Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning/aktivering/jaibreak av iPhone 1.1.1

Tråden skapades och har fått 397 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 21:47
Ursprungligen av acke:

Lite trög kanske men kan man alltså nu köra in 1.1.1 på en operatörslåst telefon?

Japp, gjorde det precis med min 1.02:a... Köpte iPhoneSimFree och körde freeouriphones dot coms guide. Nu har den FW 1.1.1 och är operatörsupplåst.

Allt går att göra med hjälp av independence och anysim min 111 fungerar

Ursprungligen av SockerConny:

Allt går att göra med hjälp av independence och anysim min 111 fungerar

Inte om man har låst upp tidiagre med anysim 1.0.x väl? Eller har de fixat det?

en liten fråga till.. kontakter, musik osv stannar det kvar? svenskan bör man få lägga in igen va?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-21 12:26
Ursprungligen av skoggy:

en liten fråga till.. kontakter, musik osv stannar det kvar? svenskan bör man få lägga in igen va?

Mina kontakter fanns kvar efter uppdatering och upplåsning. Dock försvann musik, bilder osv. 1.1.1 ska vara internationellt, men det är lite trixande för att få byta språket på gränssnittet och tangentbord. Men annars kan man installera SwePhone igen.

Ändra ljud i kalender larm

Ursprungligen av Reisan:

Mina kontakter fanns kvar efter uppdatering och upplåsning. Dock försvann musik, bilder osv. 1.1.1 ska vara internationellt, men det är lite trixande för att få byta språket på gränssnittet och tangentbord. Men annars kan man installera SwePhone igen.

Hej! Resian

Du som har uppdaterat med stor framgång, klarar en som inte är så haj på sånt där av att göra det du gjort eller?

Och du som nu har 1.1.1 kan man ändra ljud i (alternativ>ljud>)

Nytt telesvar
Nytt textmeddelande
Nytt mail
Skickat Mail
Kalenderlarm
och så vidare...

Och vad är det mer som skiljer oss åt, med oss så menar jag "stenålders" 1.0.2orna:'(
mot er "hypermoderna" 1.1.1orna hmm...:D

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-21 16:49
Ursprungligen av applemagic:

Hej! Resian

Du som har uppdaterat med stor framgång, klarar en som inte är så haj på sånt där av att göra det du gjort eller?

Och du som nu har 1.1.1 kan man ändra ljud i (alternativ>ljud>)

Nytt telesvar
Nytt textmeddelande
Nytt mail
Skickat Mail
Kalenderlarm
och så vidare...

Och vad är det mer som skiljer oss åt, med oss så menar jag "stenålders" 1.0.2orna:'(
mot er "hypermoderna" 1.1.1orna hmm...:D

Jag är väldigt ny och grön när det gäller upplåsning och uppgradering av iPhone. Dock har jag använt bra guider, som inte krånglat alltför mycket. Och om det krånglat, så har guiderna förklaring på det med. Så länge det fungerar så är det ju rätt enkelt att följa en guide. Det är när det strular, som det blir svårt.

Dina frågor om ljud, ja, det går att ställa in olika ljudfunktioner som du nämner ovan i senaste Firmwaren.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-21 12:18

Finns det någon riktigt detaljerad steg-för-steg guide för detta? Min 1.0.2 funkar ju fin-fint, så jag är livrädd för att ställa till det för mig... Men vill ju ha det nya svenska tgbt...

vänta tills devteam släpper deras "revirginizer" för 1.0.2

de som finns ute nu kan stöta på problem vid framtida uppdateringar eftersom de bara ersätter seczone (som var korrupt tidigare med anysim) med tom data som jag inte riktigt förstår hur det skall gå att reparera fram över.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-21 12:29
Ursprungligen av Oxygenic:

Finns det någon riktigt detaljerad steg-för-steg guide för detta? Min 1.0.2 funkar ju fin-fint, så jag är livrädd för att ställa till det för mig... Men vill ju ha det nya svenska tgbt...

Om du köper SimFree-upplåsningslicens, så kan du använda deras guide som funkar bra och är enkel att följa.

