Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF 2008 - den officiella keynote-tråden

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ikväll drar det igång! Detta är den officiella tråden för allt snacka under keynoten och även eftersnacket förstås. Det är fritt fram att använda tråden som en chatt, regler om långa välformulerade inlägg går ändå inte att hålla under en keynote

Tråden kommer att hållas stängd fram till ungefär 17.30 då vi öppnar den.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-15 17:35

först

Here we go!!!

Hurra!! Snart dags! Sorligt nog ska jag äta samtidigt som den stora händelsen pågår, men då får jag kul att läsa när jag kommer tillbaks till burken!

Hoppas på Mac Build-It-Yourself

• Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2008-01-15 17:36

Hej på er!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-15 17:38

Jag har aldrig varit med om Apple Store nere så långt före Keynote ! ! princip två timmar.

Det måste vara väldigt stort på gång ! Mera julklappar !

Ja. Med tanke på att både Xserve och Mac Pro uppdaterades för en vecka sedan borde de ju ha så att det räcker och blir över idag.

Ursprungligen av REP:

Jag har aldrig varit med om Apple Store nere så långt före Keynote ! ! princip två timmar.

Det måste vara väldigt stort på gång ! Mera julklappar !

Startar igång servrarna för filmuthyrning?

Nu e den öppen, woho

Ska bli riktigt spännande!

Vart följer man keynoten bäst?

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-01-15 17:38
Ursprungligen av Evoleus:

Vart följer man keynoten bäst?

just nu följer jag genom www.keynote.se

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-15 18:44
Ursprungligen av fedi-93:

just nu följer jag genom www.keynote.se

Jag med. Jäkligt bra site just nu!

Håller tummarna stenhårt för appletv 2

Någon som är inne på någon irc?

Ursprungligen av PowerAxl:

Håller tummarna stenhårt för appletv 2

och ännu hårdare för Macbook Air!

Ursprungligen av Stoffen:

och ännu hårdare för Macbook Air!

Jag ser ingen som helst koppling mellan "there's something in the air" och en ny macbook. Känns som lite för mycket önsketänkande. Men vi får se, om några timmar kanske jag får äta upp det där.
Om det kommer en submacbook så tror jag dock inte att den kommer hetta Air, känns inte som det passar ihop med namnen på andra produkter.

Er ena konkurrent, MW, verkar inte ha det lätt nu. Jag kommer inte ens in på deras forum.

• Medlem
  • Örebro, Sweden, Sweden
  • 2008-01-15 17:40

Bästa sättet att följa keynoten om man bara har tillgång till mobil?

Jag vill inte se vad han presenterar förrän jag kan se keynoten live, var kommer jag kunna hitta keynoten utan att först behöva besöka apple's framsida och få se massa spoilers?

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-15 17:41

Prylar! Den som har flest när han dör vinner och enligt samstämmiga röster bland mina polare är jag bara tvåa!

Finns där någon gruppchat som tidigare år, typ "nioniomac" - genom adium?

Ursprungligen av Naqilja:

Finns där någon gruppchat som tidigare år, typ "nioniomac" - genom adium?

Jag är inne i nioniomac, men det är ganska ensamt

Det verkar som om videoströmen från iphoneally inte var fejk, jag får ljud, dock ingen bild.

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-01-15 17:45

woohoo en kvart kvar

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-15 17:46

Tror inte heller riktigt på Air för en bärbar. Kan Air vara ett planterat rykte av Apple?

Ursprungligen av MatsOlov:

Tror inte heller riktigt på Air för en bärbar. Kan Air vara ett planterat rykte av Apple?

Mycket möjligt enligt mig!

Ursprungligen av MatsOlov:

Det är vad jag tror att det är, ett rykte planterat av Apple för att få nyhetsartiklar skrivna om dem och skruva upp förväntningarna. Det största "beviset" har ju varit att Adiums loggar visar att två dagar före banderollerna dök upp på mässan var det en som använde en dator med beteckningen MacBookAir, men det kan ju lika gärna vara Apple som avsiktligt planterade det för att förstärka ryktet.

Ha så kul ikväll här på 99.se, hoppas servarna håller Själv ska jag gå offline nu fram till videoströmmen kommer upp, det är ju keynotevaka här i Umeå!

Bevaka tråden