Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning/aktivering/jaibreak av iPhone 1.1.1

Tråden skapades och har fått 397 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-24 12:56
Ursprungligen av pono:

Reisan: Efter du uppg med 1.2.5 och Iphonesimfree, fungerar din You Tube?
Min säger att man ska accessa Itunes först innan detta fungerar, vet att jag sett någon patch eller hack för detta tidigare men kan inte hitta vart.

Jag har inte hunnit kolla om YouTube funkar efter uppgraderingen. Ska testa ikväll. Har inte tillgång till WiFi förrän jag kommer hem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-24 22:01
Ursprungligen av Reisan:

Jag har inte hunnit kolla om YouTube funkar efter uppgraderingen. Ska testa ikväll. Har inte tillgång till WiFi förrän jag kommer hem.

Nu har jag testat YouTube och den funka som den skulle.

  • Medlem
  • 2007-10-24 21:33

Här kommer guiden för att aktivera YouTube om ni har problem efter uppdaterat till 1.1.1
http://limitededitioniphone.com/youtube-not-working-on-your-iphone-steps-to-fix/#anchor01

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-10-25 22:00
Ursprungligen av pono:

Här kommer guiden för att aktivera YouTube om ni har problem efter uppdaterat till 1.1.1
http://limitededitioniphone.com/youtube-not-working-on-your-iphone-steps-to-fix/#anchor01

Youtube fungerar inte alls för mig nu i 1.1.1.
Körde guiden.. och då fungerade det plötsligt! Kunde bläddra bland klippen.. MEN när jag ska spela upp dem så står det endast "Denna videon kunde inte spelas upp" ..

  • Medlem
  • 2007-10-24 22:19

OK, skumt att inte min fungerade. Men körde guiden ovan och så fungerade min oxå!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 22:25
Ursprungligen av pono:

OK, skumt att inte min fungerade. Men körde guiden ovan och så fungerade min oxå!

Skulle vara intressant att veta varför vissa får problem med YouTube, jag har aldrig stött på det fenomenet!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-24 22:30
Ursprungligen av Jetwash:

Skulle vara intressant att veta varför vissa får problem med YouTube, jag har aldrig stött på det fenomenet!

Ja, det är märkligt, inte bara YouTube. Flera personer använder samma guide och upplåsningstyp. Och det uppstår problem på olika ställen och med olika saker. Jag hade också småfel här och där. Dock räckte det för mig att göra om föregående steg, så kunde jag fortsätta.

http://www.hacktheiphone.com/

Visst måste väl denna guide vara en av de absolut tydligaste? Jag är novis men försöker läsa på tills jag får min iphone som nu transporteras över Atlanten... Så vad tror ni, känns denna ok?

/F

Ursprungligen av Jetwash:

Skulle vara intressant att veta varför vissa får problem med YouTube, jag har aldrig stött på det fenomenet!

Ja, jag har undrat precis samma sak. Har aldrig sett felet själv.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-24 22:28
Ursprungligen av pono:

OK, skumt att inte min fungerade. Men körde guiden ovan och så fungerade min oxå!

Hehe, gött!

Jag menar och undrar alltså om guiden på www.hacktheiphone.com känns som en bra början om man vill hacka upp sin ännu inte anlända iphone. Den kommer nämligen i morgon... Är det någon som följt den med gott resultat? F

  • Medlem
  • 2007-10-25 17:32

Är det fler än jag som har fått ett otroligt instabillt 1.1.1?
Jag körde revirginizer och uppdaterat till 1.1.1 nu är telefonen helt plötsligt väldigt seg, program stänger av sig, jag kastas ut till "lås upp" menyn titt som tätt, väldigt iriterande!
Har självklart provat att starta om telefonen ett antal gånger utan lyckat resultat.
Vad är nästa steg? Återställa telefonen, isf genom itunes? går det? vad händer med med simkortsupplåsningen?
Lite fundersam minst sagt.