Jag använde det igår och det gick fin-fint!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-21 15:10
Ursprungligen av Reisan:

Om du köper SimFree-upplåsningslicens, så kan du använda deras guide som funkar bra och är enkel att följa.

Jag använde det igår och det gick fin-fint!

Ok då kör vi återkommer m rapport wish me luck!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-21 15:28

Hur stänge man av itunes help.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-21 16:45
Ursprungligen av Laroche:

Hur stänge man av itunes help.

Gå in på Aktivitetslistan eller vad det heter, under Program > Verktygsprogram

Om du ser iTunes och/eller iTunes Helper, så avsluta processerna för dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 15:26
Ursprungligen av Laroche:

Ok då kör vi återkommer m rapport wish me luck!

upplåsning klar kör 1.1.1 me tele2 tack alla som hjälpt till med snabba svar!

Hm..
Så DevTeam kommer ut med ett program för revirginize så man slipper göra det manuellt?
I så fall är det nog bäst att vänta så man inte klantar sig när man gör hackint0sh guiden.

Reisan, (kan inte citera) :S ^^

men iaf, jag har en fråga till dig om iphone sim free?
det kostar ltie pengar eller hjur? typ 400?..
kan jag uppdatera min upplåsta 1.02a (anySIM) med ipsf?
och när nästa uppdatering så är det gratis för mig att använda ipsf igen?
och det är ingen risk att de blåser oss som betalar? att vi får betala igen eller så?..

Mvh Telefon123

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-21 20:48
Ursprungligen av Telefon123:

Reisan, (kan inte citera) :S ^^

men iaf, jag har en fråga till dig om iphone sim free?
det kostar ltie pengar eller hjur? typ 400?..
kan jag uppdatera min upplåsta 1.02a (anySIM) med ipsf?
och när nästa uppdatering så är det gratis för mig att använda ipsf igen?
och det är ingen risk att de blåser oss som betalar? att vi får betala igen eller så?..

Mvh Telefon123

Ja, det kostar nästan 60 USD, vad det nu blir i svenska kronor...

Ja, du kan använda IPSF för upplåsning av AnySim eller iUnlock.

Jag är inte helt hundra, på att licensen gäller per uppgradering/upplåsning eller om det gäller per iPhone. Jag gissar på det sistnämnda. Dvs, en licens för alla framtida uppdateringar/upplåsningar. Kanske värt att maila dem och fråga...?

Edit: Kolla upplåsningsguiden som jag länkat i ett tidigare inlägg här, så ser du de olika stegen och vilken du ska använda beroende på vilken version du har och med vilket sätt du har låst upp den.

Ursprungligen av Reisan:

Ja, det kostar nästan 60 USD, vad det nu blir i svenska kronor...

Ja, du kan använda IPSF för upplåsning av AnySim eller iUnlock.

Jag är inte helt hundra, på att licensen gäller per uppgradering/upplåsning eller om det gäller per iPhone. Jag gissar på det sistnämnda. Dvs, en licens för alla framtida uppdateringar/upplåsningar. Kanske värt att maila dem och fråga...?

Edit: Kolla upplåsningsguiden som jag länkat i ett tidigare inlägg här, så ser du de olika stegen och vilken du ska använda beroende på vilken version du har och med vilket sätt du har låst upp den.

Licensen gäller för alla framtida uppdateringar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-21 21:05
Ursprungligen av heiko:

Licensen gäller för alla framtida uppdateringar.

Bra, då var det bekräftat.

det ska jag göra.. men 400 kan jag lägga på att jag får alla uppdateringar utan större problem ^^
och heiko du tror jag kan lita på det?

Ursprungligen av Telefon123:

det ska jag göra.. men 400 kan jag lägga på att jag får alla uppdateringar utan större problem ^^
och heiko du tror jag kan lita på det?

Man kan aldrig garantera något men jag har köpt en licens och efter två uppdateringar fungerar licensen fortfarande.
Du köper visserligen nyckeln via en återförsäljare men om du får problem där så kan du nog alltid gå till källan om återförsäljaren mot förmodan upphör med sin verksamhet.

