- Adrian B
- Medlem ●
- Umeå
Sedan får vi hoppas att de smyger ut en ny xserve raid (typ onsdag för FCUG är specialinbjudna). Den är så akterseglad nu att de lika gärna kunde plocka ur den ur sortimentet.
Sedan får vi hoppas att de smyger ut en ny xserve raid (typ onsdag för FCUG är specialinbjudna). Den är så akterseglad nu att de lika gärna kunde plocka ur den ur sortimentet.
Hoppas på det och Final Cut Server 1.0 och Xsan 2.0. Verkar rimligt, i alla fall FCS. Är det för tidigt för Shakes ersättare tro?
Första bannern uppe!!!!
"2008 - There's something in the air".
Sug på den!
http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2008/01/11/macworld-ars-first-banner-up-at-moscone-center
Ja, Airport. En hemmaserver! Om det kommer en liten dator med SSD tycker jag det låter rimligt. 32 Gb räcker inte för musik, bilder, filmer etc. Då måste de komma med en smart lösning för flera användare samtidigt.
Ja, Airport. En hemmaserver! Om det kommer en liten dator med SSD tycker jag det låter rimligt. 32 Gb räcker inte för musik, bilder, filmer etc. Då måste de komma med en smart lösning för flera användare samtidigt.
Det där börjar lukta Sun, "The network is the computer".
Rykten som rykten!
Men vem får inte en skön känsla i kroppen när de läser om de förändringarna som det ryktas om på MacBooken?
Jag menar ett aluminium skal som Pro och andra design skillnader, villl och villl bara ha den och det är nu! xD
//MacxD
Apropå slogan "There's something in the air"; Macrumors har hört viskningar om att nya mini-macbooken ska heta.... Macbook Air.
Apropå slogan "There's something in the air"; Macrumors har hört viskningar om att nya mini-macbooken ska heta.... Macbook Air.
Om ryktena stämmer så är ju kopplingen klar.
Här var länken: http://www.macrumors.com/2008/01/06/thin-macbook-specs/
Om ryktena stämmer så är det ju kopplingen klar.
Här var länken: http://www.macrumors.com/2008/01/06/thin-macbook-specs/
Låter lite udda, men inte omöjligt. Hoppas på en dregelalstrande design Det står där att det *inte* ska vara en subnotebook, jag vet inte vad som egentligen krävs för att kallas subnotebook, när jag använt termen hittills har jag mera allmänt syftat på en slimmad MacBook utan optisk enhet.
Ja, jag tycker det här är skitkul, så skjut mig. Ville bara ha det sagt innan någon klagar
Men en sista sak, en sång (med tanke på ett special event förut där de använde en textrad från Beatles):
"Somthing in the Air song by Thunderclap Newman
Soundtrack on Easy Rider
Call out the instigators
Because there's something in the air
We've got to get together sooner or later
Because the revolution's here, and you know it's right
And you know that it's right
We have got to get it together
We have got to get it together now
Lock up the streets and houses
Because there's something in the air
We have got to get it together now
Hand out the arms and ammo
We're going to blast our way through here
We have got to get it together"
Jag tycker inte att det känns troligt...vaddå "Air", vad ska det betyda?
Att datorn är lätt som luft.
Jag vet, sådär, men om det stämmer så lär det ju vara det de syftar på.
Om det inte är så att de byggt in stöd för trådlös överföring till extern bildskärm.
Jag har inget behov av en laptop, men är ändå exalterad och hoppas Apple lanserar en snygg, bra och smidig laptop som inte har plastchassi. Anodiserad (eller hur det nu stavas) aluminium är grymt snyggt, som används till PRO-modellerna nu. Kanske kommer i samma material men kanske mörkare aluminium?
En uppdatering av Apple TV hoppas jag på, inte för att jag är missnöjd med den nuvarande men man vill ju alltid ha mer.
Jag har som fått för mig att Apple lanserade ATV för att få arbetsro och att dom skulle komma med något mer... Hoppas!
Alla speedbumps och designförändringar i övrigt av de bärbara är också välkomna, min PB G4 1,25 GHz klarar ju inte all program riktigt längre så en ny blir det nog i år, måste ju bli med Intel.
Air kan ju också indikera att den klarar (nästan) ALL form av trådlös överföring och kan ta emot/sända Radio/TV/Telefon-signaler utan tillbehör.
Air kan ju också indikera att den klarar (nästan) ALL form av trådlös överföring och kan ta emot/sända Radio/TV/Telefon-signaler utan tillbehör.
Snart dags att sitta med aluminiumfolie-hattar vid datorerna.
Jag tror också att "air"-grejen handlar mer om trådlös överföring. Kanske en ny ATV som kan streama från en annan dator, eller som Simon skrev, en ny dator som har fräsiga trådlösa skills.
Macbook Air - Låter det inte lite töntigt?
Min dröm kanske kommer att slå in, en Apple-NAS; en Apple-konkurrent till HP MediaSamart Server:
It's an 802.11N network drive.
-dual 500GB or dual 1TB drives (RAID 1)
-Wifi only
-Works with Time Machine
-UPnP Server
-Any Apple wifi device automatically recognizes it on the network (Bonjour) and can stream/sync media with it
-AppleTV can stream from it
-iTunes and iPhoto can use it to store their libraries on it
-You can access it from anywhere (via the internet ala your .mac account)
Och som vanligt; med 90% säkerhet fejk, men fortfarande... Jag skulle köpa en 2 sekunder efter den släppts.
Ska vi slå vad?