Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har iPhone 2G här på 99.se?

Tråden skapades och har fått 177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-14 13:57
Ursprungligen av jpe:

köpte en till mig själv, skickades hem till en polare som e o åker skidor i Aspen. med tax 2750 spänn.

(Kan förressten bekräfta att det fortfarande (21/12) går att betala med svenskt visakort på apple.com, trots att vissa haft problem med detta)

Orkar inte vänta på att han kommer hem i februari, vad tror ni, är det safe att skicka hem den med vanlig post? Om man packeterar om och mäker som personal belongings och lågt värde, typ 30 dollar?

Jag skickade min från Hawaii med USPS, billigt, enkelt och telefonen var hel och den var taggad med "phone" och $399 i värde. Det tog ca 1 vecka men det är en bit bort med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-29 19:07

...hund? nu hänger jag inte med..?
ok, men om man skriver högt värde är chansen större
att dels den blir snodd av nån under posthanteringen, samt större att svenska tullen tar den väl.. får fundera på det.

Ursprungligen av jpe:

...hund? nu hänger jag inte med..?

Tax...

Skratta, det ska vara roligt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-30 10:33
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Tax...

Skratta, det ska vara roligt!

haha!

...nej nej, du missföstår, det var en tax som levererade paketet!

Köpte min av en litauisk snubbes baklucka, förövrigt va han super snäll och fixade allt jag behövde, 5000 fick ja lägga ut men men

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-14 23:48
Ursprungligen av Penshoon:

Köpte min av en litauisk snubbes baklucka, förövrigt va han super snäll och fixade allt jag behövde, 5000 fick ja lägga ut men men

Det var minsann en avancerad bil vars baklucka säljer iPhones och DESSUTOM ger dig en top of the line service. Vad var det för märke på denna banbrytande bil?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-14 17:56

Köpte med svenskt visakort på internet Applestore och levereras till en vän i L.A. Får den antigen i slutet av månaden eller i mars. Velar lite om jag ska få den skickad om det är så att det kan dröja till mars.

Vad går frakten på och är det hög risk för tull? Håller gärna kostnaderna nere. Ligger än så länge på endast ca. 2800kr

Köpte i oktober på ebay, i kronor blev det 3800 + 200 i tull. 8gb modellen, 1.0.2 från början, nu 1.1.2. Först körde jag comviq med datapaket, nu telia abbonemang med fri data.

Det spelar ingen alltså ingen roll om man knallar in på någon butik i usa och får en 1.2 version iphone med stealthsim så går det att använda dom ändå korrekt?

Ursprungligen av dragonevo:

Det spelar ingen alltså ingen roll om man knallar in på någon butik i usa och får en 1.2 version iphone med stealthsim så går det att använda dom ändå korrekt?

Senaste versionen av iPhone-firmware är 1.1.3, den fungerar inte med StealthSIM och liknande lösningar. Det finns många trådar om det redan, t.ex. När får vi 1.1.3? och 1.1.3 uppgraderar baseband.

  • Medlem
  • 2008-01-16 13:29

Ja, håll tråden on topic.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-20 19:45

Ja - köpt i fysisk butik 211 50,00%
Ja - köpt via nätet 211 50,00%

Efter att jag röstat ?!?

Iallfall Köpt i Lasvegas 08-01-03

Coolt. På god väg mot 500 medlemmar med iPhones, det är inte illa för en produkt som måste hackas, saknar garanti, kan riskeras att låsas och har en oviss framtid.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-20 22:26
Ursprungligen av Adrian B:

Coolt. På god väg mot 500 medlemmar med iPhones, det är inte illa för en produkt som måste hackas, saknar garanti, kan riskeras att låsas och har en oviss framtid.

håller vekligen med, inte illa!!

Iponen måste sakna motstycke i o locka folk!

Nån som har en susning om hur många "blivande obundna" iphones som kan tänkas ha sålts?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-21 23:16

Har inte fått min än... Hoppas den finns hos mig innan helgen i alla fall.

Jag har faktiskt en iPhone med, köpte en av ifun precis i början när den kom:p

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-31 17:18

Köpte en via Blocket för 5000 inkl frakt. Gillar den (1.1.3) men den har en hel del strul för sig, hänger sig, tappar wifi när den autolockar mm. Avvaktar med spänning en stabil uppgrade.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-04 18:04
Ursprungligen av K2racer:

Köpte en via Blocket för 5000 inkl frakt. Gillar den (1.1.3) men den har en hel del strul för sig, hänger sig, tappar wifi när den autolockar mm. Avvaktar med spänning en stabil uppgrade.

Den ska tappa WiFi när den låser/vilar ?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-12 07:26

Tappa tråden

Ursprungligen av soft:

Den ska tappa WiFi när den låser/vilar ?

Vad jag menar är att den tappar wifi på så sätt att det tar evighet att logga in igen, dvs att den verkligen förlorar kontakten helt och hållet. Den söker och söker i upp till tio minuter innan den hittar min router igen.

Ursprungligen av K2racer:

Köpte en via Blocket för 5000 inkl frakt. Gillar den (1.1.3) men den har en hel del strul för sig, hänger sig, tappar wifi när den autolockar mm. Avvaktar med spänning en stabil uppgrade.

Det handlar om att spara batteri, det vore väl ganska ostabilt om den INTE tappade WiFi när den gick i vila.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-09 16:31

Hej jag köpte min samma dag som den kom ut.

Jag var i NY i slutet av Jan och köpte hem 5st ifrån Apple Store.
Funkar fin fint!
Klart den bästa luren jag haft. har ett par 16Gb på väg hem nu med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 21:58

Sitter med en 16gb. Underbar!!

Wow, 500 iPhones än så länge!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-15 20:01

Väntar på en Iphone 16gb. Köpte på Ebay för 600 USD inkl. frakt. Hoppas den kommer..

Väntar också på en Iphone

Köpt i New York innan jul, 1.1.2 OTB. Är ännu inte övetygad.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-21 17:40

New York 1.1.2 OTB 8 Gb, denna veckan. Inte övertygad i huruvida jag behöver funktionerna eller ej. Dock världens coolaste telefon.

  • Medlem
  • Trosa
  • 2008-02-22 09:08

Jag har haft iphone nu snart i en månad. La med en beställning till en vän som åkte över. Det tog ett par timmar att låsa upp den efter ha surfat runt och hittat olika kommentarer och tips. Helt suverän telefon.

Nu går tankarna kring Skype och Joost. Är det någon som har tips om el. när det finns för iphone.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-22 10:41
Ursprungligen av BoboZ:

Jag har haft iphone nu snart i en månad. La med en beställning till en vän som åkte över. Det tog ett par timmar att låsa upp den efter ha surfat runt och hittat olika kommentarer och tips. Helt suverän telefon.

Nu går tankarna kring Skype och Joost. Är det någon som har tips om el. när det finns för iphone.

Skype finns. Surfa till s4iphone.com

Bevaka tråden