Ursprungligen av heiko:

Man kan aldrig garantera något men jag har köpt en licens och efter två uppdateringar fungerar licensen fortfarande.
Du köper visserligen nyckeln via en återförsäljare men om du får problem där så kan du nog alltid gå till källan om återförsäljaren mot förmodan upphör med sin verksamhet.

Ditt IMEI finns ju i deras databas och så länge det finns där så kommer ju säkert uppdateringar av ipsf att fungera. Sedan är det ju inte säkert att de lyckas skriva ett nytt ipsf ifall apple kommer med en uppdatering som tar bort deras upplåsning.

Jag fixade just en 1.1.1 men tabbade mig lite, i all iver körde jag anysim innan jag åter uppgraderat till 1.1.1.

Kan jag uppgradera till 1.1.1 EFTER att jag kört ANYSIM under 1.0.2, UTAN att behöva köpa en licens från någon av leverantörerna?

Ibland går det bara för fort..

telefonen fungerar ju men det är verkligen urtråkigt med amerikansk nummer formattering osv. Samt amerikansk keyboard gör inte SMS skickandet lättare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-21 22:49
Ursprungligen av kebarb:

Kan jag uppgradera till 1.1.1 EFTER att jag kört ANYSIM under 1.0.2, UTAN att behöva köpa en licens från någon av leverantörerna?

Vi är flera som sitter i den situationen, har tyvärr inte hittat något klart svar på den frågan men jag tror att det ska gå utan bekymmer. Till skillnad från tidigare upplåsningsmetoder så är nya AnySIM "snäll", och leder inte till korrupt baseband, och därmed (med största sannolikhet) inte heller till en "brick" vid uppdatering till 1.1.1.

Jag kommer nog ge mig på att uppgradera inom hyffsad snar framtid, men hinner du före kan du alltid posta resultatet här så vi får ta del av dina erfarenheter.

Det finns ju ganska gott om möjligheter (IPSF t.ex.) att fixa till det om det trots allt skiter sig vid uppgraderingen nu mera

Gäller revirginizer-guiden på hackint0sh oavsett vilken version av dev teams upplåsningar man använt? Jag använde en tidig version, innan .app-filen fanns, så jag gjorde allt via terminalen.

Äh, jag är tråkig och väntar tills det finns en garanterat fungerande fix för det. Det var sjukt klantigt av mig när jag ändå hade en 1.1.1 lur att jobba med. Men ibland är man som sagt väl ivrig.

Just nu tampas jag med swephone och det är närmast omöjligt att slänga över filerna, de första gick bra och nu får jag bara ett felmeddelande när jag försöker lägga över filerna som ger rätt nummerformatterande. Felmeddelandet säger något i stil med att det inte finns ett specifikt felmeddelande.

Bläh.

så sant phindus.! haha
okej så vem ska jag ge mina 60 dollar?! ^^
och är guiderna lätta att följa?,

Ursprungligen av Telefon123:

så sant phindus.! haha
okej så vem ska jag ge mina 60 dollar?! ^^
och är guiderna lätta att följa?,

Jag använde http://www.freeouriphones.com/ och de var snabba och smidiga. De har också en mycket bra guide på sin sida.

  • Medlem
  • 2007-10-22 10:52

Hur snart fick ni bekräftelse att kunna köra, får man ett mejl när dom lagt in IMEI nummer i deras databas eller vad?

Ursprungligen av pono:

Hur snart fick ni bekräftelse att kunna köra, får man ett mejl när dom lagt in IMEI nummer i deras databas eller vad?

Jag fick ingen bekräftelse, vilket var lite irriterande så jag mailade dem och fick svar strax efteråt. Iom att de är stationerade i Californien så får man väl ge dem en chans att vakna. Sedan skulle det ju ta en timma. Men man kan köra programmet och det första den gör är att kolla på deras server. Finns du inte inlagd så säger den till och då får man vänta.

Bevaka tråden