Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (jun -07)

Tråden skapades och har fått 553 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av bossep:

Jag såg framför mig en MBP med två hårddiskar.

in your dreams m8

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-25 17:02
Ursprungligen av Agazzie:

in your dreams m8

Som tidigare sagts, inte så vitsigt om man tappar bort guldklimpen.

Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 25 Jun 2007

Skickades fyra dagar tidigare än beräknat!

Beräknas komma 3 Juli... undrar om jag vågar hoppas på det

Ursprungligen av misthv:

Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 25 Jun 2007

Skickades fyra dagar tidigare än beräknat!

Beräknas komma 3 Juli... undrar om jag vågar hoppas på det

klart du gör

ligger nåt i det va

Ok, nu har det blivit uppdateringar ang. min MBP..

!22 jun 07 90 75 truck arrived at final destination Apple Shanghai 22 jun 07!

Senaste enligt apecode.. sen såg jag även att den skickas via UPS och så här står det på deras sida efter att jag skrivit in Carrier Tracking Number:

Tracking Number: XXXX
Type: Package
Status: Billing Information Received
Shipped to: ENSKEDE, SE
Shipped or Billed on: 25/06/2007
Service Type: STANDARD
Weight: 2.50 Kg
Multiple Packages: 2

Tracking results provided by UPS: 25/06/2007 8:39 Eastern Time (EST)/New York Time (USA)

När tror ni att det kommer?
Jag hoppas starkt på imorgon, men inser att det kanske är lite väl optimistiskt...

ETA: 27e juni nu!!
När jag beställde trodde Apple att den skulle komma 3-4 juli!

Jag är grymt förväntansfull nu och kan knappt vänta på att en lilla UPS-bilen komemr med mina paket

Har länge gått och funderat på att skaffa en mac och nu när mbp uppdaterats kunde jag inte hålla mig längre.

Blev en 2,2 GHz, glossy och 160 GB 5400rpm. Lite surt att leveranstiderna har ökat, 7 dagar innan den skickas

Beräknad avsändning: 5/7
Beräknad leverans: 13-16/7

Så nu är det bara att vänta på att skönheten ska anlända.
Efterlyser även lite smaskiga bilder från de som fått sina nya datorer!

Beställde min den 19 juni. Den skickades den 22 juni och idag om jag förstått allt rätt skickas den ifrån shanghai den 26 juni. Antar att den ska stå drygt en halv vecka i holland innan den kommer till mig den 4-6 juli. Är det tullarna som drar ut på leveransen eller? Känns ju rätt komiskt att den ska behöva ta över två veckor att skicka nått..

Eftersom det är sådan väntan och man börjar klättra lite smått på väggarna, kanske ni som är vana macanvändare tipsa mig lite om bra sidor samt program som man bara ska ha. För en nybörjar som har kommit ifrån pc världen. Ska dock påpeka att jag inte övergett pc, men varför välja när man kan ha båda

Tack på förhand!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-26 23:30

Då har man fått sin MBP-15-snik. Har kopplat den till min Dell24" och allt rullar finfint. Men drar man igång lite HD-videos m.m så dånar fläkten igång. Högt ljud! Kort och intensivt. Störande för att vara en pro-modell. Skärmen är helskottas ljusstark.

Ursprungligen av c5j:

Då har man fått sin MBP-15-snik. Har kopplat den till min Dell24" och allt rullar finfint. Men drar man igång lite HD-videos m.m så dånar fläkten igång. Högt ljud! Kort och intensivt. Störande för att vara en pro-modell. Skärmen är helskottas ljusstark.

Kör du med datorn stängd då eller flyter det på bra om du har den igång, delar väl på grafikminnet då?

Går fläkten igång när du ser på hd-trailers även fast du inte har kopplat datorn till dell-skärmen?

Vilken skärm har du, glossy eller ej?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-27 15:56
Ursprungligen av Nocz:

Kör du med datorn stängd då eller flyter det på bra om du har den igång, delar väl på grafikminnet då?

Går fläkten igång när du ser på hd-trailers även fast du inte har kopplat datorn till dell-skärmen?

Vilken skärm har du, glossy eller ej?

Hoj. Jag tycker fläkten går igång lite väl ofta. Ok. Jag kör många saker samtidigt, men inte något som är mkt tyngre än PS CS3 med 90MB bilder osv. Hinner tyvärr inte testa hur och när fläkten går, men men,..

Jaaaa!! Då kom datorn imorse!
Så jävla glad!! Den var typ en vecka tidig dessutom!

Har dock fortfarande inte gått in på internet med den än, men allt annat funkar grymt bra

Ursprungligen av PiktorPucci:

Jaaaa!! Då kom datorn imorse!
Så jävla glad!! Den var typ en vecka tidig dessutom!

