Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel instruktion till helt nya lurar

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Men om man vill ha nya Lanyard hörlurar då?

Jag köpte ett par lanyards på Onoff för ca 3 månader sen och nu knastrar de i basen.

Ursprungligen av IlCapo:

Men om man vill ha nya Lanyard hörlurar då?

Jag köpte ett par lanyards på Onoff för ca 3 månader sen och nu knastrar de i basen.

Gör som i instruktionen, men istället för att välja orginallurarna så väljer du dom du har!

Måste jag ändå skicka in mina lanyards då?
Nån sa tidigare i denna tråd att det är dyrt för Apple att skicka tillbaka varje par hörlurar. Betyder det att jag måste betala för frakten om jag skickar tillbaka mina gamla lanyards? (o_O)

Ursprungligen av IlCapo:

Måste jag ändå skicka in mina lanyards då?
Nån sa tidigare i denna tråd att det är dyrt för Apple att skicka tillbaka varje par hörlurar. Betyder det att jag måste betala för frakten om jag skickar tillbaka mina gamla lanyards? (o_O)

I och med att de är de dyrare lurarna så måste du nog skicka tillbaks dom, Apple betalar däremot frakten. (eller hur?) Detta står om du gör en del av bytesprocessen på Apple.se, ta dig en titt.

Ursprungligen av martin_stenmark:

I och med att de är de dyrare lurarna så måste du nog skicka tillbaks dom, Apple betalar däremot frakten. (eller hur?) Detta står om du gör en del av bytesprocessen på Apple.se, ta dig en titt.

jo men eftersom han inte köppte lurarna på apple och
apple inte är tillverkare så fattar jag inte varför han ska
kontakta apple överhuvudtaget

oj va mycket skit jag snackade.

  • Medlem
  • 2006-04-12 13:26

Eftersom serienumret på min utbytta iPod inte fungerade att använda på servicesidan (dock fortfarande mindre än ett år sen jag köpte den ursprungliga) ringde jag Apple för att få ett par nya lurar då högra luren på de gamla nästan hade gett upp. Supportkillen ville att jag skulle uppge bankkortsnummer, jag trodde det enbart var för verifiering men nu har det dragits 259 kr (prel. kortköp) från kontot. UPS kom idag (jag ringde igår så det gick ju fort) och lämnade ett par nya lurar samt tog mina gamla trasiga.

Det är ju knäppt om jag verkligen måste betala 259 kr för de nya lurarna INOM garantitiden, de är ju inte direkt värda så mycket och jag ville mest ha ett par i reserv. Får ringa och höra med Apple hur det ligger till antar jag.

Pengarna har inte dragits, det är så att när det registreras så tar din bank och lägger pengarna på "hold" så att dom vet att pengarna finns där ifall det visar sig att du inte retunerar de gamla lurarna.
detta är helt normalt och om du vill ha ut de pengarna måste du prata med banken.
då apple inte kan göra något åt att bankerna sätter pengar på "hold"

  • Medlem
  • 2006-04-12 16:50

Ah, tack för svaret! Då kan jag känna mig lite lugnare. De kommer alltså antagligen "komma tillbaka" när Apple verifierat att de gamla lurarna krånglade.

Dina pengar "låses upp" hur fort du retunerat dina gamla lurar

Hur bär man sig åt för att skicka tillbaka dom trasiga lurarna? Fick vadderat kuvert och två stycken förtryckta blanketter från UPS. Men vilken ska jag använda? Båda två kanske? Och till vart lämnar jag brevet? På en vanlig gul låda eller måste jag ringa hit nån UPS-snubbe?

// cse

Ursprungligen av cseknc:

Hur bär man sig åt för att skicka tillbaka dom trasiga lurarna? Fick vadderat kuvert och två stycken förtryckta blanketter från UPS. Men vilken ska jag använda? Båda två kanske? Och till vart lämnar jag brevet? På en vanlig gul låda eller måste jag ringa hit nån UPS-snubbe?

// cse

Det skulle jag också vilja vet! Ingen här som vet?

  • Medlem
  • 2006-06-07 18:34

Mina Lanyards hörlurar har också börjat att skrapa i basen , och blir helt utan bas ibland.
Men jag köpte dom på Teknikmagasinet, och jag undrar om man kan lämna in dom där och få ett par nya?, så slipper man skicka paket etc.

Eller kommer dom att reklamera till apple osv? så det blir samma sak som att göra det på apple.com?

MvH

är det säkert att skriva i kortnumret i slutet av det man ska skicka iväg ? eller ska man göra det ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-03 12:47

nån som tror att det finns en chans att man får dom nya, dvs av den nya modellen, om man skickar in ett par gamla? i så fall kan det vara värt att spränga dom medvetet :D:D

  • Medlem
  • 2006-10-03 16:51

Antagligen har dom ett lager med de gamla lurarna kvar.
Sen tror jag inte att vi får snacka om/uppmana till försäkringsbrott här på forumet, har för mig att det har förekommit tidigare och då med en tillsägning.

Jag ska också försöka byta mina Lanyards nu. Då väljer jag "Ersätt del eller tillbehör". Nedan står det "Garati f. iPod-batteri slut" - är nyfiken, vad betyder det?

Förresten, vilken del ska jag välja om jag vill byta ut mina Lanyards?

Det finns "Snodd/Hörlurar iPod Nano", är det denna jag ska välja eller nån annan?

Bevaka tråden