Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (jun -07)

Tråden skapades och har fått 553 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Lone_fox:

Shipped to : UMEÅ, SE 08 Jun 2007
Estimated Delivery Date: 15 Jun 2007 (Subject to change)

Åh tusan, först i Umeå kanske rent av?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-12 22:58

Alla som väntar på leverans:

Man kan följa leveransen mer detaljerat på TNT:s hemsida (förutsatt att det är dom som levererar ens beställning såklart).

http://www.tnt.com/webtracker/tracker.do?navigation=1&respLang=sv&respCountry=SE&genericSiteIdent=

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-12 23:08

Mitt leveransdatum har ändrats enligt följande:
18:e-19:e -> 21:a-22:a -> 19:e -> 18:e.

Jag räknar dock iskallt med att jag har den hemma SENAST den 15:e (fredag). Den kom fram till Arnem, Holland för nån timme sen.

Ursprungligen av Nirre:

Mitt leveransdatum har ändrats enligt följande:
18:e-19:e -> 21:a-22:a -> 19:e -> 18:e.

Jag räknar dock iskallt med att jag har den hemma SENAST den 15:e (fredag). Den kom fram till Arnem, Holland för nån timme sen.

då löser dom det, ett dygn efter min kommit till arnhem kom den till sverige så

Nu har min äntligen avancerat lite. Helsingborg für now Räknar med leverans imorgon, Gbg.

12 jun 2007 16:43 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
11 jun 2007 16:20 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
11 jun 2007 16:16 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
08 jun 2007 22:45 Shanghai Shipped From Originating Depot
08 jun 2007 11:26 Shanghai Consignment Received At Transit Point
08 jun 2007 09:09 Shanghai Consignment Picked Up

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-12 23:56
Ursprungligen av Agazzie:

Nu har min äntligen avancerat lite. Helsingborg für now Räknar med leverans imorgon, Gbg.

12 jun 2007 16:43 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
11 jun 2007 16:20 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
11 jun 2007 16:16 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
08 jun 2007 22:45 Shanghai Shipped From Originating Depot
08 jun 2007 11:26 Shanghai Consignment Received At Transit Point
08 jun 2007 09:09 Shanghai Consignment Picked Up

Var kollar du upp din leveransstatus?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-12 23:50

NU SÅ.. nu har dom skickat den!

Men vafan... "Estimated Delivery Date 23 Jun 2007 (Subject to change)". Låter orimligt med en sån lång lev.tid från ! För det första är det en lördag. Levererar dom ens på lördagar?

Vore ju galet nice om det tog 2-3 dar så man hade den på fredag!

TNT's hemsida. Om din (dina eftersom jag vet att du beställt två =P ) skickas med samma fraktfirma så kan du också kolla upp din status givetvis, kolla på din sida på applestore så finns det fraktfirmans nr, så tar du bara det o söker på deras hemsida.

Jaaa!
Beställe en MPB för minre än en timma sen!!

Det blev en 17", med 250 GB, APP och internationellt tangentbord och OS

Enda negativa är att jag inte beställde den i USA som planerat, men vafan.. moms får man ju dra av =p

Ursprungligen av PiktorPucci:

internationellt tangentbord

äntligen kan vi få förstahandsuppgifter i frågan:
http://www.99.se/applestore/97955-aer-skillnaden-pa-lokalt-default-tangentbord.html

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-13 09:17
Ursprungligen av Agazzie:

TNT's hemsida. Om din (dina eftersom jag vet att du beställt två =P ) skickas med samma fraktfirma så kan du också kolla upp din status givetvis, kolla på din sida på applestore så finns det fraktfirmans nr, så tar du bara det o söker på deras hemsida.

Vart hittade du fraktnummer? Vilket använder du när du söker efter ditt kolli? Hittat typ 3 olika som jag testat utan resultat! :">

Ursprungligen av Kekkster:

Vart hittade du fraktnummer? Vilket använder du när du söker efter ditt kolli? Hittat typ 3 olika som jag testat utan resultat! :">

Carrier Tracking Number

i mitt fall 26967xxxx

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-13 10:24
Ursprungligen av Agazzie:

Carrier Tracking Number

i mitt fall 26967xxxx

Tack Agazzie!

Nu såg jag vart jag ska kolla och hos mig står det:
"In transit to final destination - carrier details to be updated shortly"

Ursprungligen av Kekkster:

Tack Agazzie!

Nu såg jag vart jag ska kolla och hos mig står det:
"In transit to final destination - carrier details to be updated shortly"

Så lite så! Min är förövrigt i krokarna nu, en kille från tnt ringde förut och sa att han skulle komma innan tolv

Jag fick min MacBook Pro i förrgår. Det var en trevlig bekantskap, klart snabbare än min PowerBook G4 och skärmen är riktigt bra. Än så länge är jag helnöjd. Jag väntar bara på att väskan (en Booq Vyper Exo M) ska anlända så att jag kan bära den med stil också.

Jag håller just på att installera Ruby on Rails, det verkar flyta på utan några större problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-13 08:20

Whey! Första inlägget, min blivande första mac och även min första bärbara dator!

