Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mediaevent med iPod onsdag 5 september "The beat goes on."

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2007-09-04 18:49
Ursprungligen av Leftrustle:

Thinksecret hävdar att iPod touch kommer få mest uppmärksamhet imorgon.

De har även skärmdumpar från nanon om någon missat dem.

http://www.thinksecret.com/news/0709preipod.html

Om detta stämmer, dvs att det kommer en hårddisk-iPod med iPhonedesign och en nano med coverflowteknik; ja, då blir det svårt att välja... Jag har ju väntat på en ny nano för Nike+-grejen. Hur man nu då?

Denna har jag iofs inte sett förut. Coverflow-bläddring av händelser från iPhoto.

http://thinksecret.com/archives/ipodinterface/web/source/events.html

mindre än ett dygn kvar, riktigt skickligt av apple att inte mer info kommit ut än om vad som kommer sägas och presenteras imorgon. Är riktigt peppad för vad de ska visa, vill uppdatera min ipod så hoppas på det bästa

Det har snackats lite om digitalradio i ipoden, vad tror ni om det? Känns ju inte jättetroligt men med wi-fi så vet man ju aldrig...

http://macworld.idg.se/2.1038/1.119167

Macworlds har samlat en del rykten också.

Alltså, om de har den där nya layouten så blir jag ändå lite förvånad, det där slukar ju batteri som tusan väl? Eller har jag missat någonstans?

Vad är exakta tidpunkten för detta even?

Edit: Luskade fram det själv att det var kl 19:00 svensk tid

Först trodde jag att skaparen av denna artikel rökt på lite för mycket: http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_17011867.asp

Sen, å andra sidan, kanske det är så att europeiska journalister får ett eget event i Storbrittanien med direktlänk. Och då kanske ett meddelande om en europeisk iPhon trots allt kan komma.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-09-05 06:53

någon site som rappoterar Live? Macrumors skulle tydligen inte ha ett live event.

Engadget brukar väl vara ganska på...

Engadget, iLounge och Arstechnica vet jag ska rapportera live. Säkert även Gizmodo.

Det kanske blir hårddisk ändå i iPod, om man får tro Think Secret:

ThinkSecret has updated their story which claims that a hard-drive based "touch-screen iPod" will take center stage tomorrow.

They also now reveal details about the iPod Nano, which is said to have a higher resolution display (320x240) with Flash-based capacities to top out at 12GB or 16GB.

They provide screenshots from the user interface videos, along with captures that were not previous released depicting Events and Cover Flow.

The screenshots are sourced from the same set of videos that were leaked and later pulled in July.

MacRumors: iPod Nano Interface Screenshots: Events and Cover Flow

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-05 09:35

Vad har jag missat? Varför ska man ha wi-fi i iPodden? Drar mer ström och synkar långsammare än USB.

Ursprungligen av acke:

Vad har jag missat? Varför ska man ha wi-fi i iPodden? Drar mer ström och synkar långsammare än USB.

Jag drar samma motivering igen:

Jag hade 99.se:s iPhone hos mig en vecka och eftersom den inte gick att ringa på så var den i praktiken en iPhone utan telefon. Ändå var det en av de häftigaste prylarna jag haft. Om jag fick välja mellan en iPod som bara spelar musik och visar video/bilder eller en som också kan surfa, kolla epost, använda Google Maps och har ett speciellt YouTube-program så är valet ytterst enkelt för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-05 15:40
Ursprungligen av Adrian B:

Jag drar samma motivering igen:

Jag hade 99.se:s iPhone hos mig en vecka och eftersom den inte gick att ringa på så var den i praktiken en iPhone utan telefon. Ändå var det en av de häftigaste prylarna jag haft. Om jag fick välja mellan en iPod som bara spelar musik och visar video/bilder eller en som också kan surfa, kolla epost, använda Google Maps och har ett speciellt YouTube-program så är valet ytterst enkelt för mig.

Ah, så du tror att den nya iPod "touch" får dessa funktioner också. Dvs, alla utom telefon i sig? Det tror inte jag. Spännande.
Kan så klart se fördelar och balla funktioner med det. Frågan är bara om Apple vill peta in det i iPodden nu när iPhonen är så färsk. Men vad vet jag. Ska bli spännande att se ikväll.

Ursprungligen av acke:

Ah, så du tror att den nya iPod "touch" får dessa funktioner också. Dvs, alla utom telefon i sig? Det tror inte jag. Spännande.

Njae jag vågar inte säga att jag verkligen tror det men jag hoppas det verkligen.

Det verkar lite svårt att sia i frågan, men om Apple ändå ska göra en iPod "touch" och om den har wifi och OS:et är OS X, ja då tycker jag de lika gärna kan gå fullt ut.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-05 15:52

Stora plus

Ursprungligen av Adrian B:

Jag drar samma motivering igen:

Jag hade 99.se:s iPhone hos mig en vecka och eftersom den inte gick att ringa på så var den i praktiken en iPhone utan telefon. Ändå var det en av de häftigaste prylarna jag haft. Om jag fick välja mellan en iPod som bara spelar musik och visar video/bilder eller en som också kan surfa, kolla epost, använda Google Maps och har ett speciellt YouTube-program så är valet ytterst enkelt för mig.

