Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se - buggrapporter

Tråden skapades och har fått 171 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag skriver också upp mig på listan med de som saknar [code]-taggen

Ursprungligen av Merovech:

Jag skriver också upp mig på listan med de som saknar [code]-taggen

Påslaget nu. Tanken var att WYSIWYG gränssnittet skulle bli "upplättat" och inte innehålla så många funktioner..

Ursprungligen av Björnström:

Påslaget nu. Tanken var att WYSIWYG gränssnittet skulle bli "upplättat" och inte innehålla så många funktioner..

Men måste det vara med i WYSIWYG-delen? För min del räcker det med att taggen fungerar (samt att det någonstans finns en lista på fungerande taggar), men den behöver inte en knapp.

  • Medlem
  • 2007-01-17 22:48

Jag saknar [center]-taggen!

Dito.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-01-17 23:22

Ursäkta om någon redan skrivit följande, är trött och orkar inte läsa igenom allt nu.

Fick nyss syn på att tryckfelsnisse varit i farten och tappat bort ett "för" i meningen "Exponeras färre reklamannonser".

1. Efter att ha tryckt på redigera i ett inlägg så kan jag sedan inte stänga edit-rutan genom att trycka på avbryt.. den knappen verkar vara stendöd. Firefox 2.0.0.1 i Vista.

2. Såhär ser det ut när jag ska bifoga filer. Alla "undefined"-länkar pekar på samma länk.. men med olika värden på parametern "attachementid".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 13:35

Trots att min profil säger att jag varit medlem sedan 2006, började jag posta redan 2003 ;-D

http://www.99.se/mac-os-x-server/16575-os-x-server-dess-raettigheter.html?highlight=sputnik

Upptäckte just att HTML inte längre är tillåtet, vilket leder till att det inte längre är möjligt att infoga exempelvis youtube-filmer med hjälp av <object>.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-19 15:07

Om jag trycker Forum -> Mina trådar så hittar den enbart mina gamla trådar från iPod.se och trådar på 99mac som jag skapat efter sammanslagningen, jag skulle gärna vilja se samtliga trådar från 99mac.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-25 17:48
Ursprungligen av Doktor G:

Om jag trycker Forum -> Mina trådar så hittar den enbart mina gamla trådar från iPod.se och trådar på 99mac som jag skapat efter sammanslagningen, jag skulle gärna vilja se samtliga trådar från 99mac.

Felet är fortfarande kvar... och jag upptäckte nyss att alla mina PM är borta. Just det gör inget speciellt, men ändå.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-19 18:06

Om jag går in på 99musik > dagens inlägg, och sen trycker på "2" för att komma till sida två, så kommer jag förvisso till rätt sökning, men ibland så byts menyn ut till 99se/99mac/99ipod istället för 99musik.

Ang redigera inlägg:
När jag har redigerat ett inlägg kommer man inte vidare någonstans.
Alltså, när jag tryckt "spara" så laddar den om ändringen men man blir kvar vi ändringsrutan/sidan.
När jag går tillbaka och laddar om sidan för tråden är inlägget ändrat.
Jag tycker man inte skulle behöva göra så. utan att man ska komma vidare direkt.
Lösning?!?

  • Medlem
  • 2007-01-20 22:35

Har man med en bild i en nyhet så skrivs länken till bilden ut i klartext på motsvarande förstasida, dvs på www.99.se/musik och andra.

Den text man får se ser ut såhär:
Nu kommer en pianoplugin som inte bygger på samplingar, utan har modellerat hur strängarna i ett piano svänger och interagerar med varandra. Pianoteq från Modartt. Läs mer här: http://www.pianoteq.com/pianoteq_details.php http://www.pianoteq.com/images/pianoteq-shot2-tiny.jpg...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-20 22:38

Bugg eller ej, men jag saknar 99musiks original-skin - det blåa alltså. Det skin som används nu upplever jag som väldigt segt/tungt när jag scrollar upp/ner på skärmen i Firefox. Switchar jag från en 99-flik till en annan 99flik tar det kanske 1/3 sekund innan den genererat färdigt utseendet, mot att man normalt inte märker nån fördröjning alls vid skifte av flikar.

finns det nån sticky sida jag inte funnit över vad som e fixat och vad om e inför fix?? menar då tex om första posten #1 här uppdateras efter varje gång nåt görs...[testing\stable]

  • Medlem
  • 2007-01-21 12:09

Jag kan inte logga ut. Firefox på XP. Ja, jag har testat att starta om browsern också. I IE6 så fungerar det finfint.

