Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiden framflyttad på iPod touch

Tråden skapades och har fått 589 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 23:27

odelsteken: Med tanke på att Gawys order skickades från Suzhou igår och hans finns i Holland, så borde det väl inte vara mycket att oroa sig för din del.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 23:28
Ursprungligen av xevve:

odelsteken: Med tanke på att Gawys order skickades från Suzhou igår och hans finns i Holland, så borde det väl inte vara mycket att oroa sig för din del.

Får hoppas på det, men bara det att orders lagda så sent som 2x/9 har skickats före min (lagd 5/9) tycker jag känns fel. Men men, så länge jag inte behöver vänta till den 11/10 så är jag glad...

  • Oregistrerad
  • 2007-10-03 00:27
Ursprungligen av odelsteken:

Får hoppas på det, men bara det att orders lagda så sent som 2x/9 har skickats före min (lagd 5/9) tycker jag känns fel. Men men, så länge jag inte behöver vänta till den 11/10 så är jag glad...

Medhåll, jag köpte min den 7/9, nu gurglar den dock i tulpanernas land:
Datum Tid Ställe Status
02 okt 2007 23:24 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
01 okt 2007 17:51 Suzhou Shipped From Originating Depot
01 okt 2007 17:33 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Har man TUR så hinner dom packa om skiten och få med det ett plan till sthlm under natten, så har jag den på kontoret i morgon *wee* men det mest normala är att dom väntar en arbetsdag för varje hub, så torsdags känns mest realistiskt, iaf. tidigare än den 10:onde

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 09:06
Ursprungligen av studiox:

Medhåll, jag köpte min den 7/9, nu gurglar den dock i tulpanernas land:
Datum Tid Ställe Status
02 okt 2007 23:24 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
01 okt 2007 17:51 Suzhou Shipped From Originating Depot
01 okt 2007 17:33 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Har man TUR så hinner dom packa om skiten och få med det ett plan till sthlm under natten, så har jag den på kontoret i morgon *wee* men det mest normala är att dom väntar en arbetsdag för varje hub, så torsdags känns mest realistiskt, iaf. tidigare än den 10:onde

Du beställde den 7/9 och den är i Europa. Jag beställde två dagar före dig och min är kvar i Kina som det ser ut nu! *suck*

01 okt 2007 22:50 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 13:55 Suzhou Consignment Picked Up
29 sep 2007 13:55 Suzhou Consignment Received At Transit Point

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-03 00:55

Gött! Min var på samma plan som din, studiox. Underbart att slippa förseningen.

Hej, söker lite råd. Är riktigt sugen på att köpa en touch och undrar lite över förseningen ni talar om. Beställer jag från apple.se så står det färdig att skickas efter 7-10 dagar. Kan jag räkna med att ha den om 10 dagar då? Alternativen är att köpa den på onoff som har preliminär release vecka 41 och siba som har ett mer bestämt releasedatum 2007-10-17. Vad tycker ni, vad går snabbast tror ni?

  • Medlem
  • 2007-10-03 07:42
Ursprungligen av SenatorN:

Hej, söker lite råd. Är riktigt sugen på att köpa en touch och undrar lite över förseningen ni talar om. Beställer jag från apple.se så står det färdig att skickas efter 7-10 dagar. Kan jag räkna med att ha den om 10 dagar då? Alternativen är att köpa den på onoff som har preliminär release vecka 41 och siba som har ett mer bestämt releasedatum 2007-10-17. Vad tycker ni, vad går snabbast tror ni?

Jag sitter i samma sits, men jag har redan beställt från apple. Funderar däremot på att avbeställa, känns som om att det bara är krångligare att inte köpa i fysisk butik. Vad finns det för anledning att köpa på apple store om de kommer till fysiska butiker före jag får den?
För mig kommer nån gång mellan 19/9 och 25/9, beställde i måndags.

Tror ni att butikernas datum stämmer? Ska jag avbeställa? Kommer de in till alla fysiska butiker vid det datumet eller bara internetvaruhuset?