Skulle detta bli möjligt att ha det i en mediespelare är det ett stort plus..... Bara att vänta till 1900 och se vad som händer:)

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-05 15:58

Jag är nog drabbad av dagens i-landsproblem tror jag. Lyssna:

Jag har bestämt mig för att köpa en ny iPod. I dagsläget har jag en iPod 3G som köptes februari 2004, batteritiden räcker i ca 1 timma så nu är det dags att köpa nytt. Jag hade tänkt att hålla mig borta från datorn och rykten från kl 18, som jag brukar, och gå upp halv sex imorgon bitti och titta på Keynote-strömmen. Men, när jag då beställer ny iPod på morgonen är ju chansen mindre att jag får min iPod innan helgen. Om jag istället läser vad som händer "live", och beställer ikväll, är ju chansen större att jag får den innan helgen. Hur i hela friden ska jag göra?!

Ursprungligen av Legolas:

Men, när jag då beställer ny iPod på morgonen är ju chansen mindre att jag får min iPod innan helgen. Om jag istället läser vad som händer "live", och beställer ikväll, är ju chansen större att jag får den innan helgen. Hur i hela friden ska jag göra?!

Du kan nog glömma att du får den innan helgen ändå. Däremot är det ju klart att ju fler som beställer ikväll, desto längre bak i "kön" hamnar du och risken finns ju alltid att efterfrågan blir större än tillgången och att du därmed får vänta längre på leverans.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-05 16:20
Ursprungligen av mmmikael:

Du kan nog glömma att du får den innan helgen ändå. Däremot är det ju klart att ju fler som beställer ikväll, desto längre bak i "kön" hamnar du och risken finns ju alltid att efterfrågan blir större än tillgången och att du därmed får vänta längre på leverans.

Okej då har jag kanske uppfattat det hela fel. Efter vad jag har läst här på forumet så vi större lanseringar av nya produkter så verkar Apple ladda upp rejält med produkter och vissa här på forumet har fått sina produkter redan efter 24 h.

Ursprungligen av Legolas:

Okej då har jag kanske uppfattat det hela fel. Efter vad jag har läst här på forumet så vi större lanseringar av nya produkter så verkar Apple ladda upp rejält med produkter och vissa här på forumet har fått sina produkter redan efter 24 h.

Ja, omöjligt är det ju absolut inte men det är nog inget du ska räkna med... Men varför inte beställa ikväll och sen kolla på keynoten i morgon bitti och peppa på det du beställt?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-05 16:26
Ursprungligen av mmmikael:

Ja, omöjligt är det ju absolut inte men det är nog inget du ska räkna med... Men varför inte beställa ikväll och sen kolla på keynoten i morgon bitti och peppa på det du beställt?

Jo, det är klart, så kan man ju göra. Men grejen är ju den att det är en så go känsla att gå upp på morgonen, helt ovetandes över vad som släpps, och sen bli jätteöverraskad och helt ofattbart överlycklig! Men å andra sidan så klarar jag mig nog en helg till utan en ny iPod!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-05 16:41
Ursprungligen av Legolas:

Jo, det är klart, så kan man ju göra. Men grejen är ju den att det är en så go känsla att gå upp på morgonen, helt ovetandes över vad som släpps, och sen bli jätteöverraskad och helt ofattbart överlycklig! Men å andra sidan så klarar jag mig nog en helg till utan en ny iPod!

Sådan viljestyrka besitter inte jag. Jag sitter lutad över MacBooken med varenda upptänklig sida som kör med liverapportering och refreshar safari som en galning. Inte en chans att jag skulle kunna låta bli att titta. Möjligtvis om jag befann mig i Umeå på nån av 99Umeås Keynotefester.

Nu senast, den 7 augusti, var jag på en campingplats i Tyskland och försökte följa Keynotetråden här på 99mac med hjälp av min urusla SE M600i som konstant hängde sig.

Johan

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-05 16:44
Ursprungligen av chuck:

Sådan viljestyrka besitter inte jag. Jag sitter lutad över MacBooken med varenda upptänklig sida som kör med liverapportering och refreshar safari som en galning. Inte en chans att jag skulle kunna låta bli att titta. Möjligtvis om jag befann mig i Umeå på nån av 99Umeås Keynotefester.

Nu senast, den 7 augusti, var jag på en campingplats i Tyskland och försökte följa Keynotetråden här på 99mac med hjälp av min urusla SE M600i som konstant hängde sig.

