Det är absolut ingen dubbelmoral. Oavsett om det är spel, filmer eller operativsystem så ska handlar det om piratkopiering och det får man väl diskutera på TPB eller liknande.
Det finns inga lagar som förhindrar att du gör precis vad du vill för den produkt du köpt, oavsett vad Apples, Microsoft eller Volvos villkor säger. Däremot så gäller naturligtvis inte någon garanti. Om jag vill installera säg OSX på min PC kan jag göra det utan att Apple kan varken stämma mig, dra mig inför lag eller göra något annat. Jag har köpt produkten och får installera den i min brödrost om jag vill.
Nu finns det dock trådar på 99mac som länkar till sajter där man kan ladda hem upphovsskyddat material (exempelvis itouch-iphone applikationer) något som är synnerligen olagligt. Där verkar dock moralen inte vara så hög då ingen sådan ipod eller itouch tråd har stängts. Om jag hittade ett sätt att modifiera osx genom att exempelvis modifiera kerneln och ladda upp den på 99mac skulle den säkert få vara kvar också.
Gränsen verkar gå vid spel och program...