Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiden framflyttad på iPod touch

Tråden skapades och har fått 589 svar. Det senaste inlägget skrevs .

FUSK! :), Måtte min status ändras....

Samma här, är lite halvsur nu. Är också fundersam över frakttiden! 8-9 dagar?! Har fått iPods skickade från asiatiska länder av apple förut, och det har ändå bara tagit 3-4 dagar.

  • Oregistrerad
  • 2007-09-29 13:31

Beställde min den 7!! Sept. och den är fortfarande inte skickad. Det gör mig såklart lite smått sur. Jag valde dock att gravera den, kanske jag inte skulle gjort

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-29 14:35

Min är skickad nu!
Beställde en graverad 16 giggare i onsdags (26 sept)..
På sidan stod det att den skulle skickas mellan 5 och 10 oktober..
Jag hade nog lite tur xD

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-09-29 14:37

Elakt.. min är inte skickad ju...
Hur prioriterar dem.. jag beställde minuter efter apple store öppnades.

Mjo det känns helfel att någon som beställt 26:e fått den skickad medan någon stackare som beställt sekunden den kom upp på apple store inte fått sin skickad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-29 15:30
Ursprungligen av Eindpeng:

Mjo det känns helfel att någon som beställt 26:e fått den skickad medan någon stackare som beställt sekunden den kom upp på apple store inte fått sin skickad.

Helkonstigt och helfel..
Men jag tror faktiskt att dom flesta kommer att skickas snart...
Nått kösystem MÅSTE dom ha..

Tidigare idag så stod det 10 okt men nu är min order ändrad.

"Shipped to SKÖVDE, SE 28 Sep 2007
Estimated Delivery Date 02 Oct 2007 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule"

Tycker deras kösystem verkar lite konstigt om det stämmer att mitt paket fortfarande inte är skickat.

Vad är idén bakom "förbokning" om man ändå inte får grejorna före dom som beställer dagen innan grejorna ska skeppas?

  • Oregistrerad
  • 2007-09-29 17:05

Beställde min 16 gb Touch 26 september (ingen gravyr). Skickades idag den 29 och beräknas vara framme den 2 oktober :). Vissa har väl tur antar jag

det verkar som att dom skickat de senaste beställningarna först.
Hade jag varit en av de som beställde direkt efter keynoten så hade jag nog avbeställt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-29 17:28
Ursprungligen av Johan Nilsson:

det verkar som att dom skickat de senaste beställningarna först.
Hade jag varit en av de som beställde direkt efter keynoten så hade jag nog avbeställt.

Jag beställde dagen efter keynoten. Min har varit "förberedd för avsändning" i över en vecka nu så går inte att avbeställa den. Den är klar för att skickas och ändå har de inte skickat den, förstår inte vad som är felet.

Ursprungligen av pidde:

Jag beställde dagen efter keynoten. Min har varit "förberedd för avsändning" i över en vecka nu så går inte att avbeställa den. Den är klar för att skickas och ändå har de inte skickat den, förstår inte vad som är felet.

Min har varit samma, tråkigt när det inte går att avbeställa och beställa igen :/
Är ju konstigt att det står så tidigt att den är redo att skickas och ändå händer det ingenting.

Min är skickad nu!
Leverans "10 Oct 2007 (Subject to change)", men det ändras väl snart till 2 okt som alla andras.
Så håll ut alla som inte fått den skickad, det kommer!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-29 17:38

JAAAAAAAA!!! Nu skickades min också, fan äntligen!:D

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-29 17:51

Det känns lite som lotto huruvida man får sin iPod skickad på en gång eller om 10 dagar. Har någon hört när butikerna kommer få sina leveranser?

Tycker det är skevt att konsumenterna får sina leveranser innan återförsäljarna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-29 17:58
Ursprungligen av Bijan:

Det känns lite som lotto huruvida man får sin iPod skickad på en gång eller om 10 dagar. Har någon hört när butikerna kommer få sina leveranser?