Johan

Jo, men du ska veta att det är dårskap, det jag håller på med! Jag kan inte sova ordentligt kvällen innan, kan inte syssla med skolarbeten eller något annat viktigt. Svetten rinner och jag är rädd för att varje SMS eller person jag träffar under kvällen ska avslöja något...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-05 09:55
Ursprungligen av acke:

Vad har jag missat? Varför ska man ha wi-fi i iPodden? Drar mer ström och synkar långsammare än USB.

En iPod med Wi-Fi skulle, för mig, vara den ultimata prylen om Apple gör det rätt. Man skulle kunna styra iTunes och därigenom Airtunes med den. Det skulle då gå att ha Airport Express i olika rum i huset och styra dessa med iPoden. Kanske skulle man kuna streama musik direkt till Airport Express från iPoden. Perfekt när man vill lyssna på lite musik på lördagsmorgon utan att behöva gå ner och sätta igång iTunes.

Det skulle kunna gå att ansluta till öppna nätverk på stan och ladda ned podcasts och musik från ITMS. Det skulle gå att surfa på nätet och kolla mail utan att behöva släpa med sig datorn. Även lite slösurfande framför TV:n går lika bra med en iPod som med datorn. (Kolla upp på IMBD vilka andra TV-serier den där skådespelaren var med i, leta upp telefonnummer på Hitta och sånt.)

En iPod med Wifi, dvs en iPhone utan Phone, är i mina ögon helt perfekt. Eller skulle kunna vara perfekt om alla möjligheter med WiFi utnyttjas. Hellre det än en iPhone som förmodligen inte kommer till Telia, som jag tack vare jobbet är bundet till. Svårt att se att jag skulle kunna övertyga företaget att byta operatör för att jag skall kunna få en iPhone.

Johan

det ryktas att Apple kommer lansera en Wi-Fi tjänst som heter "The Circle" .. även fast jag tvivlar på namnet så är det ju inte helt omöjligt att Apple lanserar möjligheten med en mobil version av iTunes Music Store ... För egentligen varför skall man behöva ha en dator för att kunna köpa/ladda ner musik ?

OM Apples nästa iPod kommer ha en mobil music store så är det logiskt att denna iPod kräver en virtuel keybord, och det vore på någotsätt dumt av Apple att bara utveckla ett mobilt OS X för iPhone och inte använda det i sina andra produkter. Apple TV OS tex återfinns i nya Leopard OS ...

och OM Apple nu lanserar en mobil iTunes music store så vore detta helt klart ett stort steg för Apple i den digitala revolutinen eftersom man då plötsligt inte längre behöver ha en dator för att köpa låtar, filmer osv ...

Ursprungligen av Tussen69:

det ryktas att Apple kommer lansera en Wi-Fi tjänst som heter "The Circle"

Källa, för den som undrar: Apple to launch 'The Circle'?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-05 11:46

Det skall bli spännande att se om det blir några prissänkningar beroende på den sjunkande dollarkursen. Den iPod som idag kostar 2.595 kronor i Sverige kostar 249 dollar i USA. Det ger en "växlingskurs" om 10,4 kronor per dollar. När det gäller de senaste produkterna som släppts, iMac:arna, ligger Apples "växlingskurs" på mellan 9 och 9,4 kronor per dollar om man jämför svenska och amerikanska priser. Det skulle betyda att en iPod som i USA kostar 249 dollar kommer att kosta mellan 2.241 kronor och 2.340 kronor i Sverige. 2.295 låter som ett rimligt pris på Apple Store.

Det betyder att en über iPod som kanske går lös på 399 dollar skulle kosta runt 3.600 i Sverige. Inte så farligt.

Nu tror jag inte att Apple kommer att använda samma "växlingskurs" vad gäller iPod som med iMac. Förmodligen kommer en iPod som kostar 249 dollar i USA kosta fortfarande kosta 2.595 kronor i Sverige.

Johan

Ursprungligen av chuck:

Det skall bli spännande att se om det blir några prissänkningar beroende på den sjunkande dollarkursen. Den iPod som idag kostar 2.595 kronor i Sverige kostar 249 dollar i USA. Det ger en "växlingskurs" om 10,4 kronor per dollar. När det gäller de senaste produkterna som släppts, iMac:arna, ligger Apples "växlingskurs" på mellan 9 och 9,4 kronor per dollar om man jämför svenska och amerikanska priser. Det skulle betyda att en iPod som i USA kostar 249 dollar kommer att kosta mellan 2.241 kronor och 2.340 kronor i Sverige. 2.295 låter som ett rimligt pris på Apple Store.

Snarare 8.34 SEK, eftersom du måste räkna bort momsen först. Utan moms ligger ipoden på 2.076.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-05 11:54

Momsen har ju ingen betydelse om man bara delar priset på Svenska Apple Store och priset på amerikanska Apple Store. Momsen är ju då redan med i beräkningen. Momsen är ju förklaringen till att Apples interna "växlingskurs" ligger på mellan 9 och 10 kronor istället för 7 kronor.

Johan

Bevaka tråden