Har dock fortfarande inte gått in på internet med den än, men allt annat funkar grymt bra

Va?! när besällde du din? Om jag inte har helt fel för mig var det bara några dagar innan mig (19 juni) Finns det kansek hopp om att den kommer tidigare här också, troligen inte, men ändå..

Shipped toKRISTIANSTAD, SE22 Jun 2007Estimated Delivery Date26 Jun 2007 (Subject to change) Current Delivery StatusIn Transit to Customer - Shipment on Schedule26 Jun 2007
Förresten var ser man var paketet befinner sig nånstanns?

Ursprungligen av glidarkatten:

Va?! när besällde du din? Om jag inte har helt fel för mig var det bara några dagar innan mig (19 juni) Finns det kansek hopp om att den kommer tidigare här också, troligen inte, men ändå..

Shipped toKRISTIANSTAD, SE22 Jun 2007Estimated Delivery Date26 Jun 2007 (Subject to change) Current Delivery StatusIn Transit to Customer - Shipment on Schedule26 Jun 2007
Förresten var ser man var paketet befinner sig nånstanns?

Jag beställde min den 16e juni, och den skulle skickas den 22a och komma fram 3-4e juli.
Den skickades den 20e och kom fram idag, den 27e

För att kolla vart paketet är går du in på apple och kollar din beställning, därifrån klickar du på "spåra leveransen".
Då får du en liten aning om vart den är (egentligen inte, men iaf..)
Sen har du några nummer på högra sidan..
Numret som börjar med 80XXXXXXXX kopierar du in på apecode.com/appletrack
Numret under ("Carrier Tracking Number") kopierar du in till den leveraransfirman som det står, för mig var det UPS. Hoppas det gjorde allt lite klarare

Tack PiktorPucci!

Det gav lite mer info på Apecode. Där står det att:

26 jun 07 - 90 75 - truck arrived at final destination - Apple Shanghai - 26 jun 07

Borde ju betyda att min snart också är på plats då.. fre eller måndag skulle jag hoppas på..

Nu sitter jag med MBPn

Ett par fragor bara.. jag kopte med internationellt tangentbord, vet nan hur man kan fa fram a,'a','o'? Typ att man bara haller in ctrl/alt + { / " / :, for respektive bokstav..

Har fort over runt 2500 bilder ifran min barbara harddisk, gick pa 5 minuter bara

Forsoker rippa over iPoden musik nu ocksa, men den sager att min iPod har typ korrupt data eller nat, men att den ska forsoka fora over sa mycket som mojligt.. just nu har den fort over 1340 av 5300 latar. Jag anvander iPodRip.

Som det ser ut just nu ar jag gryyyymt nojd med mitt kop =D

EDIT: 4403 av 5300 nu

Senast redigerat 2007-06-27 17:08

På apecode.com står det ETA 26 jun 07.. Det var igår det ja betyder detta att man borde få den redan den här veckan?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-27 19:14

Switcherswitcherswitcherswitcher!!!!

Äntligen...... långa dagar har man väntat men nu så sitter man här med en glänsande 17" å leker.. MEN kommer nog ta ett par 3 dagar att bli varm i kläderna!! Ni verkar vara hjälpsamma här på forumet så det blir nog toppen detta!;)

Ah! Trodde min var i Helsingborg igår, men så loggade jag in och kollade idag igen, så står det så här..!
27 Jun 2007 22:36 Eindhoven Shipped From Originating Depot
27 Jun 2007 18:57 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
27 Jun 2007 16:27 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
27 Jun 2007 16:26 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Iofs, först sa apple 2-3juli, men nu är det ändrat till 29ejuni så..!
Ja vill ha mina prylar nu!

jag logga in på ups och kolla mitt paket.. Eller jag har två paket eftersom jag köpte en mus samt iwork också. Det ena paketet ska leveras imorgon den 29 jni och det andra den 2 juli. Båda väger 2,4 kg så vilket tror ni datorn är med i? hehe hade det inte varit enklare och skickat ett stort paket istället?

undrar om man kan lägga till lite extra pengar för att få en express leverans istället? Borde ju itne vara omöjligt, men dom har säkert regler som säger att man inte får göra så..

Är det bara jag eller har vi fått sjukt många nya switchers nu med nya MacBook Pro?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-06-28 13:15
Ursprungligen av Adrian B:

Är det bara jag eller har vi fått sjukt många nya switchers nu med nya MacBook Pro?

Men det är ju en bra sak

jag fick min MacBookPro 2.4 Ghz den 21:e juni och jag är överlycklig.
Var lite orolig om den skulle fungera med tanke på hur det gick sist jag shoppade av Apple.

