Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eftersnack: Live rapport från WWDC

Tråden skapades och har fått 321 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sh*t vad snygg Apples web plötsligt blev... Och nya Finder är ju jättefin! Hårdvara kommer ny hela tiden, men nytt OS får man inte så ofta. Längtar verkligen!

• Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-11 21:19
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Sh*t vad snygg Apples web plötsligt blev... Och nya Finder är ju jättefin! Hårdvara kommer ny hela tiden, men nytt OS får man inte så ofta. Längtar verkligen!

Tills jag tittade in på U.S sidan och kan verkligen hålla med om att den blev snygg och väldigt häftig.

Ingen bärbar med flashhårddisk denna gång heller.

"- Apple har tagit fram ett nytt innovativt sätt att skriva applikationer för iPhone utan att behöva använda ett SDK (Software Development Kit)"

Betyder det att det antagligen kommer att utvecklas massor av tredjepartsprogram till iPhone. Skulle ju sitta fint med Skype i telefonen till exempel.

egentligen mkt väntat att det inte skulle komma ngn ny hårdvara. Inget får stjäla showen för apples kanske viktigaste lansering någonsin (?): iPhone!!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 21:00

Klarar alla nya Mac'ar 64 bit rakt av ?

• Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 21:00

Provar precis safari 3. Sok-funktionen liknar den i firefox. Inga storre nyheter.

Nya front row och nya dvd-spelaren ser ganska haftiga ut.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 21:05

För er som tyckte det var "för få detaljer", kolla apples nya webbsida om Leopard. Finns en del halvgömda godsaker där.

• Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 21:06

skulle gärna sett ny hårdvara, men de nya funktioneran å utseendet i Leopard var faktist riktigt tufft!

• Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 21:06

Hmm, efter att ha kollat på videorna på apple.com o speciellt den om den nya desktoppen. Så tycker jag det verkar som om det har plockat bort pilarna som talar om om ett program i dockan körs eller inte.

• Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 21:20
Ursprungligen av surak:

Hmm, efter att ha kollat på videorna på apple.com o speciellt den om den nya desktoppen. Så tycker jag det verkar som om det har plockat bort pilarna som talar om om ett program i dockan körs eller inte.

Njae, men pilarna verkar ha blivit ersatta av en blå "lysdiod"?

• Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 21:07

Nu kör jag Safari 3.o.

Yes!!

• Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-06-11 21:11

Ett stort tack till Ian och som rapporterade live, även ett tack till vår sheriff Björnström!

Testar betaversionen av Safari inga större nyheter. Safari är KUNG som den är! Längtar till oktober då Leopard'en släpp lös ur sin bur!

• Medlem
  • Järfälla
  • 2007-06-11 21:12

Skönt att Safari blev användbart, rätt snabbt också.. Tom. pdf. öppnas i läsaren.

Bara en rökridå...

"Inkonsekvensen med windows" tror jag är lika medveten som att släppa ett exakt likadant Itunes til PC. Se hur det gick... Ett steg i taget så kommer folk att undra/höra varför IE texter ser så konstiga ut jämfört med Safaris snygga rendering.Varför IE tabb hantering känns som sten åldern jämfört med safaris mm. Hoppas och tror att det är början på slutet för "MS IE only" kodning.. öppna standarder och mindre active x o annat hokus pokus..

Jag blev positivt överaskad av att man väljer att utmana MS verkliga bastiljon, IE.
Vänta tills nästa IE uppdatering kommer, hur många tror att Safari kommer helt plötsligt att fungera sämre... det är quicktime kriget igen..Men nu vet omvärlden hur MS faktiskt agerar mot sina konkurrenter i och med antitrust målet.Det kan vara skillnaden som behövs.

Nu skulle jag inte tro att vi har sett ens en promille av leopards konsument inriktade ansikte så Oktober blir nog KO för Vista som just nu är nere för sin första räkning om jag får vara domare

Som macanvändare gör det verkligen inte ont att få köpa en version av sitt os för lagom pengar också:) På den större skalan tror det kommer till att leda till strid på kniven för IT avdelningar som prompt skall ha MS produkter och OS.

• Oregistrerad
  • 2007-06-11 22:39
Ursprungligen av cubeuser_vol2:

"Inkonsekvensen med windows" tror jag är lika medveten som att släppa ett exakt likadant Itunes til PC. Se hur det gick... Ett steg i taget så kommer folk att undra/höra varför IE texter ser så konstiga ut jämfört med Safaris snygga rendering.Varför IE tabb hantering känns som sten åldern jämfört med safaris mm. Hoppas och tror att det är början på slutet för "MS IE only" kodning.. öppna standarder och mindre active x o annat hokus pokus..

Jag blev positivt överaskad av att man väljer att utmana MS verkliga bastiljon, IE.
Vänta tills nästa IE uppdatering kommer, hur många tror att Safari kommer helt plötsligt att fungera sämre... det är quicktime kriget igen..Men nu vet omvärlden hur MS faktiskt agerar mot sina konkurrenter i och med antitrust målet.Det kan vara skillnaden som behövs.