Ursprungligen av jgb:

Jag kan inte logga ut. Firefox på XP.

Samma fenomen här med Opera på win2k. Med Opera på OSX funkar det dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-21 14:21
Ursprungligen av jgb:

Jag kan inte logga ut. Firefox på XP. Ja, jag har testat att starta om browsern också. I IE6 så fungerar det finfint.

Inte jag heller Safari på senaste Mac OS X, uppdaterat till det senaste!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Svedala
  • 2007-01-21 14:02

Inloggad på 99mac.se (kryssat i "Kom ihåg mig"-rutan).
Surfar till 99musik.se och försöker logga in där, möts av följande text: "In order to accept POST request originating from this domain, the admin must add this domain to the whitelist."
Surfar till 99mac.se, där jag är inloggad, klickar mig därefter vidare till 99musik. Det funkar.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-21 14:20

Har någon server tappat klockan igen?

Fick just ett inlägg som hamnade ovanför redan skrivna inlägg.

  • Medlem
  • 2007-01-21 14:25

Ylan: Verkar vara något lite halvtrasigt med cookie-hanteringen. Såhär gjorde jag för att lösa det:

1. Stäng alla browserfönster mot 99.se
2. Radera cookies
3. Stäng ner webbrowser
4. Starta webbrowser igen
5. Logga in
6. Logga ut

Då fungerade det att logga ut.

Står som Plus men har ej Plus. Fanns det för 99musik eller är det en artifakt från sammanslagningen? Och kommer det bli bortplockat? Vill inte stå registrerad för en betaltjänst jag ej beställt.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Björnström & co har då och då valt att ge folk som bidragit mycket till något forum plus-titel som tack för att de gör något bra. Kolla den här tråden: 73 st nya Plussare idag

Varför länka till en del av forumet som inte alla kan läsa? Får meddelande att jag inte har behörighet att läsa forumet du länkar till.

Vill du inte ha det så kan jag gärna ta det

Tidigare har det inte krävts plus-tjänst för att ha en personlig avatar, inte på 99musik i alla fall. Men det gjorde det på 99mac? Oavsett så spelar det mig ingen roll om det står där eller ej. Det var mer angående att det är en betaltjänst och är något jag inte beställt eller betalt för.

Det krävdes på 99mac, ja, men nu så krävs inte det längre.

När man skriver inlägg i avancerat, så när man drar upp musen till kommandoknapparna så flashar det en grå ruta, lika stor som skrivfönstret en 5edels sekund precis när man kommer över strecket in bland knapparna och när man drar sig ur igen... flishflash...

Det verkar som den lilla textremsan "Diskussionerna nedan har inte uppdaterats..." på som fungerar som delare mellan diskussioner som har uppdaterats och inte har ballat ur. Den ligger ständigt längst upp i nya inlägg, oavsett om diskussionerna har uppdaterats eller inte. (testat på 99musik)

Kanske en svår bugg för er att se, som sitter framför 99 hela dagarna.

  • Medlem
  • 2007-01-21 22:50

PM från Hagelin:

Ursprungligen av Hagelin:

Tjena
Har lite problem med 99.se för tillfället och ser inte någon tråd om det. Jag kan inte posta några inlägg, så jag tar mig friheten att göra så här istället.

Jag kommer för tillfället inte åt en stor mängd sidor. Inga trådar, inte "99.se/mac". Kommer åt första sidan och söksidor, samt trådar via sitemapen. Misstänker att det kanske är vBSEO som är problemet? Felet jag får är följande:
Not Found

The requested URL /mac was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache/1.3.33 Server at www.99.se Port 80

Bevaka tråden