- headlessmike
- Medlem ●
- Stockholm
Är det bara hos mig som hela widgeten ligger en timma efter? Så istället för nuvarande program visar den de som visades för en timme sedan.
Du kan nog ha råkat trycka på "å", vilket gör att widgeten anpassar sig efter åländsk tid. Klicka en gång på widgeten och tryck sedan på å-tangenten, så borde det ändras tillbaka.
Du kan nog ha råkat trycka på "å", vilket gör att widgeten anpassar sig efter åländsk tid. Klicka en gång på widgeten och tryck sedan på å-tangenten, så borde det ändras tillbaka.
underbart! tack, förstår nu varför jag inte hittade felet, att trycka å är ju inte det första man testar
underbart! tack, förstår nu varför jag inte hittade felet, att trycka å är ju inte det första man testar
Nä det är väl dolt med flit
Att ladda om widgeten eller stänga av och sätta på den igen återställer också tidvisningen till det normala.
Comhem ändrade sitt analoga grundutbud idag. Discovery Mix och Eurosport försvann och bl.a. TV4 Sport och TV8 tillkom.
När jag tänkte ändra mina kanaler i widgeten så får jag bara upp det gamla programutbudet. Min fråga är då om utbudet styrs från en server eller om det ligger inbyggt i widgeten och när i så fall det kan komma en uppdatering.
Det ligger inbyggt, servern har ingen koll på vilka kanaler som ligger i vilka paket (än).
Kan du fixa en lista på kanalerna som från och med idag ligger i comhems analoga utbud och posta här tror du? En länk till nån relevant sida där kanalerna står listade snyggt och prydligt funkar också fint. Så fixar jag en uppdatering bums!
* bums = relativt tidpunkten då jag sett inlägget förstås
Jag tackar och bockar.
När det gäller den lokala kanalen så varierar ju den beroende på vilken ort man bor på. Här i Norrköping har vi t.ex. "Kanal 011" (Norrköpings riktnummer) som lokal kanal. Dessutom har vi kanalen NT24 som är en lokal kanal som drivs av Norrköpings Tidningar. Det är nog osäkert om tv.swedb.se kommer att han några programlistningar för de lokala kanalerna.
Ah, du menar så. Kanal 011, det visste jag inte om. Här i Linköping får vi nöja oss med "Kanal Lokal Östergötland", därav läste jag "kanal lokal" fast det i din lista faktiskt står "lokal kanal"
Trodde Norrköping hade samma lokaltv. Då har vi lärt oss nåt idag!
För övrigt så tror jag inte det geografiska sändningsområdet på kanalerna spelar så stor roll för huruvida kanalen kan tas med på tablåservern eller ej. Det har nog mer att göra med hur smidigt det går att ta kontakt med kanalen. Min uppfattning är att man vill ha ett så komplett tablåutbud som möjligt. Och omvänt så kan man ju kanske misstänka att en liten kanal är mer benägen att vara tillmötesgående och dela ut tablåer än en av de större. Får de en tittare till genom det så kanske de ökar sina tittarsiffror med 100% och det är ju en jättestor ökning
Tack för en snabb uppdatering, denna widget är guld värd. Gillar verkligen nya "Genomskinlig", den passar bättre in med mina andra widgets nu. Bra jobbat Gustav!
En får tacka en får tacka. Fast det genomskinliga utseendet är inte min modifikation, jag fick den skickad till mig (för ett bra tag sen ska erkännas) av en herr Andreas Wahlström (vars inloggningsnamn på 99mac jag inte känner till) så han får ta åt sig äran för denna anpassning.
Ny uppdatering utlagd!
SportExpressen har ju bytt namn till TV4 Sport. Vid uppdateringen av widgeten igår så bytte jag bara namn från SportExpressen till TV4 Sport men själva tablåfilen hette fortfarande sportexpressen-nånting. Idag ändrade serverkillarna namnet på tablåfilen
Ber om ursäkt för detta lilla missöde, jag borde naturligtvis ha pratat med killarna bakom tablåservern om att Sportexpressen numer heter TV4 Sport.
Säkrast är därför att ni som laddade hem version 20070901 tar bort er TV4 Sport först, och sedan laddar ner den nya versionen 20070902. Samma sak gäller om ni kör en äldre version av widgeten och har SportExpressen i er lista, ta bort SportExpressen först och ladda sedan ner nya versionen. Lägg därefter till TV4 Sport.
Ny uppdatering med rätt tablånamn på TV4 Sport ligger ute på www.manicker.se nu.
