den på Apple Store online, och han sade att de inte kan byta ut den, utan det tar ca 2 veckor att reparera den... Han kollade upp med sin teamleader om han kunde byta ut den då jag hävdade att jag fått en defekt produkt, men det fick han inte.
Jag frågade då om jag kunde returnera och häva köpet. Ja, det skulle jag kunna... Och får då beställa ny!

Var logiken finns i det vet jag verkligen inte! :rolleyes:
Men det är vad jag kommer att göra... Jag har inte tänkt att köpa en produkt för så mycket pengar, ha fel på den (ja, jag tycker verkligen att en död pixel mitt i skärmen är ett fel på en produkt med så få pixlar!) och acceptera det rakt av!

Helt rätt!

Det är nog absolut inga problem!

fick inte ni nollställa den? funka de då?

Ursprungligen av _themusicas:

fick inte ni nollställa den? funka de då?

En död pixel är en trasig transformator (tror att det va det, den hette) och en sån går inte att laga genom en nollställning.

Ursprungligen av attilavencel:

Exakt hur ser döda pixlar ut? Jag misstänker att jag har såna och vill byta ut i sådana fall. Mina ser ut som pyttesmå vita pixel-prickar som sitter fast på samma plats om jag tittar från en viss vinkel, provat att spola fram i en film och ändå sitter dom på samma plats (vit prick). Men i menyerna när jag bläddar och spelar upp musik kan jag ju inte se dom... Tror ni jag kan få en ny?

Tackar och bugar för ett snabbt svar...

Du måste göra en anvägning själv.

1. Har du betalat mycket pengar för den? ja/nej
2. Irriterar du dig på de döda pixlarna? ja/nej
3. Kan du tänka dig att vara utan din iPod i två veckor (högst)?

Om du har svarat ja på minst en av frågorna bör du ringa Apples tekniska support på 0771 199 519.

MVH Simon K

Ursprungligen av attilavencel:

Okej... Kommer jag få en helt splitterny iPod då?

På apples hemsida står det nåt om att de skickar ut "refurbished ipods" alltså reparerade ipod,(med ny framsida osv) men jag och alla andra, med detta problem, i denna tråd har fått sprillans nya.

Ring och hör med supporten.

Ursprungligen av attilavencel:

Simonklinga: Jepp. Vilka dagar och tider kan man ringa tll dom då? Tack

8-17 måndag till fredag.

Bara en liten uppdatering på min lilla sak längre upp i tråden...
Jag ringde upp kundtjänsten i måndags för att returnera och göra återköp. Förklarade situationen.
Han sade att han fixade en direkt ut till mig och de skulle plocka upp min med död pixel på samma gång.
Fick den idag! Det går om de vill!

Bevaka tråden