Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF 2008 - den officiella keynote-tråden

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-15 22:28
Ursprungligen av melfunko:

Queux:
Jag tror svaret är "nej" på båda frågorna. Det handlar säkert om att skicka in och få batteriet bytt. Tills någon släpper små plastverktyg så man får bända upp chassit själv. : )
Jag antar att det är priset man betalar för en sjukt tunn dator?

Apple Care är ju hur som helst närmast obligatoriskt på en rev. A-burk. Speciellt på en sån dyr.

Rätt tamt expo tyckte ju jag alltså. Hade ju hellre sätt en bättre funktionalitet på Extreme och inkopplade hd's på den, time machine etc. Hellre en 12' MBP än den nya MBA också. Och inga nya skärmar nu heller. Min leopard jäspar bara....

Krävs verkstad för att byta batteri
Ingen firewire, går alltså inte att starta i Target mode..

http://www.macfixit.com/

Efter man sett Keynoten hoppas jag verkligen på att Sverige snart får movie rental - då köper jag en Apple TV direkt.

• Medlem
  • Kalmar
  • 2008-01-15 22:30

Verkar inte heller följa med någon Apple Remote. Lite synd...

MacBook Air känns lite före sin tid om jag ska vara ärlig.
En jäkligt läcker produkt som dessvärre fokuserat allt för mycket på design istället för funktion, visst ni kan argumentera emot mig och påstå att det finns USB SuperDrive, USB Nätverkskort m.m.
Innerst inne tror jag dock att jag inte är ensam om att hellre ha all den där skiten inbyggt i burken, sen får det väl väga ett kilo extra då.
När du MÅSTE ha med datorn känns det inte jobbigare att släpa på en MB eller MBP ändå gissar jag, sedan kan man ju ha en iPod Touch för att surfa lite på kafeér och sånt.

Apropå det, min pappa köpte en iPod Touch i New York i söndags åt mig (eller asså, jag pröjsade men.. ) känns ju sådär lagom kul att Apple släpper den där uppdateringen idag och dessutom kräver 20$?!

Aja, tur att jag ändå ska jailbreaka min 1.1.2, finns nämligen en stor fördel, Apollo!
Fatta vad nice att kunna gå in på MSN i stort sett överallt! (Där det finns Wi-Fi såklart).
Mail och Google Maps får jag tag i iallafall. xP

Ursprungligen av MacRazy:

på MSN

??? Jag vet inte riktigt vad det är men det är säkert något kul du hittat

Apropos MacBook Air så är det exakt vad jag väntat på. Jag ska ersätta min 12" med den. Tusan vad rätt! Vill bara ha...

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-15 22:36

Jag tyckte, efter att ha sett Keynoten i QT, att Steve börjar se gammal ut.

Men MBA:n såg fräsch ut. Men ha-begäret uteblev. Tur.
Det brukar dock vara annorlunda när man ser grejerna live...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 22:37

Pocahontas, Tack!

Jag tror inte den är före sin tid på något sätt. För människor med en stationär dator är den det perfekta komplementet. Om än något dyr för tillfället. Men så är det något helt nytt också.
När jag köpt en iMac som stationär är det en sådan liten jag skulle vilja ha vid sidan om. För den typer av arbete som inte kräver mer av en dator än Mac Book Air tillhandahåller.
Just nu sitter jag kvar med min lilla 12" PowerBook.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 22:44

Det är intel grafik i MBA? Nån som vågar gissa sig på hur mkt slöare den är mot en vanlig macbook? Hårddisken som snurrar på 4200, är den snabbare än varvtalet låter då den är 1,8"?

Tror Apple TV + iTunes Move Rentals kommer att piska rumpa! Detta är precis den tjänsten jag alltid saknat. Ett enkelt och bra GUI, direkt i TVn, HD-material till grymt bra priser. SF Anytime och Live Networks - släng er i väggen! Dags att köpa fler Apple-aktier.

/M

men vaddå dyr? jämför air med liknande datorer så visar det sig att den absolut inte är dyr

Jag kanske ska tillägga att "dyr" är en oerhört subjektiv åsikt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 22:49

Jag tycker nog att den är lite före sin tid. Bristande i mångt och mycket och kostar rejält med kulor. Den verkar väldigt ömtålig vilket inte är bra för en dator som skall transporteras mycket. Och tänk, innan denna var macbook och macbook pro bland de tunnaste laptopsen.