Men allt är frid och fröjd och min Acer är nu nerpackad och skall skickas till Helsingborg om någon dag.

1.5 år med windows kan göra en galen, äntligen Os X igen.

gillar dock inte hur WoW fungerar i X fläktarna går igång på högvarv samt att grafiken verkar hacka till lite då och då, kanske fixas i en uppdatering snart, vem vet, dock får jag oftast ut en ca 80fps med maxad grafik.

Matt skärm vilket är underbart, och i solen ser man fortfarande skärmen ganska hyggligt.

Kameran tar bilder i 640x480 men kvaliteen är helt ok.

Undrar dock lite ifall Apple misslyckats att jorda denna modellen också, ibland känns det som att chassit fortfarande leder ström till musknappen vid Touchpaden som i de övriga alu datorerna.

Men jag är väldigt nöjd med den annars, väl värd vartenda öre

Ursprungligen av eznug:

Men det är ju en bra sak

Aboslut! Jag menade inget annat. Jag är bara lite tagen på sängen av det stora uppsvinget, en fullkomlig lavin känns det som.

Ursprungligen av eznug:

Men det är ju en bra sak

jag fick min MacBookPro 2.4 Ghz den 21:e juni och jag är överlycklig.
Var lite orolig om den skulle fungera med tanke på hur det gick sist jag shoppade av Apple.

Men allt är frid och fröjd och min Acer är nu nerpackad och skall skickas till Helsingborg om någon dag.

1.5 år med windows kan göra en galen, äntligen Os X igen.

gillar dock inte hur WoW fungerar i X fläktarna går igång på högvarv samt att grafiken verkar hacka till lite då och då, kanske fixas i en uppdatering snart, vem vet, dock får jag oftast ut en ca 80fps med maxad grafik.

Matt skärm vilket är underbart, och i solen ser man fortfarande skärmen ganska hyggligt.

Kameran tar bilder i 640x480 men kvaliteen är helt ok.

Undrar dock lite ifall Apple misslyckats att jorda denna modellen också, ibland känns det som att chassit fortfarande leder ström till musknappen vid Touchpaden som i de övriga alu datorerna.

Men jag är väldigt nöjd med den annars, väl värd vartenda öre

'

Hack-grafiken på WoW händer mig på PC ibland. Kan finns där sen helt plötsligt borta. Smått skärmmanade. 80fps låter bra. Dock ska jag kirra 15", hoppas på att jag får iaf runt hälften av din fps ;P har 0-4fps nu när jag raidar...

Ursprungligen av Adrian B:

Är det bara jag eller har vi fått sjukt många nya switchers nu med nya MacBook Pro?

Är en dom, och har man sneglat på en mac en tid och så släpps det en uppdatering och i och med det även en prisjustering till min fördel, då är det svårt att inte ta klivet (dock ett förvånansvärt enkelt kliv). Och som grädde på moset: en sån ruskigt skön maskin och OS, har efter tre veckors bruk inte något att invända emot.

Sen en lite eloge till er på 99mac, som fd pc-rallare som hängt här mest för att läsa om hur det är på den andra sidan, ni har tagit hand om de frågor som dykt upp för nya mac användare så att man kände att detta var ett ställe som man kunde söka sina svar och få den hjälp man behövde för att övergången skulle funka, Tack ! Hoppas att kunna bidra med mina erfarenheter framöver...

Beställde en 17" high-res med 7200rpm disk och en sleeve, tyvärr strulade det till sig vid beställningen (både från apple och leasingavtalet), men nu är allt ok men sleeven har gått från direkt leverans till 4-6 veckor, så min fråga är det någon som vet om det skeppas separat? I bekräftelsen står "Observera att din beställning inte kommer att levereras förrän alla delar finns tillgängliga.", vilket inte känns så spännande med tanke på att beräknat datum nu är 09.08.2007.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-06-28 16:14
Ursprungligen av conny.lundgren:

Beställde en 17" high-res med 7200rpm disk och en sleeve, tyvärr strulade det till sig vid beställningen (både från apple och leasingavtalet), men nu är allt ok men sleeven har gått från direkt leverans till 4-6 veckor, så min fråga är det någon som vet om det skeppas separat? I bekräftelsen står "Observera att din beställning inte kommer att levereras förrän alla delar finns tillgängliga.", vilket inte känns så spännande med tanke på att beräknat datum nu är 09.08.2007.

Jag är också nyfiken på det. Jag beställde en skrivare tillsammans med min MBP som har längre leverenstid och det står samma på min beställning som på din, att de skickas först när båda varorna finns i lager ...

Bevaka tråden