Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning/aktivering/jaibreak av iPhone 1.1.1

Tråden skapades och har fått 397 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min telefon är upplåst med så många metoder att jag själv blir snurrig

Jag vet inte ens on den (nånsin) kommer att kunna låsas upp på ett smidigt sätt då jag anar att mina baseband är helt trasiga

Finns det ingen steg-för-steg-guide för upplåsning av iPhone 1.1.1?

Jag får hem min 1.1.1-iPhone (oöppnat och orörd i kartong) förhoppningsvis nästa vecka.
Är det bara att köra independence först och sen in med anysim, och sen klart, eller är det fler steg? Finns det någon bra guide?

Ursprungligen av southtown:

Finns det ingen steg-för-steg-guide för upplåsning av iPhone 1.1.1?

Jag får hem min 1.1.1-iPhone (oöppnat och orörd i kartong) förhoppningsvis nästa vecka.
Är det bara att köra independence först och sen in med anysim, och sen klart, eller är det fler steg? Finns det någon bra guide?

Jag undrar också detta..

Ursprungligen av Powerslave91:

Jag undrar också detta..

Finns ett flertal på nätet.
Köper man IPSF får man en länk till en manual och den fungerar till 100% och är mycket enkelt att följa.

Eftersom många redan låst upp sin telefoner med olika mjukvaror får du även där en bra vägledning via den länk när du köpt deras mjukvara.

59 dollar är en ganska billigt investering som mjukvaran kostar och den gäller för alla framtida uppdateringar som kommer till den lur du har registrerat hos IPSF.

Låste precis upp en kompis out of the box 1.1.1 iPhone. Det fanns ganska bra beskrivet i iNdependence hur man skulle göra för att få den aktiverad under 1.1.1 (vilket innebar nedgradering till 1.0.2 och sedan uppgradering igen). Väl aktiverad under 1.1.1 kunde man installera ssh via iNdependence och sedan flytta över anysim 1.1. Sedan körde vi bara anysim med det ny simkortet i. Sedan var den upplåst.

Själv föredrar jag IPSF men det nya anysim verkar ju vara mycket bättre.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 18:34

Hemsida till IPSF, och sedan undrar jag.. är det BEKRÄFTAT nu att man kan låsa upp från 1.0.2 till 1.1.1? Varför skriver inte Ifun en guide åt oss om det går?

Ursprungligen av joakimd:

Hemsida till IPSF, och sedan undrar jag.. är det BEKRÄFTAT nu att man kan låsa upp från 1.0.2 till 1.1.1? Varför skriver inte Ifun en guide åt oss om det går?

Ja, det är bekräftat och och telefonen fungerar till 100%.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 19:08
Ursprungligen av heiko:

Ja, det är bekräftat och och telefonen fungerar till 100%.

Vart köper jag IPSF då? Enligt sidan säljs det bara hos externa affärer. Vet du en sådan som levererar programmet på en gång?

Ursprungligen av joakimd:

Vart köper jag IPSF då? Enligt sidan säljs det bara hos externa affärer. Vet du en sådan som levererar programmet på en gång?

Jag köpte min licensnyckel hos dessa.
Mycket viktigt att du fyller i alla uppgifter som du uppmanas till och då speciellt ditt IMEI nummer eftersom detta nummer blir din licensnyckel.

Så snart köpet är genomfört och ditt IMEI nummer är upplagd är det bara tuta att köra.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 19:21
Ursprungligen av heiko:

Jag köpte min licensnyckel hos dessa.
Mycket viktigt att du fyller i alla uppgifter som du uppmanas till och då speciellt ditt IMEI nummer eftersom detta nummer blir din licensnyckel.

Så snart köpet är genomfört och ditt IMEI nummer är upplagd är det bara tuta att köra.

Tack, det verkar ju lätt. Två frågor innan jag börjar; SIM-kortet jag har just nu, dvs. Telia, ska det sitta i hela tiden under processen eller spelar det ingen roll? Hur gjorde du? Och visst gör den så att man kan ringa med mobilen efteråt? Jag menar, så det inte bara är upplåsningen. Jag har säkert frågat dig detta innan, men jag vill vara på den säkra sidan. Allt fungerar osv efter?

När jag ska trycka på Activate i jailbreak är den skuggad, det går inte. Jag har ju redan gjort detta en gång då jag gjorde det till 1.0.2, men hur löser jag detta? Hoppar jag steget eller skall man restora den? Det kanske är metod tre jag ska köra då, eller?

Senast redigerat 2007-10-17 19:38
Ursprungligen av joakimd:

Tack, det verkar ju lätt. Två frågor innan jag börjar; SIM-kortet jag har just nu, dvs. Telia, ska det sitta i hela tiden under processen eller spelar det ingen roll? Hur gjorde du? Och visst gör den så att man kan ringa med mobilen efteråt? Jag menar, så det inte bara är upplåsningen. Jag har säkert frågat dig detta innan, men jag vill vara på den säkra sidan. Allt fungerar osv efter?

