Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvaruupplåsning till BL 4.6 (dvs OOB 1.1.2, 1.1.3) har kommit!

Tråden skapades och har fått 361 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av matz:

Adrian: ps. ....." vad jag menar i vilken ordning skall allt göras om jag har en 1.1.2 upplåst och klar för att få 1.1.3 med ny 04.03.13_G?" ds.

Vi har bara guide för 1.1.2 än så länge på iFun, men kolla på t.ex. iClarified så finns det guider för att gå vidare till 1.1.3. Vill du låsa upp 04.03.13_G på en gammal telefon så kan du kolla in: Nu finns AnySim till 1.1.3 Själv väntar jag dock på en mer officiell variant av anySIM än detta hack. Men denna tråd handlar bara om telefoner med den nya bootloadern (4.6), så inget mer om gamla telefoner här, tack.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 07:54

Adrian: ps. ....." vad jag menar i vilken ordning skall allt göras om jag har en 1.1.2 upplåst och klar för att få 1.1.3 med ny 04.03.13_G?" ds.

Är lite fundersam på det här med ledigt diskutrymme i rooten. Om man avinstallerar alla program och man inte har några extra ringsingnaler måste man flytta över fonts och sånt? Jag tänkte jag skulle göra detta först, men hittade minsann inte någon boss tools i min installer. Hur mycket ledigt diskutrymme behövs för gehots filer?

Jag som precis beställt stealthsim v2 för några dagar sedan... suck:P ajja men va tycker ni? ska ja använda stealthsimet istället för att de e "säkrare" då man inte ändrar på nåt i telefonen? eller ska ja sälja de igen när ja får det o köra på upplåsningsguiden på iClarified? Om stealthsimmet fungerar perfekt så är väl det lika bra för där finns väl inga direkta nackdelar?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 11:25
Ursprungligen av MareMare:

Är lite fundersam på det här med ledigt diskutrymme i rooten. Om man avinstallerar alla program och man inte har några extra ringsingnaler måste man flytta över fonts och sånt? Jag tänkte jag skulle göra detta först, men hittade minsann inte någon boss tools i min installer. Hur mycket ledigt diskutrymme behövs för gehots filer?

iClarified måste ha hört dig.

Ursprungligen av xarph:

Någon som vet hur jag exakt ska hur man ska gå tillväga om man har en iPhone 1.1.3 OOB?

OOB 1.1.2 eller 1.1.3 ska nergraderas först till 1.1.1.

1.1.1 -> Jailbreak -> 1.1.2 -> Softupgrade 1.1.3 -> Lås upp med geohots metod.

Alla guider finns på iClarified.

//Rob

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-09 12:58
Ursprungligen av Robo-X:

OOB 1.1.2 eller 1.1.3 ska nergraderas först till 1.1.1.

1.1.1 -> Jailbreak -> 1.1.2 -> Softupgrade 1.1.3 -> Lås upp med geohots metod.

Alla guider finns på iClarified.

//Rob

Dessa guiderna som gäller för en splitterny 1.1.3?

Steg 1: Nergradera firmware till 1.1.1
Denna guiden: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=630

Steg 2: 1.1.1 -> Jailbreak -> 1.1.2
Denna guiden: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461

Steg 3: ??? Hur softuppgraderar man till 1.1.3?
Vilken guide är det? Länka gärna.

Steg 4: Låsa upp med GeoHotz metod (iClarified-guiden)
Denna guiden: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649

Stämmer detta?

Senast redigerat 2008-02-10 11:52
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 13:16
Ursprungligen av xarph:

Steg 3: ??? Hur softuppgraderar man till 1.1.3?
Vilken guide är det? Länka gärna.

Softupgrade 1.1.3.

//Rob

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-09 13:33
Ursprungligen av Robo-X:

Tack så mycket Robo-X för ett snabbt svar! Uppskattar verkligen din hjälp.

Men alla andra stegen jag skrev tidigare stämmer alltså?

