Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklammusiktråden

Tråden skapades och har fått 563 svar. Det senaste inlägget skrevs .

detär dte jag frågar efter:XD

ja men whatever men säg låten.

Ursprungligen av Alleman:

ja men whatever men säg låten.

För det första vet jag inte vilken låt du syftar på, tror inte ens jag sett reklamen, men jag hittade en låt från någon axe-reklam.
Johnny Guitar Wilson - Gangster of Love, försök med den, whateva!

Besök även reklammusik.se för mer tips!

  • Medlem
  • 2006-10-04 14:02
Ursprungligen av daniels:

För det första vet jag inte vilken låt du syftar på, tror inte ens jag sett reklamen, men jag hittade en låt från någon axe-reklam.
Johnny Guitar Wilson - Gangster of Love, försök med den, whateva!

Besök även Startsidan för mer tips!

asbra hemsida, tackar

Den låten har varit med i en axe reklam men jag vill ha låten i den axe reklamen som går nu.

Ursprungligen av Alleman:

Den låten har varit med i en axe reklam men jag vill ha låten i den axe reklamen som går nu.

Men leta då!

Cubus??

erhm.. hej hej....

Lite ny här, hoppas ej jag säger nått fel så man får en utskällning..:eek:

Men jag tänkte fråga om det är nån som vet vem det är som sjunger (och vad låten hetrer) till de NYA Cubus Reklmen.

texten är nått i stil med "Take my hand and follow me somethings you gotta see... come on and walk with me"

Nått sånt, har sökt både på letssingit.com och google men inget... nån som kan hjälpa mig?

//Malou

Ursprungligen av mojjan:

erhm.. hej hej....

Lite ny här, hoppas ej jag säger nått fel så man får en utskällning..:eek:
Men jag tänkte fråga om det är nån som vet vem det är som sjunger (och vad låten hetrer) till de NYA Cubus Reklmen.
texten är nått i stil med "Take my hand and follow me somethings you gotta see... come on and walk with me"
Nått sånt, har sökt både på letssingit.com och google men inget... nån som kan hjälpa mig?

//Malou

Välkommen Mojjan/Malou!
Jag sökte också efter den ett tag. Ibland är livet lättare än vad man tror, den finns faktiskt på cubus hemsida, logiskt nog. Gå till Cubus.no
Du hittar den längst ner på förstasidan. Högerklicka och välj att spara filen.

Men du Daniels,då kanske du kan hjälpa mig att få ett namn på låten som spelas i hemköps nya reklam?

Kikat runt men hittar inget eller så ligger det väl rätt framför näsan så jag inte ser för det

Ursprungligen av meanbitch:

Men du Daniels,då kanske du kan hjälpa mig att få ett namn på låten som spelas i hemköps nya reklam?

Kikat runt men hittar inget eller så ligger det väl rätt framför näsan så jag inte ser för det

Tror jag såg den för några dagar sen, men minns inte låten alls.
Anyway, detta är vad jag kunde hitta, The Mills Brothers - I Heard.
Finns att provlyssna/köpa på iTMS. Hoppas det hjälper.

Mer tips finns på reklammusik.se

Vad faen,jag hittar det inte ändå Jag får väl vänta ett tag och se om den kan dyka upp någon annan stanns lite längre fram.

Jaja, nu ska jag ta mig en kopp kaffe och en cigg i den sköna solen

Lycka till med låtletandet tills nästa gång

Ursprungligen av meanbitch:

Vad faen,jag hittar det inte ändå Jag får väl vänta ett tag och se om den kan dyka upp någon annan stanns lite längre fram.

Vart hittar du inte låten nånstans?

Ursprungligen av daniels:

Vart hittar du inte låten nånstans?

Jag titta på den sidan du gav och så har jag googlat med mera

Ursprungligen av meanbitch:

Jag titta på den sidan du gav och så har jag googlat med mera

Sidan jag gav var bara ett tips ifall du får mer reklamlåtar på hjärnan, så kan du alltid spana in ifall det du söker finns med där...

Vad googlar du mer över, du har ju fått svar på din fråga.
Köp den på iTMS eller skaffa den på annat håll.

Ursprungligen av dootevall:

Aa, den sjöng dom, men det var inte den jag menade.. Den jag menade var den låten dom höll på att diskutera om va det betydde...

Okej. Vet vad du menar, men kan inte hitta något om den.
Testat att söka på Dr.Alban lyrics? Kanske ger något.

Någon som såg på Ett herrans liv med Dr. Alban som gäst? Vilken låt va det de sjöng? Det var någon med Give me that thing... Och så höll dem på att förlara vad något i låten betydde, - Ge henne kärleken och visa sitt rövhåll .. eller något ^^

Ursprungligen av dootevall:

Någon som såg på Ett herrans liv med Dr. Alban som gäst? Vilken låt va det de sjöng? Det var någon med Give me that thing... Och så höll dem på att förlara vad något i låten betydde, - Ge henne kärleken och visa sitt rövhåll .. eller något ^^

Citerar ett inlägg ur forumet från "Ett herrans liv".

Citat:

Den heter "Blowing in The Wind" och i orginal tappning är det Bob Dylan som har gjort den.. Men Bruce Springsteen's cover är precis lika bra... Låten är för övrigt otroligt fin...

Aa, den sjöng dom, men det var inte den jag menade.. Den jag menade var den låten dom höll på att diskutera om va det betydde...

Har gjort det, men hittade inget.. Tack ändå

Vet någon vad låten på L word reklamen heter?

Ursprungligen av sarah1:

Vet någon vad låten på L word reklamen heter?

Finns något på deras hemsida??

Nej jag hittade ingenting på deras hemsida

Testa att maila kanalen och fråga om vilken låt det var??.

Jag undrar om någon här vet vad det är för låt dom spelar i denna filmen?
http://nclasssoftware.com/index.php/nClassSoftware/comments/apple_store_opening_video/

Ursprungligen av wallbeeek:

Jag undrar om någon här vet vad det är för låt dom spelar i denna filmen?
http://nclasssoftware.com/index.php/nClassSoftware/comments/apple_store_opening_video/

All american rejects - Move along

SÖKES: Låten som är med i Fly Me's reklam...

Ja....det var ett tag sedan någon använde den här tråden....men jag ska försöka.....

Jag söker vad låten i svt-reklamen om digital-tv.....där spelas en låt på piano.....och den skulle jag vilja veta vad den heter.....någon som vet?

Ursprungligen av ernst_hugo:

Ja....det var ett tag sedan någon använde den här tråden....men jag ska försöka.....

Jag söker vad låten i svt-reklamen om digital-tv.....där spelas en låt på piano.....och den skulle jag vilja veta vad den heter.....någon som vet?

Jan Johansson - Visa från Utanmyra

mycket känd låt för övrigt:P grymt bra musik han gör:D

Har ni sett den här reklamen för bandet Muse, och deras nya abum.

Är det någon som vet vilken låt det är som spelas upp under reklamen?:confused:

Någon som vet namnen på låtarna som bredbandsbolaget brukar använda.. när allt går i slowmo

  • Oregistrerad
  • 2006-08-29 19:15

Men oj... vart har alla tagit vägen? Förut kunde man snabbt som attan få hjälp här, men nu verkar det som om ingen är här och kollar, vart har ni tagit vägen gott folk? Jag som fortfarande undrar över Dressman-reklamen, och nu också är nyfiken på vilken låt det är som spelas i nya reklamen för Apoteket, den där de gör reklam för att man kan få medicinen hem i brevlådan.

Tack... //Marika

Bevaka tråden