Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Större avatarer

Tråden skapades och har fått 118 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av can:

Jo du har rätt. Men jag vill ändå kunna förstora avatarerna. Som sagt. Kanske en möjlighet att klicka på bilden för att förstora den?

Jag har för mig att det finns nåt Java-program man kan stoppa in i en hemsida som gör detta... men jag kan minnas fel.

  • Medlem
  • 2007-12-07 23:51

Men som sagt. Om det stör någon att avatarerna är för stora så kan man ju ha en funktion som gör så att man kan förstora bilden så är alla glada.

Det enda problemet är väl att någon måste ta sig tid att fixa det, och jag tror inte det har den högsta prion på Björnströms att-göra-i-jul lista..

Dessutom förstår jag inte hur det kommer sig att det är en maxgräns avatarers storlek som man lägger upp från en annan hemsida, gör 99 en kopia ändå av avataren på den egna servern?

MIndre avatarer = mindre CPU-last = grönare värld

Nej men, avatarer älskar jag och anser att 64x64 är på tok för litet idagsläget. 100x100 eller 96x96 verkar vettigare. 5,9kB låter så förfärligt (ungefär som en räkning på 237,41 SEK), en tia är snyggare och gör det hela snyggare.

Grafik är något jag älskar, ni som är Mac-folk bör väl gilla bilder mer än text, eller? En bild i ett Mac-forum säger mer än 100000 rader text på ett Windows-forum.

Ursprungligen av apple4ever:

Grafik är något jag älskar, ni som är Mac-folk bör väl gilla bilder mer än text, eller? En bild i ett Mac-forum säger mer än 100000 rader text på ett Windows-forum.

Okej att jag gillar bilder mer än text men det där måste vara det sämsta argumentet någonsin. Menar du att vi ska börja uttrycka oss i bilder?

Exakt vad säger din avatar om att din dator strular?

O:-)

Ursprungligen av Blomqvist:

Okej att jag gillar bilder mer än text men det där måste vara det sämsta argumentet någonsin. Menar du att vi ska börja uttrycka oss i bilder?

Exakt vad säger din avatar om att din dator strular?

O:-)

Sämsta argumentet kommer här: Vi ska ha stora bilder för att stora är bättre och häftigare och tuffare och och och.

Min avatar säger precis allt om att min dator strular Äpplet tickar på för fullt i oändlighet, även under den kalla vintertiden. Jag kan lova, att när det strular loss nästa gång så byter jag avatar till en exploderande Mac (eller söndertrasad Windowsflagga).

Nej, jag måste nog ändra tillbaka min röst till ett nej ändå, även fast 100x100 vare snyggt, men det är bättre att hålla den standardstorleken vi så länge haft eftersom så många blir rädda och tjuriga annars. Men kom igen, öka iaf avatarernas max-storlek till 10 kB.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-08 19:51

-Systeminställningar/Hjälpmedel/zoom/ comand+alt+apostrof
är väl den snabbaste genvägen för större avatarer! Men allvarligt skojat varför går det inte att använda ett program typ CoolIris? Väldans praktiskt om man söker bilder på Google. hum

Ursprungligen av nabben:

-Systeminställningar/Hjälpmedel/zoom/ comand+alt+apostrof
är väl den snabbaste genvägen för större avatarer! (..)

Psst, prova ctrl+scrollhjul ;).

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-09 12:52

-Har standardmusen utan scrollhjul.:D

Ursprungligen av nabben:

-Har standardmusen utan scrollhjul.:D

Livet är inte lätt, utan scrollhjul ;). Nej man allvarligt talat, jag känner mig helt förvirrad utan scrollhjul, kommer ibland på mig själv med att dra fram och tillbaka där scrollhjulet borde vara på skolans alla datorer när jag vill komma lite längre ner på en hemsida..

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-09 14:09

Det måste vara en vanesak. Jag får bara ont i tummen av scrollhjul och retar mig på att det är i vägen. Är så inkörd på kortkommandon och piltangenterna. Vad bra att det finns så man kan välja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-09 14:57

touchpad ftw. två fingrar blir scrollhjul. leve teknologi!