Telefonen kommer som sagt att fungera till 100% och jag själv kör med Telia.
Mitt tips som inte står med i manualen är att du kör med AT&T kortet när du påbörja
uppgraderingen.
Jag provade med Telia kortet men fick inte igång processen men så snart jag bytt till AT&T fungerade det utan några problem.

När du kör själva aktiveringen eller jailbraken kan det hända att det inget händer efter att du väntat några minuter.
Stäng ner programmet, ta ut telefonen från dockan, sätt i telefonen i dockan igen och klicka igång programmet.

Låter tjatig kanske men läs manualen noga.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 19:41
Ursprungligen av heiko:

Telefonen kommer som sagt att fungera till 100% och jag själv kör med Telia.
Mitt tips som inte står med i manualen är att du kör med AT&T kortet när du påbörja
uppgraderingen.
Jag provade med Telia kortet men fick inte igång processen men så snart jag bytt till AT&T fungerade det utan några problem.

När du kör själva aktiveringen eller jailbraken kan det hända att det inget händer efter att du väntat några minuter.
Stäng ner programmet, ta ut telefonen från dockan, sätt i telefonen i dockan igen och klicka igång programmet.

Låter tjatig kanske men läs manualen noga.

Vilken metod använde du?

Ursprungligen av joakimd:

Vilken metod använde du?

Eftersom jag kunde inte hålla fingrarna i styr så provade jag AnySim första gången
Jag fick köra sektion 3 och 2.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 19:49
Ursprungligen av heiko:

Eftersom jag kunde inte hålla fingrarna i styr så provade jag AnySim första gången
Jag fick köra sektion 3 och 2.

Okej, och jag som enbart har använt Unlock, samma metod som det stod i MoMyIphone, ska köra steg 3?

Ursprungligen av joakimd:

Okej, och jag som enbart har använt Unlock, samma metod som det stod i MoMyIphone, ska köra steg 3?

Stämmer, du ska köra samma sektioner som jag själv gjorde, först 3:an och sedan 2:an.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 20:17
Ursprungligen av heiko:

Stämmer, du ska köra samma sektioner som jag själv gjorde, först 3:an och sedan 2:an.

Hur lång tid tog det innan du fick mailet med nyckel osv till efter du betalat?

Ursprungligen av joakimd:

Hur lång tid tog det innan du fick mailet med nyckel osv till efter du betalat?

Beroende på när du gör beställningen under dygnet så tar det olika lång tid innan licensnyckeln fungerar.

Här är ett udrag jag fick via mail från stället jag köpte programvaran.

IMEI's are added instantly if we are within working hours - 10:00am - 18:00pm Weekdays
11:00am - 16:00pm Weekends

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 20:25
Ursprungligen av heiko:

Beroende på när du gör beställningen under dygnet så tar det olika lång tid innan licensnyckeln fungerar.

Här är ett udrag jag fick via mail från stället jag köpte programvaran.

IMEI's are added instantly if we are within working hours - 10:00am - 18:00pm Weekdays
11:00am - 16:00pm Weekends

Jag köpte via den här sidan, https://www.dalpay.com/order/070904/order1.html. 10-18 har ju inte passeras än i USA, eller hur? Så jag bör ju få det ganska snart tycker jag.

Ursprungligen av joakimd:

Jag köpte via den här sidan, https://www.dalpay.com/order/070904/order1.html. 10-18 har ju inte passeras än i USA, eller hur? Så jag bör ju få det ganska snart tycker jag.

Nja, de syftar nog på Europeisk tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 19:35

Måste jag bricka luren som manualen säger? Ingen som vet om det går att köra över anysim eller iunlock upplåsningen med att köra ipsf från installern direkt.

Ursprungligen av joakimd:

Hemsida till IPSF, och sedan undrar jag.. är det BEKRÄFTAT nu att man kan låsa upp från 1.0.2 till 1.1.1? Varför skriver inte Ifun en guide åt oss om det går?

Därför att det händer så otroligt mycket på kort tid just nu och det finns redan massor av guider på nätet, men de flesta är komplicerade i massor av steg och vi har inte tid eller möjlighet att testa alla. Det kan också vara bra att vänta en tid och se vilken lösning som fungerar bäst för folk innan man ger sig i kast med det.

Hackarna jobbar dessutom på bättre program som ska automatisera det påstår dom och det kan vara värt att vänta på.

Är man otålig får man ge sig ut på nätet själv och leta reda på guider. Vi har en utmärkt samling iPhone-sidor för den som undrar var man ska starta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 18:39
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 20:32

När jag ska starta independce står det; Connection failed. Phone is not paired. Make sure you run Itunes with you phone connected at least one. Ska jag ha Itunes igång samtidigt?

Ursprungligen av joakimd:

När jag ska starta independce står det; Connection failed. Phone is not paired. Make sure you run Itunes with you phone connected at least one. Ska jag ha Itunes igång samtidigt?

Så länge som det står at du inte ska stänga ner iTunes låter du iTunes vara igång.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 20:52

Fan, kommer ej förbi. Jag har både startat independence med Itunes igång och inte igång, men jag får fortfarande samma fel. Det enda jag gjorde tidigare var att jag uppdaterade mobilen via Itunes, precis som det stod att man skulle göra i metod 3.