Tycker det är skevt att konsumenterna får sina leveranser innan återförsäljarna.

Jag gick igår till min lokala Apple-store (Norrköping), och de säger fortfarande att de senast räknar med leverans nästa vecka. Hoppas verkligen det stämmer!

Min står fortfarande som "förberedd för avsändning".
Börjar bli rikitg lack på det!

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-09-29 18:19

Fick ett mail precis nu att min Touch skickats iväg ändå

Varför tror en del att den skulle komma tidigare om ni beställt efter keynoten fastän den släpps på marknaden några veckor senare?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-29 18:56
Ursprungligen av daniels:

Varför tror en del att den skulle komma tidigare om ni beställt efter keynoten fastän den släpps på marknaden några veckor senare?

Vem tror det? Det enda vi tror/hoppas är att de har ett vettigt kösystem och skickar ordrar som är lagda direkt efter keynoten före de som är lagda tre veckor senare...

Håller med dig, men har sällan råkat ut för större leveransproblem eller väntetider hos apple.
En möjlighet kan vara att beställningarna behandlas efter hand som de kommer in - Efter den släpps för skeppning. Så har man otur kanske de första beställningarna hamnat längst ner i högen?

Vem ringer och frågar hur deras kösystem fungerar?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-29 19:17
Ursprungligen av daniels:

[...]
Vem ringer och frågar hur deras kösystem fungerar?

Tyvärr så har inte supporten öppet på helg, tror jag...

Ursprungligen av Legolas:

Tyvärr så har inte supporten öppet på helg, tror jag...

Om inte statusen har ändrats tills på måndag, så ring då, doh !

På ditt inlägg ang. macbooken och Touchen.
Om jag minns rätt så brukar Apple samla ihop samtliga produkter man beställt på samma order och se till att dessa levereras vid samma tillfälle.

Senast redigerat 2007-09-30 01:50
  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-30 01:32
Ursprungligen av daniels:

Om inte statusen har ändrats tills på måndag, så ring då, doh !

Det ska du veta, att om den inte skickas på måndag... Då vet jag inte riktigt vad jag gör!!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-30 08:44

Ang leverans till butikerna.
Lars bengtsson ljud och bild i stockholm skulle fått in sina i fredas, men eftersom touchen är försenad till alla, så fick dom inte deras leverans, men dom borde få in bland dom första bútikerna i stockholm
själv orkade ja inte vänta (förstår inte hur ni klarar de) så ja köpte en från usa.:p

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-30 08:39
Ursprungligen av daniels:

Om jag minns rätt så brukar Apple samla ihop samtliga produkter man beställt på samma order och se till att dessa levereras vid samma tillfälle.

Jag tror samma sak har hänt för mig. Beställde en laddare tillsammans med Touchen och på Order Status så är min beställning uppdelad på två. Laddaren har skickats den 29 sept. via Flextronics Logistics B.V utan någon beräknad leverans och har fått ett Tracking #. Touchen är däremot skickad via Merge In Transit NL och har en beräknad leverans på 9-10 okt.

Det märkliga är att jag endast ser vad de skickas med på Apple Store US, den svenska visar ingenting förutom datumen.

Hur är det med tracking och så. Var söker man och vilket nummer använder man?
För tillfället finns det tre nummer på Apple Store: "Delivery Reference Number", "Faktura" och "Tracking #" (som bara syns US-sidan)

Ursprungligen av daniels:

Varför tror en del att den skulle komma tidigare om ni beställt efter keynoten fastän den släpps på marknaden några veckor senare?

Först att beställa får först känns väl ganska naturligt.
Sen så levererades de ju faktiskt två veckor tidigare i USA.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-29 18:47

Urk. Varför får inte jag något mail? Det känns märkligt alltså...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-29 19:02

Wohoo!
Ändrat Delivery date från 10 oct till 02 oct
Ibland ska man bannimej ha tur!

Bevaka tråden