*EDIT*
Problemet lokaliserat, hittade flera med samma problem på modmyiphone.com
Det är Summerboard(3.0a11) som ställer till det för vissa telefoner, värst när "Dim Wallpaper" är på...
fixat och telefonen flyter som förväntat

Senast redigerat 2007-10-25 20:14
Ursprungligen av kato:

Är det fler än jag som har fått ett otroligt instabillt 1.1.1?
[...]
*EDIT*
Problemet lokaliserat, hittade flera med samma problem på modmyiphone.com
Det är Summerboard(3.0a11) som ställer till det för vissa telefoner, värst när "Dim Wallpaper" är på...
fixat och telefonen flyter som förväntat

Bra att du skrev vad som var felet. Det kan vara sådant som är så svårt när någon bara säger att dom har problem och så beror det på något program dom installerat som är i alfaversion och buggar, men det har man ingen aning om

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-30 22:44

När jag kör revirginzer-guiden i terminal så hamnar jag i följande läge:

Last login: Tue Oct 30 21:59:41 on ttys000
banks-macbook:~ bank$ ssh -l root 192.168.1.6
[email protected]'s password:
Last login: Tue Oct 30 22:19:51 2007 from 192.168.1.7
-sh-3.2#

Men enligt guiden på modmyiphone ska det stå: # istället för -sh-3.2#

Jag kan då inte skriva de kommandona som finns i guiden.

Hur ska jag göra för att virginze min iPhone?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-30 22:49
Ursprungligen av Banken:

Men enligt guiden på modmyiphone ska det stå: # istället för -sh-3.2#

Jag kan då inte skriva de kommandona som finns i guiden.

Hur ska jag göra för att virginze min iPhone?

Jo det är bara att köra kommandona eller om du vill använda nåt av scripten som finns.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-31 07:41
Ursprungligen av Jetwash:

Jo det är bara att köra kommandona eller om du vill använda nåt av scripten som finns.

När jag skriver kommando händer ingenting.
Om jag vill köra scripten, hur gör jag då? Finns det någon guide?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-31 08:30
Ursprungligen av Banken:

När jag skriver kommando händer ingenting.
Om jag vill köra scripten, hur gör jag då? Finns det någon guide?

Har du lagt över revirginize filerna till telefonen?

http://code.google.com/p/iphone-elite/wiki/RevirginizingTool

I denna tråd hittar du mycket matnyttigt:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/227369-iphone-elite-team-har-slaeppt-revirginizer.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 21:57

Iphone 1.1.1 Går inte att ringa med?

Det är så att jag köpte en Ipod från USA.
Det var en 1.1.1 iphone och jag föjlde guiden som finns på iFun.
Anysim och appsnapp allt funkar prima nu men saken är att jag inte kan ringa eller ta emot samtal.
Jag behöver verkligen hjälp har sökt en massa på forumet men hittar inget som svara på min fråga.

Hur ska jag göra för att kunna ringa med min Iphone 1.1.1 upplåst med Anysim efter guiden som finns på iFun?


all hjälp uppskattas.

Ursprungligen av acee:

Det var en 1.1.1 iphone och jag föjlde guiden som finns på iFun.
Anysim och appsnapp allt funkar prima nu men saken är att jag inte kan ringa eller ta emot samtal.
Jag behöver verkligen hjälp har sökt en massa på forumet men hittar inget som svara på min fråga.

Hur ska jag göra för att kunna ringa med min Iphone 1.1.1 upplåst med Anysim efter guiden som finns på iFun?

Jag har inte varit med om det problemet själv, har kört det där på ett gäng telefoner. Har du testat med någon annans SIM-kort? Vilken operatör har du?

Ursprungligen av acee:

Jah har testa alla simkor i familjen men alla har Comviq funkar inte. Jag har Comviq som Operatör. Vad kan vara anledningen till att det inte funkar när man slår ett nr och ska ringa upp det står det efter litet tag samtalet avslutas? fattar inte varför

Jag har ingen aning om varför det inte fungerar. Det borde fungera med Comviq. Fungerar det bra över trådlöst nät?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 23:43

Jah har testa alla simkor i familjen men alla har Comviq funkar inte. Jag har Comviq som Operatör. Vad kan vara anledningen till att det inte funkar när man slår ett nr och ska ringa upp det står det efter litet tag samtalet avslutas? fattar inte varför