åter till ämnet. trots gnäll på min avatar så är jag faktiskt helt för små avatarer. kan tycka kb-gränsen är för låg, men liksom, kom igen, det är bara en avatar. jag vill verkligen inte ha större avatarer. klottrigt och distraherande och enbart till för att folk ska kunna ha den tuffaste avataren och synas mest. imho. och jag vill inte att 99an ska bli som precis alla andra forum.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-09 15:02

Ett alternativ är ju att tillåta att ha bredare avatarer, t.ex. 100x64 eller så, det påverkar varken höjden eller bredden på hur forumet ser ut nu eftersom det utrymmet ändå skapas.

  • Medlem
  • 2007-12-09 21:18

Jo men det är ju avataren som kännetecknar medlemmen ju. Det är därför det är viktigt för mig med större avatarer.

  • Medlem
  • 2007-12-09 21:39
Ursprungligen av can:

det är ju avataren som kännetecknar medlemmen ju

...om d e t är det som du tycker ska känneteckna medlemmarna på ett forum är du nog på fel slags forum just nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-12 09:49
Ursprungligen av avart:

...om d e t är det som du tycker ska känneteckna medlemmarna på ett forum är du nog på fel slags forum just nu.

Precis, trodde det var det man skrev som kännetecknade vem man var, så är det i alla fall på 99. Visst går man på avataren också men då behöver den inte vara större.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-16 00:47

Nej, fy sjutton. Avatarernas storlek är bra. Det finns ingenting som ser så oseriöst ut som ett forum där varje användare har en bild som täcker upp halva inlägget. Fast det värsta är nog när avatarerna tillåts ha olika storlek. Då kryper jag ner i min säng (i fosterställning naturligtvis) och gråter för mig själv.

  • Medlem
  • 2007-12-16 10:28

Hahahaha. Jo men nu vill jag ju såklart inte ha mega stora avatarer utan bara en aning större.

hej, jag heter appe och min skrivbordsupplösning är 800x600, jag tackar gud för de här avatarerna

Jaha, det var en klocka och ingen windsurfingbärda! Vad är då det i vänster övre hörn?

Haha, jag har faktiskt inte sett vad det var tidigare :).

Ursprungligen av Ajohansson:

Jaha, det var en klocka och ingen windsurfingbärda! Vad är då det i vänster övre hörn?

Haha, jag har faktiskt inte sett vad det var tidigare :).

Så här ser originalet ut, den jag har här på 99 är julversionen från förra årets jul, orkar inte byta till den vanliga

Ursprungligen av apple4ever:

Så här ser originalet ut, den jag har här på 99 är julversionen från förra årets jul, orkar inte byta till den vanliga

Äntligen går ett ljus upp för mig! Nu ser jag vad det är! Tack.

  • Medlem
  • 2007-12-16 23:25

Exakt, möjlighet till förstoring av avatarer och detta problem hade inte funnits

  • Medlem
  • 2007-12-16 23:30
Ursprungligen av Wikipedia:

Web forum architect Martin Bjornstrom adopted the motto "Less is more" to describe his aesthetic tactics...

.....

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-18 07:29

-Apple for ever time? Kul med en bildrebus.

...vad får mig eller någon annan att klicka på någons avatar för att förstora den?
- e den otydlig har ju vederbörande inte gjort rätt...eller så skiter vederbörande i att den ser ut som den gör...frid!

ser till att tänka ut hur Du får ner Din grej på dom pixlarna vi har att göra med -- rensaka och skala av!

det jag bekymrar mig mest över e att inte nån tar bort "elitEDIT" .. kan ju återvända till en öppen TABpost i browsern när som och spara -- snakka -- spara .. =X

jag kan ge utrymme för större dock och tar bort min
.. inför byte

Senast redigerat 2007-12-21 00:01

Dö dumma tråd dö.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-12-21 08:20

Vad sägs om Wallenbergarnas motto:
"Att verka utan att synas"?

jao! det mottot e vellan bäst

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-21 09:09

Stor nog?

Instämmer med föregående talare

Bevaka tråden