Beställde i söndags en MBP 15", 2,2Ghz, glossy skärm och 160GB 5400rpm som tillval. Fick besked om prel skickning imorgon 14:e och prel leverans 25-26:e. Dock blev jag rätt förvånad när jag kommer till jobbet nu och ser att den skickats redan igårkväll!

Vips hoppade prel leveransdatum till 22 Juni och förhoppningsvis hinner de få hit den innan midsommar...

Vet inte hur jag ska kunna vänta tills dess...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-13 09:16
Ursprungligen av Abbath:

Whey! Första inlägget, min blivande första mac och även min första bärbara dator!

Beställde i söndags en MBP 15", 2,2Ghz, glossy skärm och 160GB 5400rpm som tillval. Fick besked om prel skickning imorgon 14:e och prel leverans 25-26:e. Dock blev jag rätt förvånad när jag kommer till jobbet nu och ser att den skickats redan igårkväll!

Vips hoppade prel leveransdatum till 22 Juni och förhoppningsvis hinner de få hit den innan midsommar...

Vet inte hur jag ska kunna vänta tills dess...

Grattis... och välkommen till 99!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-06-13 10:23
Ursprungligen av Abbath:

Whey! Första inlägget, min blivande första mac och även min första bärbara dator!

Beställde i söndags en MBP 15", 2,2Ghz, glossy skärm och 160GB 5400rpm som tillval. Fick besked om prel skickning imorgon 14:e och prel leverans 25-26:e. Dock blev jag rätt förvånad när jag kommer till jobbet nu och ser att den skickats redan igårkväll!

Vips hoppade prel leveransdatum till 22 Juni och förhoppningsvis hinner de få hit den innan midsommar...

Vet inte hur jag ska kunna vänta tills dess...

Det var som tusan. När på söndagen beställde du? Jag hann inte skicka iväg min order förrän vid 22.00 i söndags, men eftersom det var samma speccar som för dig, sånär som på hårddisken, hoppas jag att min kom med samma leverans som din... Tyvärr står det inget på Apples sida ännu, så det är lite tidigt att börja hoppas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-13 22:07
Ursprungligen av marc_:

Det var som tusan. När på söndagen beställde du? Jag hann inte skicka iväg min order förrän vid 22.00 i söndags, men eftersom det var samma speccar som för dig, sånär som på hårddisken, hoppas jag att min kom med samma leverans som din... Tyvärr står det inget på Apples sida ännu, så det är lite tidigt att börja hoppas.

Jag lade beställningen i åttatiden på söndagskvällen, så det bör ju inte skilja så mycket tycker man... Jag fick en notering redan igår kväll vid niotiden att den skickats, dock har det inte hänt så mycket sen dess än så länge som är synligt i deras trackingsystem...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-13 10:27
Ursprungligen av Abbath:

Whey! Första inlägget, min blivande första mac och även min första bärbara dator!

Beställde i söndags en MBP 15", 2,2Ghz, glossy skärm och 160GB 5400rpm som tillval. Fick besked om prel skickning imorgon 14:e och prel leverans 25-26:e. Dock blev jag rätt förvånad när jag kommer till jobbet nu och ser att den skickats redan igårkväll!

Vips hoppade prel leveransdatum till 22 Juni och förhoppningsvis hinner de få hit den innan midsommar...

Vet inte hur jag ska kunna vänta tills dess...

Beställde exakt likadan MBP, fast ett dygn senare... Beräknad avsändning 14:e juni. Har ännu inte hänt någonting...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-13 10:56

Fan... nu fick man faktiskt en smula hopp om fredag!
Har dock inga förväntningar..

Sitter på min nya nu fifan va gött det känns kan jag lova =P

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-13 14:37

Fortfarande ingen ändring, hoppas dom skeppas vidare idag så man får se var dom befinner sig!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-13 17:06

Agazzie, hur ofta uppdaterades din lev.status? Var det 1 gång per dag? Typ vilken tid?
Nu har det stått: "In transit to final destination - carrier details to be updated shortly" hela dan!

Senast redigerat 2007-06-13 19:11
Ursprungligen av Kekkster:

Agazzie, hur ofta uppdaterades din lev.status? Var det 1 gång per dag? Typ vilken tid?
Nu har det stått: "In transit to final destination - carrier details to be updated shortly" hela dan!

1 gång per dag, på dagen/eftermiddagen, vet inte exakt då jag jobbar då, men inte på förmiddagen iaf.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-06-13 20:11

Jag såg just att 15":arna har fått statusen "skickas efter 5 dagar" på Applestore. Jag hoppas att detta inte påverkar oss som redan har beställt. Kanske att LED-skärmarna börjar sina?

Ursprungligen av marc_:

Jag såg just att 15":arna har fått statusen "skickas efter 5 dagar" på Applestore.

uppdatering på g...?

Ursprungligen av gabriela:

uppdatering på g...?

hahah..

ps. den är en dröm att använda kan jag säga

Ursprungligen av Agazzie:

ps. den är en dröm att använda kan jag säga

Oh... där blev man inte mindre avundsjuk direkt

Ursprungligen av Adrian B:

Oh... där blev man inte mindre avundsjuk direkt

hehe..

Bevaka tråden