Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF 2008 - den officiella keynote-tråden

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Appropå tangentbordet, satt idag och såg en tjej arbeta på sin gamla PowerBook, den med svarta tangenter och något mer "fyrkantig" look på datorn. Jag har min 12" PB. Fan vad hennes var snyggare.

Jag är snarare i tagen att köpa stationär, men om något år när jag ska pensionera min 12" PB då hoppas jag priset sjunkit både på datorn och SSD-minnen, och då klipper jag till direkt.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-15 19:32

Det var väl bra, jag är nöjd även om det inte sades något om iPhone i svedala

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 19:32

Men tänk - vad gör egentligen folk med sina datorer?
Tänka på alla vanliga människor som går runt med sina jättetjocka 15" HP-laptopar med 1024 blinkande lampor och alla portar som existerat sedan mitten av 90-talet. Vad behöver de egentligen en dator till?
JO: Skriva, surfa, maila, kolla bilder och film, lyssna på musik, chatta, etc, etc.
Hur många skulle inte klara av det med en MacBook Air?

Hur många brukar installera saker från en CD när de sitter på tåget/fiket/skolan och skriver? De få som gör det har fortfarande MacBook och MBP.

För de flesta som har sin bärbara dator förutom sin stationära, kommer MBA vara perfekt.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-15 19:33

vart det... inget mer... eller nåt... jag vet inte riktigt, hade inte förväntningar heller hehe

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 19:33

inge ny MBP då.. eller visar dom grejer imorrn också?

Men...Ingen ny iMac:(

Shit, den var då mycket läckrare än jag hoppats på. Jaha nu blir det till att shoppa igen då.

• Medlem
  • 2008-01-15 19:35

Är det slut!?

För övrigt undrar jag exakt hur många Touch användare som kommer betala 20 dollar för en uppgradering.
Kul för dom som fick sina i julklapp och nu är det dags att betala lite igen. Det är ju inte en billig leksak, precis.

"However, for those times when you still need to install software on MacBook Air from a CD or DVD, a new feature called Remote Disc lets you wirelessly use or “borrow” the optical drive of a Mac or PC in the vicinity. So you can have full access to an optical drive without having to haul one around. "

Bra lösning!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 19:38
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-15 19:39

Eller för att datorn blev lite större an vad 13,3" skärmen är

Ingen ny iMac är inte konstigt. Den blev nyligen uppdaterad. Kolla gärna MacRumors.com Buyer's Guide för att se trolig uppdateringsfrekvens.
Jag tippar på mars-maj som fönster för uppdatering. Och då kommer den bara smygas ut på en tisdag, det är inte precis "MacWorld-värdigt".

Jag tror den har svart tangentbord så att knapparna ska synas bättre när backlight är på i mörker.

• Medlem
  • 2008-01-15 19:40
  • Medlem
  • 2008-01-15 19:44

Inget plastskräp här inte... Helt i aluminium!

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-15 19:44

16.495:- För Air

Känns som att apple vill vara ett underhållsföretag hellre än ett datorföretag.
Macbook air kan jag tänka mig om man kan ha 4 gb minne i den.
Nu känns skärmarna hopplöst gamla.

Jag blev sugen på att köpa till den externa brännaren.. Saknar nämnligen dual-layerstöd i min Macbook Pro Borde funka?

Macbook är reklamen http://www.apple.com/macbookair/#ad, mycket bättre än getamac reklamerna.

Jävlar vad dyr

Chaosstar du var närmast!!!
grattis

Shite, 28 pappa med SSD.... KAN inte vara värt det....

Hm. 28.060 kr inkl moms med SSD och snabbare processor. Inte billigt, men kan kommer ju äga på jobbet ett tag.

Det är bara en enda sak som förvånar mig just nu. Mac Pro-skärmarna? Det måste ju vara en jätteförlust för Apple att inte kunna tillhandahålla marknadsmässiga skärmar till sina proffsmaskiner?

Priset på MacBook Air är självklart en effekt av design-kostnader, material etc. Jag tycker inte det är konstigt högt. Men så planerar jag inte att köpa en heller. ; )

Förresten vad hände med iphone SDKn?

Ursprungligen av PowerAxl:

Förresten vad hände med iphone SDKn?

Kommer i Februari som han sa.

Showen i sig var en numera vanlig MWSF.
En produkt och en sidoprodukt inget mer, för att maximera mediagenomslaget.

MB Air ja jo... kanske. Finns säkerligen en målgrupp och kundgrupp för denna.

Fast jag undrar varför de europeiska journalisterna bjöds in för. Nåja drog för stora växlar på det.

Tänk om skiv- och filmbolagen kunde skärpa sig och se till att itunes store fungerar i hela världen med samma material, då skulle den bli hur stor som helst.
Fast det är klart de kanske inte vill tjäna pengarna så.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 19:52

Men.. men... den har ju bara trådlöst nätverk? Den kommer således inte att tillåtas på min arbetsplats. Allra helst hade jag sett en dockningsstation med fler in- och utgångar på. Mmmm... ...dockningsstation.

Bevaka tråden