- Stoffen
- Medlem ●
- Malmö
Beror väl på upplösningen, men jag tippar på max 1920x1200, samma som MacBooken idag.
Supported resolutions: 1280 by 800 (native), 1152 by 720, 1024 by 768, 800 by 600, 800 by 500, 720 by 480, and 640 by 480 pixels at 16:10 aspect ratio; 1024 by 768, 800 by 600, and 640 by 480 pixels at 4:3 aspect ratio; 720 by 480 pixels at 3:2 aspect ratio
Supported resolutions: 1280 by 800 (native), 1152 by 720, 1024 by 768, 800 by 600, 800 by 500, 720 by 480, and 640 by 480 pixels at 16:10 aspect ratio; 1024 by 768, 800 by 600, and 640 by 480 pixels at 4:3 aspect ratio; 720 by 480 pixels at 3:2 aspect ratio
Gäller den interna skärmen.
Kan det komma mer i veckan på MWSF eller var detta allt?
Typ uppdaterade skärmar och sånt?
Apple ska ha ett möte till i dag eller i morgon. Något med deras pro-apps att göra. Läste det både på 99 och på någon annan site. Antagligen Final Cut server 1.0, Xsan 2.0 och kanske "nya" Shake. Kan ju alltid hoppas...
Det mesta som kom fram i kvällens keynote ryktades det om tidigare. Imponerande så många rätt som prickades in. Himla snygg design MBA har. Och i mitt favoritmaterial också! Habegäret kittlar. Men jag kommer förmodligen att vänta tills efter första speedbumpen, ifall inköp blir aktuellt. Jag är nöjd med kvällens keynote och jag fick se det jag önskade mig!
Det mesta som kom fram i kvällens keynote ryktades det om tidigare. Imponerande så många rätt som prickades in. Himla snygg design MBA har. Och i mitt favoritmaterial också! Habegäret kittlar. Men jag kommer förmodligen att vänta tills efter första speedbumpen, ifall inköp blir aktuellt. Jag är nöjd med kvällens keynote och jag fick se det jag önskade mig!
Brukar det rätt tidigt komma speedbumps på ny-lanserade produkter?
Eller blir det som det är på de flesta anda macarna en speedbump efter ca 6månader and so on??
Brukar det rätt tidigt komma speedbumps på ny-lanserade produkter?
Eller blir det som det är på de flesta anda macarna en speedbump efter ca 6månader and so on??
I genomsnitt kommer dessa speedbumps 2 ggr per år.
Jag tror tex alla Zeptos kan konfigureras med SSD ganska länge.
Och Dell har tydligen erbjudit det sen 24 april 2007:
http://www.dell.com/content/topics/global.aspx/corp/pressoffice/en/2007/2007_04_24_rr_000?c=us&l=en&s=corp
MBA: Optisk läsare är gött att slippa äntligen (skulle gärna montera ur den ur min iBook och MBP15 om det gick lätt), men lite knepigare känns att sakna ethernet. Kan bli problem på vissa arbetsplatser. Men de flesta tillåter iofs inte inpluggning av egen datorn ändå, så...
Hm får fundera lite på den.
Dyker säkert upp en USB-ethernetplugg någon dag men känns lite lamt...
Himla imponerande och bra fixat med Remote disc, Time Capsule, Multitouch och SSD! Men smakar det, så kostar det. Phew, nästan lika mycket som min MP + 20" ACD när den var ny, när man lägger till de tillval man vill ha till MBA! Är nog klokt att vänta tills efter första speedbumpen. Så hinner man kanske skrapa ihop slantarna också!
Undrar lite om apple hinner fixa så att man får plats med 4GB ram i den tills nästa speedbump... hmmm beställa nu eller vänta det e frågan.
Ha begäret brukar vinna men nu måste jag fundera ordentligt
Om det dyker upp barnsjukdomar, så är de flesta fixade till första speedbumpen. Men det kanske inte kommer några barnsjukdomar, fastän det är första versionen av en ny modell (?).
Helt okej Keynote.
Time Capsule: Okej, bra att det finns.
AppleTV: Wow, Nästan ALLA stora studior och HD. Hårt slag mot Blu-ray antar jag. Början till döden för optiska skivor?
iPhone: öh.. *gäsp*
iPod Touch uppdatering: Svinaktigt att ägare av den måste betala för en liten uppdatering.
(iPhone & iPod Touch får mig att bli allvarligt intresserad av openMoko och likande linuxbaserade enheter. Jag HATAR att bli inlåst!)
MacBook Air: Mmm... ja, så här skall det se ut: tunn, möjlighet till SSD och ingen optisk enhet. Bra. Med den här kommer Apple visa vägen för resten av industrin, vilket är bra så att den stora massan kan få tillgång till liknande produkter med billigare prislapp. Missförstå mig rätt, jag förstår det höga priset på produkten, för det är en teknisk bedrift av Apple. Men "vanligt folk" som vill ha en sån här lätt produkt för vanlig användning (typ e-post, surf, skriva etc) så finns inget billigt alternativ på Apple ala EeePC.
Jag hade lite hopp om att Apple skulle tillverka produkter med lite mer rimliga priser ett tag för den stora massan, men det är borta nu. Verkar som att Apple mer och mer rör sig till att bli ett datorvärldens öhm... "Armani" typ. Vilket är synd då Mac OS X är ett så fantastiskt bra OS.
Förut har jag varit villig att betala Apples höga priser, men inte nu längre. Trivs med min Mac, men nästa gång köper eller bygger jag nog min egen PC med någon konsumentvänlig Linux-dist, typ Ubuntu. Blir säkert bra det med.
Ja, ja. Kul för de som har mycket pengar antar jag. Grattis!
I alla fall väldigt bra att Apple visar vägen för resten av industrin, för vem skulle annars göra det? :tveksam::cool:
Nån som har hämtat uppdateringarna som kommit och sett någon skillnad? Kanske inte hör till den här tråden men det känns ändå lite som om det gör det.
Här fanns det ju en tråd kring ämnet: http://www.99.se/nyhetstips-mac/233774-uppdateringar-finns-att-haemta-redan-nu.html#post1435843http://www.99.se/nyhetstips-mac/233774-uppdateringar-finns-att-haemta-redan-nu.html#post1435843
Är det någon som vet om man lagt upp keynoten på apple ännu?
Här
http://events.apple.com.edgesuite.net/f27853y2/event/index.html?internal=fj2l3s9dm
Jag började fundera lite på batteriet i MBA. Apple.com säger "Integrated 37-watt-hour lithium-polymer battery."
Betyder då detta att jag inte kommer kunna byta batteri själv?
Tror ni att det kommer att gå att byta RAM?
Det verkar som det är inbyggt batteri. Och att man inte kan byta det enkelt med löstagbart batteri som andra laptops från Apple. Hoppas jag har fel.
En extra plats för minne borde det finnas. Hoppas jag har rätt.
Jag började fundera lite på batteriet i MBA. Apple.com säger "Integrated 37-watt-hour lithium-polymer battery."
Betyder då detta att jag inte kommer kunna byta batteri själv?
Tror ni att det kommer att gå att byta RAM?
Enligt Mac Rumors så verkar det som om RAM-minnet sitter fast i logikkortet, alltså ej möjligt att byta. Batteriet verkar vara samma sak med. Inget man kan göra själv.
Queux:
Jag tror svaret är "nej" på båda frågorna. Det handlar säkert om att skicka in och få batteriet bytt. Tills någon släpper små plastverktyg så man får bända upp chassit själv. : )
Jag antar att det är priset man betalar för en sjukt tunn dator?