Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning/aktivering/jaibreak av iPhone 1.1.1

Tråden skapades och har fått 397 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-10-23 18:24

Ännu inget svar från freeouriphones.com

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-10-23 18:59

Låst upp 3 telefoner till nu med INdependence 1.2.5 och anysim 1.1, 45 minuter in total.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-10-23 19:25

Ursprungligen av Anomaly:

Låst upp 3 telefoner till nu med INdependence 1.2.5 och anysim 1.1, 45 minuter in total.

vilken guide följde du ?? och vilken platform använder du??

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-10-23 22:45
Ursprungligen av sullle:


vilken guide följde du ?? och vilken platform använder du??

Precis som jag sa. Plattform, OS-X, med INdependence 1.2.5 och Anysim 1.1

Låst upp 1 telefon med tiff-exploiten på windows också så kan "problemen" med den ganska bra också. Rekommenderar mac-lösningen.

  • Medlem
  • 2007-10-23 21:00

Berätta gärna hur det gått!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-23 21:39
Ursprungligen av pono:

Berätta gärna hur det gått!

Wohooooo! Återställde först via iTunes. Sen körde om freeouriphones.com-guiden med simfree-upplåsning och med senaste independence 1.2.5. Och nu funkar min SSH-anslutning via CyberDuck!

Edit: Om SSH klyddar fastän ni har gjort om den, avinstallera SSH och installera om det. Jag gjorde om allt med mitt AT&T-kort i. Upplåsningen med SimFree behövdes dock inte göras om.

Edit: Nu ska jag slänga in SwePhone för FW 1.1.1. OBS! Börja på steg 8. Hoppa över de tidigare stegen. iFun hänvisar till samma guide som användes för SwePhone 1.0. Man ska inte radera och ersätta Global-filen!

Senast redigerat 2007-10-23 22:13
Ursprungligen av Reisan:

Wohooooo! Återställde först via iTunes. Sen körde om freeouriphones.com-guiden med simfree-upplåsning och med senaste independence 1.2.5. Och nu funkar min SSH-anslutning via CyberDuck!

Edit: Om SSH klyddar fastän ni har gjort om den, avinstallera SSH och installera om det. Jag gjorde om allt med mitt AT&T-kort i. Upplåsningen med SimFree behövdes dock inte göras om.

Edit: Nu ska jag slänga in SwePhone för FW 1.1.1. OBS! Börja på steg 8. Hoppa över de tidigare stegen. iFun hänvisar till samma guide som användes för SwePhone 1.0. Man ska inte radera och ersätta Global-filen!

Trevligt att allt fungerade!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-23 23:25
Ursprungligen av heiko:

Trevligt att allt fungerade!

Tack, det var najs att det funka bra.

  • Medlem
  • 2007-10-23 22:07

Körde du installer momentet igen eller ligger den kvar i luren?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-23 22:12
Ursprungligen av pono:

Körde du installer momentet igen eller ligger den kvar i luren?

Jag gjorde om freeouriphones guiden rakt igenom. Aktivera, jailbreaka, osv. Dock behövdes inte SimFree-upplåsningen igen. Den behöll upplåsningen.

  • Medlem
  • 2007-10-23 22:16

OK, så jag kan hoppa det momentet då. Gör en restore först, vet inte om det gör någon skillnad. Men såg någon annan som gjort så först...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-23 22:19
Ursprungligen av pono:

OK, så jag kan hoppa det momentet då. Gör en restore först, vet inte om det gör någon skillnad. Men såg någon annan som gjort så först...

Jag gjorde restore via iTunes innan jag gjorde om guiden.

  • Medlem
  • 2007-10-23 22:25

Håller på med detta nu, hoppade du över att lägga in simfree.app?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-23 22:34
Ursprungligen av pono:

Håller på med detta nu, hoppade du över att lägga in simfree.app?

Jag testa att göra om det steget, men då sa den att den redan fanns och om jag vill ersätta den. Och det gjorde jag och när jag skulle köra programmet så sa den att telefonen redan var upplåst. Det är lika bra att du gör det så att du får samma.