Kanske ska skapa en egen tråd om "WinSafari" - Men jag tycker det är otroligt korkat att släppa en ny browser när både Firefox, Opera, Netscape (jadå den lever!) gör allt för att försöka ta marknadsandelar från MS. Det är ett smart drag och locka till sig gratis PR - men vilka enorma resurser det kommer krävas att kriga med MS, dom miljarderna skulle jag hellre spendera på OSX och attakera företagsmarknaden (office suite etc.). Apple resonerar nog så att dom har mycket pengar nu och har råd att göra lite "risky projects". MS lärde sig att dom nästan höll på att förlora kriget om browsers o jag tror Apple är lite sent ute.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-11 21:13

Safari 3 här med, märker ingen större skillnad från tidigare, kanske lite rappare.
Lite trist keynote utan hårdvara men det har de väl sagt att de ska minska på hårdvaruintro på wwdc eftersom det är en utvecklarkonferens. Skulle inte bli förvånad om det ramlade in några nya burkar i augusti eller så.
Men nog ser Leopard lockande ut.

Vår MySQL server har slagit nya rekord!

325 queries (frågor) i sekunden och otroliga 37,1MB/sek levererade den till webbservrarna när det var som hetast. Sen blev det för mycket. Nu mår den bättre igen.

Äter middag (tonfisksallad) och dricker en Heineken nu

• Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 21:13

Sämsta på länge. Inte EN egentlig nyhet. SVAGT!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 22:37
Ursprungligen av Wire:

Sämsta på länge. Inte EN egentlig nyhet. SVAGT!

Vet inte om du redan känner till Core Animation, men jag tycker att det verkar precis hur coolt som helst! NSOperation, verkar (jag är inte betalande developermedlem, så jag har inte testat det) kunna låta vilken liten halverfaren utvecklare som helst skriva kod för flera kärnor, på ett säkert sätt!

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 23:12
Ursprungligen av Ylan:

Vet inte om du redan känner till Core Animation, men jag tycker att det verkar precis hur coolt som helst! NSOperation, verkar (jag är inte betalande developermedlem, så jag har inte testat det) kunna låta vilken liten halverfaren utvecklare som helst skriva kod för flera kärnor, på ett säkert sätt!

Vänligen, Ylan

En ett år gammal nyhet är inte upphetsande på ett WWDC.

Äntligen Safari till pecen

Som vanligt så hittar Apple på i sina grafer då Opera oftast varit snabbast i oberoende tester.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2007-06-11 21:19
Ursprungligen av Code Red:

Som vanligt så hittar Apple på i sina grafer då Opera oftast varit snabbast i oberoende tester.

Tror inte heller ett dugg på att Safari är snabbast men nu känns den iaf. lika snabb som Opera och FF, använbar helt enkelt...

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-06-11 21:16

Hur laddar man ner Safari 3 eller är det bara möjligt för vissa?

Det var inget. Jag hittade nu

Prova sökfunktionen på apple.com - nice...

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-06-11 21:20

Kollade Webside demona från apples hemsida. Mums.. mycket ögongodis iaf. Som vanligt lyckas apple få den här kliande vill ha känslan som gör att man inte kan sova för att man ligger och fantiserar om det nya operativet. Hoppas att min Core 2 duo mini klarar Leoparden bara, men med maxat minne borde det gå hyfsat.

Några nyheter angående ZFS i Leoparden??

PS. Dra hem Safari på ev Windowsburkar. Dom har portat det så pass snyggt att lite av min OS x abstinens försvinner .

Ha en fortsatt trevligt kväll.

jahopp.. skumt att det inte blev något sagt om ZFS, kanske väntar Steve med detta bara för att retas med Sun's CEO. ?!

Men nya finder får man hoppas att den funkar så bra som det ser ut. Gillar verkligen den nya dockan, skitbra! Saknar ny hårdvara som alla andra. Kör också på Safari 3 nu, apple.com blev betydligt snabbare. Alla filmer körs utan minsta hack och under "MAC" så går det mycket smooth när man drar mellan datorer och programvara etc.

Och det är riktigt bra att Safari kommer till PC, så kan man äntligen få någon stackare att se mina fina skuggor bakom text rätt!!!! ( www.rytterfalk.com )

en öl till tack!

Vad hände med "TOP SECRET" saken som de skulle vänta med att presentera till Vista var släppt?

Ursprungligen av Panic:

Vad hände med "TOP SECRET" saken som de skulle vänta med att presentera till Vista var släppt?

Jag skrev för länge sen i en annan tråd att det vore riktigt fåningt om det inte blev något med det. Den nya filmwidgeten kanske?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-11 21:27
Ursprungligen av Panic:

Ny Finder
Ny Dock
Nytt sätt att previewa filer på, ala itunes.

Bevaka tråden