Vad betyder paired?

Och nästa problem som dyker upp. IMEI-nr som finns på mobilen är ju inte förfan samma som på kartongen. Jag angav det som stod på kartongen givetvis.

Ursprungligen av joakimd:

Fan, kommer ej förbi. Jag har både startat independence med Itunes igång och inte igång, men jag får fortfarande samma fel. Det enda jag gjorde tidigare var att jag uppdaterade mobilen via Itunes, precis som det stod att man skulle göra i metod 3.

Vad betyder paired?

Och nästa problem som dyker upp. IMEI-nr som finns på mobilen är ju inte förfan samma som på kartongen. Jag angav det som stod på kartongen givetvis.

Låter inget bra men det är ganska många som har haft detta problem med att IMEI numret byttes ut när man körde någon unlock programvara.
Du får söka runt lite på nätet.
Ska kolla själv lite och se om det finns något sätt att lösa detta.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 21:18
Ursprungligen av heiko:

Låter inget bra men det är ganska många som har haft detta problem med att IMEI numret byttes ut när man körde någon unlock programvara.
Du får söka runt lite på nätet.
Ska kolla själv lite och se om det finns något sätt att lösa detta.

Hur var det för dig, var det samma? Men hur aktiverar jag Iphonen så jag kan använda den som en Iphone? Paired, varför står det så? Fan, jag skulle vänta. Nu har jag betalat för en licens som jag inte få förens imorgon, och där IMEI-nr inte stämmer, för det har ändrats. Och jag kan inte aktivera telefon heller, då jag gjort exakt som det står i metod 3: uppdaterad via Itunes, och sedan går jag in i program. Men inget händer. Måste jag gå in i recovery-mode eller?

Helt sanslös.

Heiko; när uppdaterade till 1.1.1 via Itunes, försvann alla tidigare inställningar eller så? Bakgrundsbilden jag hade sedan tidigare är fortfarande kvar och namnet på enheten finns kvar. A&T rutan där det står att jag skall aktivera telefonen dyker inte ens upp då jag startar Itunes, utan det står att jag skall in en kod Iphonen.

Senast redigerat 2007-10-17 21:42
Ursprungligen av joakimd:

Hur var det för dig, var det samma? Men hur aktiverar jag Iphonen så jag kan använda den som en Iphone? Paired, varför står det så? Fan, jag skulle vänta. Nu har jag betalat för en licens som jag inte få förens imorgon, och där IMEI-nr inte stämmer, för det har ändrats. Och jag kan inte aktivera telefon heller, då jag gjort exakt som det står i metod 3: uppdaterad via Itunes, och sedan går jag in i program. Men inget händer. Måste jag gå in i recovery-mode eller?

Helt sanslös.

Heiko; när uppdaterade till 1.1.1 via Itunes, försvann alla tidigare inställningar eller så? Bakgrundsbilden jag hade sedan tidigare är fortfarande kvar och namnet på enheten finns kvar. A&T rutan där det står att jag skall aktivera telefonen dyker inte ens upp då jag startar Itunes, utan det står att jag skall in en kod Iphonen.

Nej, jag har inte råka ut för detta.

Så du har 1.1.1 i telefonen nu?
Om så är fallet är det grönt så här långt.
Sedan kör du iNdependence.app som du tankade hem vi länken som du ser i manualen.
Sedan måste du innan du gör något annat klickan på "Firmware" fliken och trycka på FDU mode osv..., har du gjort detta?

Vilket IMEI nummer reggade du hos återfösäljaren?
Hoppas att du tog den som stod på kartongen.

Ursprungligen av joakimd:

Hur var det för dig, var det samma? Men hur aktiverar jag Iphonen så jag kan använda den som en Iphone? Paired, varför står det så? Fan, jag skulle vänta. Nu har jag betalat för en licens som jag inte få förens imorgon, och där IMEI-nr inte stämmer, för det har ändrats. Och jag kan inte aktivera telefon heller, då jag gjort exakt som det står i metod 3: uppdaterad via Itunes, och sedan går jag in i program. Men inget händer. Måste jag gå in i recovery-mode eller?

Helt sanslös.

Heiko; när uppdaterade till 1.1.1 via Itunes, försvann alla tidigare inställningar eller så? Bakgrundsbilden jag hade sedan tidigare är fortfarande kvar och namnet på enheten finns kvar. A&T rutan där det står att jag skall aktivera telefonen dyker inte ens upp då jag startar Itunes, utan det står att jag skall in en kod Iphonen.

Kan nämna också att deras support mycket bra.
De kommer att bistå dig med hjälp vid behov.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-17 22:25

Jo, det tror jag säkert dem gör, och ja.. jag angav givetvis det som stod på kartongen. Hur ser jag om 1.1.1 är i telefonen?

Jag gjorde som du sa, och som det stod i guiden på steg tre. Jag restoade inte telefonen, utan jag tryckte på UPDATE. Inget mer än så. Sedan gick den, och nu verkar ju telefonen har uppdateras. Men fortfarande samma problem med Independce.

Bevaka tråden