  • Medlem
  • 2007-10-23 22:54

Ush va trött jag blir, fungerar inte allafall. Kan inte köra SSH till luren, fattar inte vad som är fel. Fick du oxå massa omstarter i activation och jailbreak läget?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-23 23:24
Ursprungligen av pono:

Ush va trött jag blir, fungerar inte allafall. Kan inte köra SSH till luren, fattar inte vad som är fel. Fick du oxå massa omstarter i activation och jailbreak läget?

I två av stegen i guiden så krävdes det två omstarter av telefonen. Där det anges att det ska omstartas, har jag fått det.

  • Medlem
  • 2007-10-23 23:44

Nu fick jag till det! Skönt

  • Medlem
  • 2007-10-23 23:52

Har ni vågat lägga in installer? I vilken katalog ska den ligga?

När jag installerade Installer.app på min 1.1.1 så fick jag den gamla versionen, medans det står att det är den nyaste versionen, nån med samma fel?

Ursprungligen av wunderbaren:

När jag installerade Installer.app på min 1.1.1 så fick jag den gamla versionen, medans det står att det är den nyaste versionen, nån med samma fel?

http://www.99.se/1378167-post37.html

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-24 06:08
Ursprungligen av wunderbaren:

När jag installerade Installer.app på min 1.1.1 så fick jag den gamla versionen, medans det står att det är den nyaste versionen, nån med samma fel?

Jag har inte provat att lägga in Installer, men kan man inte uppdatera den via update? Så du får den senaste. Det funka ju i 1.02:an.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 09:27
Ursprungligen av Reisan:

Jag har inte provat att lägga in Installer, men kan man inte uppdatera den via update? Så du får den senaste. Det funka ju i 1.02:an.

Problemet är de som uppdaterat installer.app i 1.0.2 och sen lägger in den igen på 1.1.1 så kommer den ihåg de gamla inställningarna, de ligger i en mapp som heter Installer i /var/root/Library . Tar man bort den mappen så kan man uppdatera installer.app.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-24 12:57
Ursprungligen av Jetwash:

Problemet är de som uppdaterat installer.app i 1.0.2 och sen lägger in den igen på 1.1.1 så kommer den ihåg de gamla inställningarna, de ligger i en mapp som heter Installer i /var/root/Library . Tar man bort den mappen så kan man uppdatera installer.app.

Aha oki, på så vis.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-10-24 21:06

någon som har guide för windows?
För att kunna låsa upp dem? 1.11 versionen alltså.. Visst har jag hittat 2 guider från hackint0sh.. men kan man lita på dessa? eller ska man bara köra med simfree?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 21:41
Ursprungligen av sullle:

någon som har guide för windows?
För att kunna låsa upp dem? 1.11 versionen alltså.. Visst har jag hittat 2 guider från hackint0sh.. men kan man lita på dessa? eller ska man bara köra med simfree?

http://www.hacktheiphone.com/

Ursprungligen av Jetwash:

Problemet är de som uppdaterat installer.app i 1.0.2 och sen lägger in den igen på 1.1.1 så kommer den ihåg de gamla inställningarna, de ligger i en mapp som heter Installer i /var/root/Library . Tar man bort den mappen så kan man uppdatera installer.app.

problemet är att man inte kan uppdatera/avinstallera ssh/bsd ifrån apptap längre om man gör så här eftersom programmet inte längre känner av installationen trots att den finns.

lösning?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 22:23
Ursprungligen av +Pine+:

problemet är att man inte kan uppdatera/avinstallera ssh/bsd ifrån apptap längre om man gör så här eftersom programmet inte längre känner av installationen trots att den finns.

lösning?

Nu hänger jag inte med hur du menar. Tar man bort mappen som jag beskriver så är du tillbaks till grunden i installer.app då skall du kunna uppdatera både installer.app och lägga tillbaka SSH och BSD subsystem.

  • Medlem
  • 2007-10-24 08:06

Någon som har någon bra guide för att få igång YouTube i 1.1.1

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-24 12:26

Fel tråd! Ops!

Senast redigerat 2007-10-24 12:36
  • Medlem
  • 2007-10-24 12:34

Reisan: Efter du uppg med 1.2.5 och Iphonesimfree, fungerar din You Tube?
Min säger att man ska accessa Itunes först innan detta fungerar, vet att jag sett någon patch eller hack för detta tidigare men kan inte hitta vart.

Bevaka tråden