Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 209 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-05 20:20

Japp, har du Installer är den redan jailbreakad.
Kolla att Sync funkar, det har varit lite problem med det.

hej igen , någon som vet hur man aktiverar youtube på 1.1.3 ? när jag uppdaterade så står det nu var vänlig aktivera genom itunes vid internetuppkoppling. någon som kan det ? och någon som vet hur man kör locatme ? hittar inte det !

Verkar vara många som klantar till det, väntar nog på en mer utförlig guide, kanske t.o.m. en på svenska, en som varnar för att man inte ska ha igång ituneshelper

tjena tjena, köpte min iphone utomland den funkade perfekt i en månad sen så en dålig dag slutade sms funktionen sluta fungera och ett par exempel av tusen andra var, kunde inte skriva in lösen till wifi nät, skriva in adresser till safari, inte söka på youtube för då hoppade den tillbaka.
har läst på http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/228666-iphone-med-1-1-1-hoppar-tillbaka-till-menyn.html fast jag hajjar inte riktigt vad jag ska göra och inte göra och vad lösningen är och hoppas att någon som är inligentare än mig kommer med en vettig lösning någon dag.. men iaf:P

nästan alla mina program jag har på iphonen har krachat först var den bara ett sen blev det två och nu är det 5-7st och jag vill ta bort dom från iphonen fast dom finns inte i installer för dom som hackade upp den måste lagt in det på ett annat sätt åt mig.. så frågan är hur får jag bort alla onödiga saker som är tredjepartsprogram.. ? och vågar man som person halv oteknisk, kass på engelska uppdatera den ?

jag har version 1.1.1

hoppas någon kan hjälpa mig eller en lite bit på vägen:)

tack på förhand Stephan

Har suttit och försökt lusläsa den här tråden då jag är i ren desperation.
Följde de 3 guiderna som finns i första posten och LYCKADES uppdatera till 1.1.3 version (hade jailbreakad 1.1.1). Tog emot ett SMS och satt och fipplade lite i Maps tills och la ifrån mig telefonen.
När jag sedan plockar upp den och försöker dra slajdern för att låsa upp telefonen så är det bara en bild på iPhonen och en pil som visar att jag ska docka med iTunes. Så jag gör det och får upp ett meddelande, där jag annars ska se min musik etc., där det står att "något är fel, kanske trasigt" och att jag ska kontakta närmaste Apple butik(!).

"Jaha", tänker jag och letar reda på en guide för att nedgradera. Följer guiden på http://iphone.unlock.no/ för att nedgradera till 1.1.1 - vilket jag gör och kör sedan en nedgradering av baseband (för att jag ska kunna ringa med telefonen) och kör sist en till recovery till 1.1.1 (då den rekommenderar det).

MEN. Då sitter jag här efter flera timmars pillande med en iPhone som nu inte går att ringa ifrån! Och det är version 1.1.1! Vad i h-e är det som gått fel!?
*gråter*

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-07 21:51

Har du kört AnySIM också?

Ska jag testa det nu? Efter nedgradering av baseband och recovery av 1.1.1? =O

Edit: Såg att det fanns 3 st AnySim.
- anySIM
- AnySIM
samt
- anySIM 1.2.1u

.. jag antar att den sistnämde ska räknas bort då min telefon origionellt var en 1.1.1 (kan ha varit äldre, om det spelar någon roll)

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-07 22:22

Har du 1.1.1 kör du AnySIM
Har du 1.1.2 kör du anySIM 1.2.1u
Den första har jag inte testat.
Ha ditt svenska kort i när du kör det, och Autolock till Never

Tusen tack kenjon! Lyckades göra det i går natt!
Tyvärr hade alla mina schemalagda aktiviteter, sms, kontakter raderats. Men, men. Nu har jag iaf en fungerande iPhone

Jag ska nog försöka ge mig på en uppgradering till 1.1.3 igen - trots allt.
Problemet när jag uppdaterade TROR jag beror på att jag vid en fråga vid körningen av "Official 1.1.3 upgrader som låg i Installer, valde att köra via iTunes istället för via ett "hack" (den rekommenderade iTunes =/). Och som jag förstår det ska man ALDRIG uppdatera via iTunes (kanske bara menade vanliga uppdateringar, men jag tror det är där felet i min uppgradering låg).

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-08 09:28

Det är lite olika, från 1.1.1 till 1.1.2 uppdaterar man via iTunes, efter att ha kört Oktoprep.
Men till 1.1.3 säger de nog att man ska köra från Installer. Men jag skulle nog stanna på 1.1.2 idag, det kommer bättre lösningar för 1.1.3-uppdatering om bara någon/ett par veckor....

• Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 20:22
Ursprungligen av kenjon:

Det är lite olika, från 1.1.1 till 1.1.2 uppdaterar man via iTunes, efter att ha kört Oktoprep.
Men till 1.1.3 säger de nog att man ska köra från Installer. Men jag skulle nog stanna på 1.1.2 idag, det kommer bättre lösningar för 1.1.3-uppdatering om bara någon/ett par veckor....

Du rekommenderar inte 1.1.3 eftersom.. den inte är tillräckligt stabil?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-08 22:16

Ja, ungefär så. Jag har haft en del hängningar, och har hört andra också med liknande problem. Men det finns säkert många som inte har problem
Men det jobbas mycket på ett annat upplåsningssätt just nu, vi får nog en annan (stabilare?) lösning under helgen.