Tack så mycket för detta. Jag har skickat det vidare, TV4 Sport-loggan ligger numer på tablåservern men det finns ingen koppling mellan bilden och tablån än. Förhoppningsvis trillar NASN dit också snart, tillsammans med en korrigering så att TV4 Sport kopplas ihop med sin tablå.
Under tiden får man köra manuellt. NASN-loggan ska förresten heta se.nasn.com.png om den inte gör det redan.
Prova sök efter efter filen channels.xml på datorn - hittar du nån sån fil då?
Om ja, vad står det i den?
Om nej, kommer du åt http://tv.swedb.se/xmltv/channels.xml.gz om du klickar på länken själv?
Filen saknas på in dator. Det går däremot bra att ladda ned den via länken du postade.
Om det har något med saken att göra så kör jag 10.5 (ja, jag jobbar som utvecklare) men widgeten funkade fint tills för någon dag sedan då alla kanaler bara försvann. Jag försökte fixa det genom att radera widgeten och alla filer som beskrivits tidigare i tråden samt ladda ned widgeten och installera pånytt men jag får inget liv i den.
Det låter mycket konstigt... och den funkade innan trots att du även då körde 10.5?
Skulle du kunna öppna Systemmeddelanden, filtrera på swedb i sökrutan, öppna widgeten och sen pejsta in vad som skrivs ut efter att du startat den? Antingen här eller maila mig på gustav punkt axelsson snabela gmail.com
Fick problem med widgeten efter att jag uppgraderade till 10.5.
När man startar den kommer rätt tablåer upp, men den uppdaterar inte efter det utan de tablåer som var aktuella vid uppstart ligger var tills man "startar om" widgeten. Typsnittet är annorlunda och det händer ingenting när man trycker på det lilla i:t längst ned i hörnet (för att komma åt inställningarna).
Frågan är då om det är fler med Leopard som har detta problem eller om det är nåt skumt med min dator?
Fick problem med widgeten efter att jag uppgraderade till 10.5.
När man startar den kommer rätt tablåer upp, men den uppdaterar inte efter det utan de tablåer som var aktuella vid uppstart ligger var tills man "startar om" widgeten. Typsnittet är annorlunda och det händer ingenting när man trycker på det lilla i:t längst ned i hörnet (för att komma åt inställningarna).
Frågan är då om det är fler med Leopard som har detta problem eller om det är nåt skumt med min dator?
Typsnitten märkte jag också. Rapporterade, inklusive fix, till Gustav: det handlar om att typsnittet som anges i temafilerna är felstavat. Min teori är att default-typsnittet då används, som i Tiger verkar ha varit ett sans-serift typsnitt men i Leopard ett serift.
Om man ändrar "Lucinda Grande" till sans-serif blir det bättre. Lade upp min fixade version på http://henrik.nyh.se/filer/Xmltv.zip så länge.
Har inte dina övriga problem.
Då är det alltså nåt skumt med min dator.
Försöker ta bort allt som har med widgeten att göra och börja om från början, men lyckas inte. Har tagit bort /~/Library/Widgets/Xmltv och allt i /~/Library/Xmltv, men det verkar som att det är fler filer som måste bort eftersom mina kanalinställningar fortfarande ligger kvar?
Då är det alltså nåt skumt med min dator.
Försöker ta bort allt som har med widgeten att göra och börja om från början, men lyckas inte. Har tagit bort /~/Library/Widgets/Xmltv och allt i /~/Library/Xmltv, men det verkar som att det är fler filer som måste bort eftersom mina kanalinställningar fortfarande ligger kvar?
~/Library/Preferences/widget-se.swedb.tv.widget
Det hjälpte inte att starta om widgeten, men väl datorn.
Nu får jag upp en liten välkomstruta där det står "klicka på i-knappen för att lägga till kanaler". Problemet är bara att i-knappen fortfarande inte fungerar. Den dyker upp när jag för musen över den, men det händer ingenting när jag klickar på den.
Så här står det i console när jag klickar på i-knappen:
2007-10-27 13.03.36 [0x0-0x7007].com.apple.dock[109] 2007-10-27 13:03:36.803 DashboardClient[174:10b] (se.swedb.tv.widget) file:///Users/markuswidberg/Library/Widgets/Xmltv.wdgt/functions.js: Can't find variable: option1 (line: 880)
Fattar inte vad det kan bero på. Har rensat ut alla (?) filer som har med widgeten att göra och installerat om widgeten hundra gånger...
Jag får också fel typsnitt. I-knappen fungerar dock, men det går inte att gå in på varje kanal för att se listan med dagens program. De tre som syns i listan av kanaler visas rätt, men klickar man på ikonen för kanalen får man: "Kunde inte ladda ner tablån".
Fel typsnitt här också.
Och laddar inte ner nya tablåer.