Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 12

Tråden skapades och har fått 1433 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-02-03 00:49

en tx81z på ingång

dags för lite fm-body basar nu i veckan...

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-02-04 13:22

Japp! Nu är en plattmono hemma hos mig igen! Fasiken vad jag har saknat den lille elektronen. Vad härligt slimmad den är och vad fint den låter.

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-02-04 14:50

Sedär ja... En Jomox XBase09 hämtad nu också. Nu är det trångt på mitt skrivbord igen. Puh... dammråttorna fick lite väl mycket spelrum där ett tag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-04 16:49

Två leksaker kom hem idag. monolådan och en e64 (velat ha en sampler med modulerbar startpunkt ett tag nu...).

Här blev senaste musikaliska verktyg ett Behringer FCA202 av herr Mush. Funkar klockrent vid snabbt test på tjejens dator så nu måste jag få min nya HD så jag kan installera.. Ah, just fan.. En Korg EMX1 skall beställas idag från Jam tänkte jag..

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-02-04 17:27

mush: nais!!! vad för kamra hardu fotat med, bra bildkvalite!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-04 17:58
Ursprungligen av enapa:

mush: nais!!! vad för kamra hardu fotat med, bra bildkvalite!!

En gammal sliten EOS300D. Grejen är vit-balans och lågt ISO...

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-02-04 20:53
Ursprungligen av mush:

En gammal sliten EOS300D. Grejen är vit-balans och lågt ISO...

iso... hmm... harnog sett nått om det på min kamra, vitbalans vet jag inte om den kan, får prova lite...

Nu är senaste köpet en Korg EMX1 som hämtas sent på Torsdag eller på Fredag.. Tack Kimmo @ Jam!

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-04 18:49

För mej är det en Korg Radias som är beställd kommer i slutet av veckan, ska
bli kul får ser vad det blir för ljudklanger sedan ifrån mej.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-04 20:09

En Yamaha TX81Z har hittat hem till mig.

• Medlem
  • 2008-02-04 21:25

Där sitter samplern bra Hellre under en MS-10a än i garderoben

Jag köpte en MKS-50 i julklapp till mig själv

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-06 14:47
Ursprungligen av 1stScience:

Jag köpte en MKS-50 i julklapp till mig själv

Julen kom sent (alternativt väldigt tidigt) i år?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 08:02

Ännu ett barn har adopterats...

• Medlem
  • 2008-02-08 08:10

mush: En FB1? Då är min moddad, den har några mystiska switchar på sig som ändrar karaktären på ingången av den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 08:38
Ursprungligen av jgb:

mush: En FB1? Då är min moddad, den har några mystiska switchar på sig som ändrar karaktären på ingången av den.

Då är din moddad!
Behövde en färgande preamp till gitarren egentligen, men den här kändes mer spännande!

najs med fltrbnk mush!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-02-08 08:48

FAN!!! vad kostar den, villha!!! mums!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 08:53
Ursprungligen av enapa:

FAN!!! vad kostar den, villha!!! mums!!

Jag betalade 3000:- vilket är vad de jag sett på annons tidigare legat på. Så det verkar varken vara ocker eller fyndpris.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-09 00:19
Ursprungligen av mush:

Jag betalade 3000:- vilket är vad de jag sett på annons tidigare legat på. Så det verkar varken vara ocker eller fyndpris.

Men man behöver nog ett par ganska dyra mörka solglasögon också, för att slippa se dess fula plyte. Tur att den låter mycket bättre än den ser ut!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-09 10:53
Ursprungligen av /mr:

Men man behöver nog ett par ganska dyra mörka solglasögon också, för att slippa se dess fula plyte. Tur att den låter mycket bättre än den ser ut!

Smaken är ju som baken. Jag tycker den är vacker!

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 15:00

Fick hem följande igår:

Moog Little Phatty SE.
Moogerfooger MF-101
Moogerfooger MF-103
Moogerfooger MF-105
Moogerfooger MF-105B
Moogerfooger MF-107
Moog VX351

Ursprungligen av mush:

Smaken är ju som baken. Jag tycker den är vacker!

Samma här. Gillar med FBs utseende.

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-02-09 15:29

Vissa investerar i treglasfönster, bergvärme och/eller jordvärme för att få ned kostnaden för att värma huset. Andra investerar i Moog.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 16:56
Ursprungligen av Clase:

Vissa investerar i treglasfönster, bergvärme och/eller jordvärme för att få ned kostnaden för att värma huset. Andra investerar i Moog.

Det kommer mer så småning om ... Jag blev nyligen auktoriserad återförsäljare för Moog så jag behövde helt enkelt beställa hem lite demoprylar! Jag tycker det ska bli jätteroligt att få testa Moog's nyare produkter mot de äldre Moog prylar som jag redan har.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-09 17:04
Ursprungligen av neriks:

Det kommer mer så småning om ... Jag blev nyligen auktoriserad återförsäljare för Moog så jag behövde helt enkelt beställa hem lite demoprylar! Jag tycker det ska bli jätteroligt att få testa Moog's nyare produkter mot de äldre Moog prylar som jag redan har.

Koolt!
Då vet jag vart jag skall vända mig när jag vill testa en Old School, jag blev sugen på en att ha som controller till min modular...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-10 01:16
Ursprungligen av neriks:

Det kommer mer så småning om ... Jag blev nyligen auktoriserad återförsäljare för Moog

Oj, så roligt att höra! Gratulerar.
Med hopp om sedvanlig träff i mellansverige i sommar...

Vad JÄTTE roligt Neriks!... En återförsäljare som faktiskt kan sin grej är ju ovanligt som snö i huddinge 2008

Ursprungligen av neriks:

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-11 14:45

Tack för alla vänliga kommentarer både här och via e-psot ... tack, tack!

Ursprungligen av freddp:

Vad JÄTTE roligt Neriks!... En återförsäljare som faktiskt kan sin grej är ju ovanligt som snö i huddinge 2008

Jag tror nog att de flesta handlare som säljer Moog är högst kompetenta i ämnet så det är nog inget som är unikt för mig. Många handlare är dessutom duktiga musiker i grunden vilket jag definitivt inte är! En nackdel med mig är kanske att jag ligger lite för mycket åt det tekniska hållet eftersom min bakgrund ligger just inom data och elektronik. Men ... som sagt ... jag ser fram emot att få sälja Moog och blir det ingen Moog såld så hoppas jag ändå att få stifta bekanskap med en hel del duktiga musiker genom att tillhandahålla Moog-produkterna för demoändamål Jag kommer även att tillhandahålla en del äldre Moog-instrument för test och demo för den som är intresserad av att jämföra nya och gamla Moog-produkter.

Bevaka tråden