Men vadå. Kan jag uppdatera till 1.1.2 med en OOB 1.1.1? Jag trodde 1.1.2 var något som krävde mer än bara Anysim för att få Comviq att fungera =O

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-09 09:50

Nej, inte en 1.1.1 som är uppgraderad till 1.1.2, det funkar.
En 1.1.2 OTB har en annan bootloader, och den är svårare.
Kolla på iphone.unlock.no

Sådärja. Kan rapportera att det gått bra att uppgradera från 1.1.1 -> 1.1.3. Körde enligt guiden ovan. Jag var också tvungen att köra iNdependence för att få telefonen att komma ur "koppla till itunes"-läget. Väldigt smärtfri installation från 1.1.2->1.1.3 via Installer, även om det tog lång tid.

Hittills har jag inte upptäckt några direkta problem. Funkar med mitt Telenor-SIM. Youtube funkar. Musik/ljud etc funkar. Google Maps verkar inte kunna hitta min position (tror inte det skulle funkat på en "riktig" 1.1.3 telefon heller dock). So far so good!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-09 19:23

Kolla in den här länken http://modmyifone.com/forums/showthread.php?t=30019 ser intressant ut.

Nu sitter jag på en helt upplåst 1.1.3, och då menar jag baseband och hela köret, funkar utmärkt med Google Maps!

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-10 17:35
Ursprungligen av Patrik D:

Nu sitter jag på en helt upplåst 1.1.3, och då menar jag baseband och hela köret

Det låter ju helt underbart
Innebär det att en uppdatering av en 1.1.1 till 1.1.3 kan bli stabil, trygg och säker nu då?
För nu blir väl firmware och baseband typ lika?

Ursprungligen av Eva:

Det låter ju helt underbart
Innebär det att en uppdatering av en 1.1.1 till 1.1.3 kan bli stabil, trygg och säker nu då?
För nu blir väl firmware och baseband typ lika?

Hur stabilt det är kan jag inte svara på, men det har funkat bra för mig än så länge, känns bättre när både baseband och software hör ihop.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-10 17:54

Nu sitter jag på en helt upplåst 1.1.3, och då menar jag baseband och hela köret, funkar utmärkt med Google Maps!

Vilken guide använde du?

Ursprungligen av kenjon:

Vilken guide använde du?

Denna:
http://modmyifone.com/forums/showthread.php?t=30019

Följ guiden exakt till punkt och pricka.

Kan du beskriva hela proceduren stegvis

//everlast

Ursprungligen av everlast:

Kan du beskriva hela proceduren stegvis

//everlast

Det finns en länk om du kollar tidigare poster, följ den.

Det finns en länk om du kollar tidigare poster, följ den.

Så du har nu en OOB 1.1.2 jailbreakad och upplåst. Som du sedan har uppgraderat till
1.1.3 med BL 4.6 och baseband 04.03.13-G.

Har jag fattat rätt ?

//Everlast

Ursprungligen av everlast:

Så du har nu en OOB 1.1.2 jailbreakad och upplåst. Som du sedan har uppgraderat till
1.1.3 med BL 4.6 och baseband 04.03.13-G.

Har jag fattat rätt ?

//Everlast

Nej, jag har en original 1.0 iPhone med BL 3.9, har du kollat länken som jag postade?

Lite roligt idag när jag var inne i stan och skulle prova hur Locate Me funktionen funkar, så fick jag upp en "ring" över HELA Stockholm, lite svårt att prova in om man är turist

tack.. Funkade utmärkt...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-11 09:43

Jag uppgraderade till 1.1.3 enligt denna guide: http://guides.macrumors.com/Jailbreaking_and_updating_to_1.1.3 - det verkar vara en uppdaterad guide, och enligt den skall man inte få några som helst problem.

En sak jag inte förstår är steg 7 i guiden, Post-jailbreaking - Restoring your phone service in 1.1.3. Det går ut på att kopiera in filen lockdownd så att det går att ringa med telefonen. Det steget behövde jag inte göra, tele2 fungerade fint ändå. Har jag missat något?

Det enda som inte fungerar för mig efter att jag uppdaterade är "Locate Me" funktionen. Måste man uppgradera baseband för att detta skall fungera? Är det någon som gjort detta som kan bekräfta att det fungerar utan problem?

Tack för hjälp

Ursprungligen av kia2:

Jag uppgraderade till 1.1.3 enligt denna guide: http://guides.macrumors.com/Jailbreaking_and_updating_to_1.1.3 - det verkar vara en uppdaterad guide, och enligt den skall man inte få några som helst problem.

En sak jag inte förstår är steg 7 i guiden, Post-jailbreaking - Restoring your phone service in 1.1.3. Det går ut på att kopiera in filen lockdownd så att det går att ringa med telefonen. Det steget behövde jag inte göra, tele2 fungerade fint ändå. Har jag missat något?

Det enda som inte fungerar för mig efter att jag uppdaterade är "Locate Me" funktionen. Måste man uppgradera baseband för att detta skall fungera? Är det någon som gjort detta som kan bekräfta att det fungerar utan problem?

Tack för hjälp

Telefonen fungerande för mig också utan att jag höll på med det där lockdownd. Har Telenor.

Fråga - Vad svarar jag på frågan jag fick upp när jag startade Upgrade. "Would you like to use hackivation (not recommended if you can activate via iTunes)?
Vet inte vad det innebär, vad svarar jag ? Tacksam för snabba svar eftersom jag sitter med skärmen uppe i skrivande stund (:

Ursprungligen av FillilutteN:

Telefonen fungerande för mig också utan att jag höll på med det där lockdownd. Har Telenor.

Fråga - Vad svarar jag på frågan jag fick upp när jag startade Upgrade. "Would you like to use hackivation (not recommended if you can activate via iTunes)?
Vet inte vad det innebär, vad svarar jag ? Tacksam för snabba svar eftersom jag sitter med skärmen uppe i skrivande stund (:

Där väljer du YES.

Bevaka tråden