Mvh
Måns P

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-03 08:21
Ursprungligen av Monz_:

Jag sitter i samma sits, men jag har redan beställt från apple. Funderar däremot på att avbeställa, känns som om att det bara är krångligare att inte köpa i fysisk butik. Vad finns det för anledning att köpa på apple store om de kommer till fysiska butiker före jag får den?
För mig kommer nån gång mellan 19/9 och 25/9, beställde i måndags.

Tror ni att butikernas datum stämmer? Ska jag avbeställa? Kommer de in till alla fysiska butiker vid det datumet eller bara internetvaruhuset?

Mvh
Måns P

Det är väl bara att vänta ett par dagar extra?

Jag har en fråga till er; ni sa att det var nått firande i Kina just nu? Hur länge håller det på, och hur mycket försenas min leverans med? Beställde den igår, och då stod det 19-25 oktober; går det att lita på?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-03 05:24

Mitt senaste är: "02 okt 2007 23:11 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point "

Skulle vilja ha den idag men hmm fredag låter väll mest troligt då.

ipod touch

har just kommit hem fram usa skriver detta med ipod touch,den ar mycket bra.

IPod Touch

Har just kommit hem från USA, har med mig en IPod touch 16 gigs-den är hur bra som helst. Bland annat har jag nu internet i fikan vart än jag befinner mig. Precis som Iphone är den mycket bättra än vad den ser ut att vara om man bara ser den på Apple´s hemsida.:cool:

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-03 07:41

Ni som fått mailet från

Apple Sales International
Hollyhill Industrial Estate
Hollyhill, Cork IRELAND,

har era iPods kommit till Arnhem? Fick nämligen ett sånt mail idag jag med, och jag kan ju som sagt inte spåra än... Hade varit så skönt om den var i Arnhem, så man fick den innan veckan är slut...

En till fråga, hur ser man vilken vecka iPoden är gjord, på serienumret?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-03 08:04
Ursprungligen av Legolas:

Ni som fått mailet från

Apple Sales International
Hollyhill Industrial Estate
Hollyhill, Cork IRELAND,

har era iPods kommit till Arnhem? Fick nämligen ett sånt mail idag jag med, och jag kan ju som sagt inte spåra än... Hade varit så skönt om den var i Arnhem, så man fick den innan veckan är slut...

En till fråga, hur ser man vilken vecka iPoden är gjord, på serienumret?

Jag vet faktiskt inte om min har kommit dit. Har ännu inte fått något "Carrier Tracking Number", som man visst skulle kunna spåra med. Pengarna drog de efter att det där mejlet kom.
Jag tror som sagt att jag har hamnat i samma sits som dig, alltså att den andra delen av ordern ligger i Holland och väntar på att iPoden ska komma och sedan packas ihop till ett paket och skickas till Sverige.

Det är väl antagligen därför som jag/du inte kunnat spåra iPoden på väg från Asien till Holland.
Bara en tanke om hur det kan vara.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-03 09:18
Ursprungligen av oddtouch:

Jag vet faktiskt inte om min har kommit dit. Har ännu inte fått något "Carrier Tracking Number", som man visst skulle kunna spåra med. Pengarna drog de efter att det där mejlet kom.
Jag tror som sagt att jag har hamnat i samma sits som dig, alltså att den andra delen av ordern ligger i Holland och väntar på att iPoden ska komma och sedan packas ihop till ett paket och skickas till Sverige.

Det är väl antagligen därför som jag/du inte kunnat spåra iPoden på väg från Asien till Holland.
Bara en tanke om hur det kan vara.

Ja, du har rätt. Det är så. Har ringt till Apple Support ett par gånger, och de har bekräftat det.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-03 07:51

Yes, de har dragit mina pengar! Nu måste det ha hänt något iallafall!

02 okt 2007 22:22 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

Tror ni den kommer fram idag om den var i Holland igår kväll???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 09:03
Ursprungligen av maclake:

02 okt 2007 22:22 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

Tror ni den kommer fram idag om den var i Holland igår kväll???

Nej, den borde komma ut till dig under morgondagen.

01 okt 2007 13:16 Suzhou Shipped From Originating Depot
30 sep 2007 09:02 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Ser tyvärr ut att bli en lång väntan alltså!
Ingen annan som fått sin skickad samma dag, tid?

