Efter att bara kikat på det någon timma är jag lyrisk. Arbetsflödet och interfacet är ju den stora revolutionen (och i mitt fall också det jag tycker var viktigast) och i det hänseendet är det här överlägset det bästa DAW:et jag har sett. Man har tagit det bästa från gamla Logic, Ableton, Tracktion och Garageband (jo, jag kikade på det lite för att jag var nyfiken på Ashas parallell innan i tråden) och gjort det ännu bättre.
Hatten av! Betyg 10/10
Vad det gäller funktionerna så känns det generellt sett inte som några halsbrytande nyheter, men de grejer jag hunnit störa mig på i Express 7 funkar problemfritt här. Jag ska sätta mig in i editeringen så fort jag hinner och se om de närmat sig Steinberg i tyskarnas paradgren, men det vore väl lite för bra.
Effekter och instrument... ja för mig är det väl mest Space Designer och Delay Designer bland effekterna och elpianopluggen som känns som tillskott, resten är inte så spännande i mina ögon och ersätts omgående av mina favvisar från förr. Dock, som grunduppsättning är det väl alldeles perfa och med tanke på vad det kostar med IR-pluggar som funkar på Mac är bara Space Designer värt rätt mycket. Fast den var väl med i Pro innan också va?
Mina Ohmforcepluggar funkar inte förutom Ohmicide och inte heller GForce Minimonsta. Antar att det kommer uppdateringar till dom och annars funkar alla pluggar jag har, även om Krishnasynthen beter sig aningen märkligt visuellt (det går inte att dra o flytta runt den). Vet inte om det beror på att jag måste köra den som konverterad AU-plugg från VST. Rent funktionellt är det inga problem med den heller.
De gigantiska samplingsbiblioteken och vad nu i hela friden allt är tänker jag inte installera, så de kan jag inte uttala mig om heller.
Så, det första DAW:et någonsin som jag tyckt har ett riktigt bra interface har landat! Jag är lycklig!