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 23:50

Ja trådlösa nätet fungerar perfekt youtube fungerar ,Mail funktionen fungerar allt fungerar . Prövade skicka och ta emot sms det verkar fungera ... Men när jag ska ringa funkar det inte. Och sen när jag ringer upp mig själv från en annan telefon till min Iphone försvinner täckningen från min iphone. Börjar bli sjukt irriterad på den. heheh

Ursprungligen av acee:

Ja trådlösa nätet fungerar perfekt youtube fungerar ,Mail funktionen fungerar allt fungerar . Prövade skicka och ta emot sms det verkar fungera ... Men när jag ska ringa funkar det inte. Och sen när jag ringer upp mig själv från en annan telefon till min Iphone försvinner täckningen från min iphone. Börjar bli sjukt irriterad på den. heheh

Jag skulle testat att restora den. Den löste många a mina bekymmer.

Ursprungligen av acee:

Ja trådlösa nätet fungerar perfekt youtube fungerar ,Mail funktionen fungerar allt fungerar . Prövade skicka och ta emot sms det verkar fungera ... Men när jag ska ringa funkar det inte. Och sen när jag ringer upp mig själv från en annan telefon till min Iphone försvinner täckningen från min iphone. Börjar bli sjukt irriterad på den. heheh

Låter skumt. Du kan testa en återställning som phindus tipsade om. I och med att det trådlösa nätet fungerar bra så har inte anySIM pajat baseband helt i alla fall (ibland går något snett när anySIM ska låsa upp och *all* radiotrafik, dvs mobiltelefoni, wifi och bluetooth, försvinner, men det verkar alltså inte vara ditt problem).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 23:54

Restorar man den genom Itunes eller? Tror ni det kommer fixa min problem? Efter att man restorat ska man låsa upp den på nytt eller kommer den fortfarande vara upplåst?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 23:57

Nej jag kan ju som sagt skicka och ta emot sms. Kan surfa genom wlan på den allt funkar . Men man an inte ringa o ta emot samtal. Ok som jag frågade innan restorar man den genom itunes? efter att man restorat den ska man göra om upplåsningen eller behövs det inte?

Jag gjorde så här:
1. Stängde av iTunes och iTuneshelper
2. Kopplade in iPhonen och satte den i restore-mode (tror det var att hålla in power och menyknappen i ca 25 sek tills iTunes loggan med sladd dök upp).
3. Starta iTunes och tryck på OK när iTunes säger att den har hittat en iPhone i restor-läge.
4. "Option-klicka" på restore och välj korrekt firmware fil (denna måste du ladda ned först. Finns massa länkar på forumet men kontrollera noga så att du väljer korrekt version).

Detta är säkraste sättet som jag ser det att återställa, och troligtvis behöver du inte köra anysim igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 00:03

okej ska pröva det nu... återkommer med svar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 00:31

Uppgraderingsproblem i iTunes 1.0.2 -> 1.1.1

Hej!

Jag har en iPhone med firmware 1.0.2 (anysim) som jag installerat installer, ssh och BSD på.
Jag gjorde en revirginize för 1.0.2 enligt guiden på unlock.no och laddade ned firmware 1.1.1 från deras sajt. När jag nu sätter min iPhone i restore-mode och ansluter min iPhone till min dator för att uppgradera till 1.1.1 händer följande:

1) iTunes konstaterar att jag behöver återställa firmware på telefonen eftersom den är i restore-mode (telefonen säger "Please connect to iTunes")
2) Jag väljer den firmware jag laddat ned för 1.1.1
3) datorn packar upp filer
4) iPhone startar om och datorn upplyser mig om att den förbereder iPhone för en uppdatering
5) Ingenting händer på c:a 30 sekunder (iPhone visar äpplet och den animerade ikonen)
6) Felmeddelande dyker upp: "iPhone-enheten 'iPhone' kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1603)."

Jag försökte då återställa min telefon till 1.0.2 med firmware nedladdat från unlock.no, men med samma resultat...

Vore oerhört tacksam för ett förslag på väg framåt!

Ursprungligen av 828698:

Vore oerhört tacksam för ett förslag på väg framåt!

Vad händer om du håller inne home och sleep riktigt länge? Förbi en omstart, tills du ser illustration för att ansluta telefonen till iTunes. Gör detta med telefonen ansluten till iTunes.

Bevaka tråden