Beställde den 20:e och verkar vara på samma resa som dig odelsteken.

Datum Tid Ställe Status
01 okt 2007 22:50 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 20:21 Suzhou Consignment Received At Transit Point

http://www.megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=1798774&source=1900

Där står releasedatum den 9 oktober, är det att lita på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 10:05

Nu på morgonen levererar TNT de första poddarna. Min fastnade i Upplands Väsby för att Apple glömt skriva min adress på paketet! Skickade eget bud så den lär vara här vid lunch.

  • Oregistrerad
  • 2007-10-03 10:22
Ursprungligen av Axel von Matern:

Nu på morgonen levererar TNT de första poddarna. Min fastnade i Upplands Väsby för att Apple glömt skriva min adress på paketet! Skickade eget bud så den lär vara här vid lunch.

Landade din också den 2:a i holland? I så fall är det ju högst sannolikt att jag får den idag med (Är tyvärr inte på kontoret förrän senare i EM).

Stock det på tnt.se att den var på väg? eller ringde du dom? Pratade med en tjej på tnt och hon sa att den har skickats från arnhem och att den kanske var i Sverige nu men att det inte hunnit registreras hos dom ännu och att jag skulle återkomma om en timme, ringde nyss igen och då sa en annan tjej att paketet skickades från China idag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 10:14

"Hejsan,

Enligt våra beräkningar så ska den vara här imorgon."

Fick jag som svar idag när jag frågade när den skulle vara framme

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 10:29

Kul för er att ni snart har en Touch i era händer. Vi som slängde oss på Apple Store efter keynoten får snällt sitta och vänta medan kineserna festar i en vecka... Men vem har sagt att livet är rättvist?! Något positivt är i alla fall att min Touch är tillverkad under vecka 39.

För er som undrar kan man enkelt se på serienumret vilken vecka Touchen är tillverkad. Alla serienummer börjar med 9C7XX där XX är veckan då den tillverkades. Det sägs att nästan alla tillverkade under v38 är med en bra skärm. Några har dock fått en med en kass.

Ett annat sätt att se om det är en bra skärm är genom att kolla på kartongen. Om det är Macy Grace på utsidan är den OK. Vet inte om det är något att gå på men det är som sagt vad som sägs.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-03 12:01
Ursprungligen av odelsteken:

För er som undrar kan man enkelt se på serienumret vilken vecka Touchen är tillverkad. Alla serienummer börjar med 9C7XX där XX är veckan då den tillverkades. Det sägs att nästan alla tillverkade under v38 är med en bra skärm. Några har dock fått en med en kass.

Ett annat sätt att se om det är en bra skärm är genom att kolla på kartongen. Om det är Macy Grace på utsidan är den OK. Vet inte om det är något att gå på men det är som sagt vad som sägs.

Var hittar du information om serienummret på din iPod?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 12:51
Ursprungligen av Bijan:

Var hittar du information om serienummret på din iPod?

Det står längst ner i det mail som Apple har skickat ut som kvitto på köpet.

  • Oregistrerad
  • 2007-10-03 10:41

Jag slände mig också på Apple Store, dock två dagar senare. Dom som vände nästan en hel månad med sina beställningar verkar dock få dom samtidigt som mig, kanske också tom. tidigare - So life is unfair, you live and then die. Men iaf. med en iTouch :S

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-03 10:53

03 okt 2007 08:35 Gothenburg Out For Delivery
03 okt 2007 06:39 Gothenburg Import Received
02 okt 2007 21:15 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 08:14 Suzhou Consignment Picked Up
29 sep 2007 08:13 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Ursprungligen av Luken:

03 okt 2007 08:35 Gothenburg Out For Delivery
03 okt 2007 06:39 Gothenburg Import Received
02 okt 2007 21:15 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 08:14 Suzhou Consignment Picked Up
29 sep 2007 08:13 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Känns skönt när man läser raden - Out For Delivery
Har den dykt upp ännu?

Jag lider att jag inte fått mitt tracking# ännu.

Bevaka tråden