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-15 22:59
Ursprungligen av foccus:

Jag tycker nog att den är lite före sin tid. Bristande i mångt och mycket och kostar rejält med kulor. Den verkar väldigt ömtålig vilket inte är bra för en dator som skall transporteras mycket. Och tänk, innan denna var macbook och macbook pro bland de tunnaste laptopsen.

Finns många macanvändare som har letat efter uppföljaren till PB 12". Nu är den här. Samma pris som PB12" men dubbelt så snabb, hälften så stor och betydligt smidigare. Den kommer att sälja sjukt bra i den målgrupp den är byggd för.

• Medlem
  • 2008-01-15 22:58

Och redan nu kan man köpa MBA på Blocket! Bara 39 995:- med SSD och snabbaste professorn.

http://www.blocket.se/vi/14831344.htm?ca=13_s

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 23:00
Ursprungligen av Giggs:

Och redan nu kan man köpa MBA på Blocket! Bara 39 995:- med SSD och snabbaste professorn.

http://www.blocket.se/vi/14831344.htm?ca=13_s

Blir säkert nån okunnig stackare som gör en dålig affär och en som får en betydligt tyngre plånbok

jag måste säga att Air är suverän! att börja klaga på delad grafik, inte kunna uppdatera ram-minne, ingen FW, ethernet etc är ganska korkat. då får man ju köpa en mbp eller kanske en mb. detta är inte en laptop för "krävande användare" och avancerad grafikhantering etc. denna är väldigt intressant för många "business-users". jag tror detta kan bli en riktig "switcher machine"

Hur snabb blir nu den solid-state drive varianten mot den andra som snurrar med4200-rpm. Är det verkligen lönt att spendera drygt 9000 kr mer? Och dessutom få en mindre HD.

• Oregistrerad
  • 2008-01-15 23:05

hahah rolig annons. Undrar hur många tegelstenar man får.

Själv har jag beställt en nu, så nu är jag 13.500 kr fattigare.

Jag fattar inte att alla tycker designen är så cool! Det är den fulaste macen jag har sett! Seriöst? vore det inte snyggare om den vore helt jämntjock? och skärmen då? Den va ju riktigt ful den med.. Inge ha-begär här inte..

• Oregistrerad
  • 2008-01-15 23:57
Ursprungligen av wezztar:

Jag fattar inte att alla tycker designen är så cool! Det är den fulaste macen jag har sett! Seriöst? vore det inte snyggare om den vore helt jämntjock? och skärmen då? Den va ju riktigt ful den med.. Inge ha-begär här inte..

Alla tycker inte den är supersnygg. Jag tycker ingen apple laptop är supersnygg, bara jäkligt stilrena. Sony's laptop är MYCKET snyggare, men den billigaste kostar 20.000

Wezztar: Man ska aldrig döma en Appleprodukt innan man sett den i verkligheten, det har iaf jag lärt mig sen iMacen och iPhone och det trådlösa TGB't släpptes.

Var aldrig skeptisk på något sett mot ovanstående (kanske iMacen när jag tänker efter), men de överraskade mig så otroligt positivt i verkligheten alltså.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-01-15 23:22

Vad skulle fördelen vara med ssd'n? förrutom att den kanske är lite mer hållbar än en snurrande pata disk??? snabbare? hur mkt snabbare?

Ursprungligen av ???:

Vad skulle fördelen vara med ssd'n? förrutom att den kanske är lite mer hållbar än en snurrande pata disk??? snabbare? hur mkt snabbare?

Till viss del så är SSD'n mycket snabbare på andra vis är det ingen större skillnad sen så drar den mindre sström.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-16 07:38
Ursprungligen av ???:

Mindre värmeutveckling, ljud och batteriförbrukning. Och möjligen mindre processorkraft. Många bra fördelar, tycker jag. Stora nackdelen än så länge är kostnaden.

"hahah rolig annons. Undrar hur många tegelstenar man får."

Hoppas säljaren är cool nog att skicka 2 cm tjocka tegelpannor isåfall.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-15 23:58

Men visst sa Jobs att filmerna kommer internationellt också? Varför är då alla så besvikna för?

Bevaka tråden