Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett försök till förklaring av avsaknaden de självklara funktionerna X och Y på iPhone

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-22 17:58
Ursprungligen av thevil:

CBS 60 Minutes visades precis på tv och inslaget "Get Me The Geeks!" handlade om hur alla prylar blir teknikprylar och därigenom blir mer och mer komplicerade.[/i]

Kul film. Jag känner igen mig i mycket, även om jag klarat mig hyfsat bra genom att köpa grejer från Apple. Men jag skulle ändå inte ha klarat mig utan min "personlige Geek Fredrik" och alla vänner här på 99mac.

De pratade ju om bilar också, i min bil finns en inbyggd skärm med GPS och en massa inställningar. Jag har ägnat många timmar på att försöka lära mig att sköta den "nya intelligenta tekniken med det nya manöversystemet multi media interface" Jag har blivit fruktansvärt frustrerad, det är ju helt omöjligt. Till och med stolsittstemperaturen skall ställas in i detta manöversystem! Så väldigt idiotiskt.

I flera år längtade jag efter att Apple skulle göra en telefon för jag förstod att en sån telefon skulle jag klara av. Nu har jag fått den. Och älskar den. Nu längtar jag efter att Apple ska göra en GPS, då skulle jag klara den också - ja, förresten dom kan gärna få tillverka hela bilen när dom ändå är igång.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-29 15:18

Thevil, du är min hjälte.
Tänk om man kunde en bråkdel av vad du kan.

Yes!!

Kul att läsa något när man märker att den som skrivit är en person som tänker och som sätter print på lite samma saker som man själv tänkt. Väldigt bra. Är lite imponerad t.o.m. över hur du lyckas klargöra det man tänkt och vet men inte riktigt strukturerat upp.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-22 16:27

Thevil hr sannerligen gjort ett bra inlägg.
Jag inser att det finns många synpunkter man kan ha men detta var väldigt dynamiskt!

Man får välja, en bra produkt eller en som kan allt och är bra på allt...
Det finns ingen sådan produkt idag och iphone är en produkt av den första kategorin.
Funktionalitet en har fått gå i första hand och det glädjer nog många av oss.
Man kan önska sig hur många fler funktioner som helst men det ger åxå en mycket mer komplicerad eller komplex "telefon", och då finns det ju några andra att välja på.

Jag är extremt nöjd med min "lur", den fungerar och det är funktionaliteten som gör mej lycklig.
Har aldrig varit för Apple produkter förr, men jag ger mej, denna lur är bra, riktigt bra.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-22 21:34

Tänka sig, jag kommer nog snart att få en iCar
Längtar redan, tror att jag vill ha en röd . . .

http://macworld.idg.se/2.1038/1.118524

Ursprungligen av Eva:

Tänka sig, jag kommer nog snart att få en iCar
Längtar redan, tror att jag vill ha en röd . . .

http://macworld.idg.se/2.1038/1.118524

Har planer på att köpa bil, men får väl vänta tills en iCar kommer ut då Trogen som man är... *suck*

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-23 11:14
Ursprungligen av Patrik D:

Har planer på att köpa bil, men får väl vänta tills en iCar kommer ut då Trogen som man är... *suck*

Antagligen kommer man att vara tvungen att lämna in den på verkstad i Holland för att tanka den. Och bilradio? Glöm det.:D

Bevaka tråden