Tack.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 13:36
Ursprungligen av xarph:

Tack så mycket Robo-X för ett snabbt svar! Uppskattar verkligen din hjälp.

Men alla andra stegen jag skrev tidigare stämmer alltså?

Tack.

Ja det ska fungera så. 1.1.3 kan du göra sist eftersom det är frivilligt.

Det finns en annan guide på iphone.unlock.no. Där beskrivs hela processen enda skillnaden är att upplåsningen görs innan man installerar 1.1.2.

//Rob

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-09 13:42
Ursprungligen av Robo-X:

Ja det ska fungera så. 1.1.3 kan du göra sist eftersom det är frivilligt.

Det finns en annan guide på iphone.unlock.no. Där beskrivs hela processen enda skillnaden är att upplåsningen görs innan man installerar 1.1.2.

//Rob

Tusen tack!

Nackdelen är väl att de allra flesta inte får sina *sim att funka helt perfekt. Dessutom blir det strul med ny firmware o.s.v.

Jag skulle aldrig välja en sim-lösning före en mjukvaru-upplåsning. Har du nu beställt ett kort är det ju inte mycket att göra. Att sälja kortet vidare är väl i princip helt omöjligt när alla låser upp sina telefoner med mjukvara.

Vill du kan du ju så klart använda ditt kort men det är ju helt onödigt.....skapar sannolikt mer problem än vad du får ut av det?

Ursprungligen av kongomannen:

Nackdelen är väl att de allra flesta inte får sina *sim att funka helt perfekt. Dessutom blir det strul med ny firmware o.s.v.

Jag skulle aldrig välja en sim-lösning före en mjukvaru-upplåsning. Har du nu beställt ett kort är det ju inte mycket att göra. Att sälja kortet vidare är väl i princip helt omöjligt när alla låser upp sina telefoner med mjukvara.

Vill du kan du ju så klart använda ditt kort men det är ju helt onödigt.....skapar sannolikt mer problem än vad du får ut av det?

Jo de e sant, tror du inte det är nån som är villig o köpa det på blocket?;) hehe

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 10:37

Fan va irriterande bortslösade mina 750 euro känns nu Får väl se vad som händer vid nästa update.
Är man puckad om man kör en soft unlock på en officielt upplåst lur? Orkar inte med att behöva restora varje gång jag vill byta simkort. Jävla puckat system av apple, hur fan har dom tänkt att man ska kunna ut och resa? ta med dator + extern disk bara så att man kan använda ett annat kort i luren. suck....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-09 10:49

Låsa upp 1.1.3 OOB?

Senast redigerat 2008-02-10 11:52

Sitter och ska köra iClarified guiden i min 1.1.2 OOB som jag kört med turbosim i ett par veckor. Men: jag hittar inte BossTools i installern, varken under 'Utilities' eller 'All Packages':tveksam:? Jag har lagt in mac.softpedia till sources men detta hjälper inte. Antar att jag missat ngt men vad?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-09 12:06

1.1.1 -> jailbreak -> 1.1.2 -> jailbreak -> upplåsning -> softupgrade till 1.1.3 ?

Är det någon som låst upp sin 1.1.2 OTB med geohots metod och sedan softuppgraderat via intallern till 1.1.3?

Alltså:
återställ till 1.1.1 -> jailbreak -> 1.1.2 -> jailbreak -> geohots upplåsning -> softupgrade till 1.1.3?

Ursprungligen av woodoo:

Är det någon som låst upp sin 1.1.2 OTB med geohots metod och sedan softuppgraderat via intallern till 1.1.3?

Alltså:
återställ till 1.1.1 -> jailbreak -> 1.1.2 -> jailbreak -> geohots upplåsning -> softupgrade till 1.1.3?

Japp, funkar jättebra att göra så!

kenjon vbmenu_register("postmenu_1453521", true);

Aktiv: Nov 2007
174 inlägg

Lägg till:
http://iphone.sleepers.net/repo.html
i Installer Sources och gör en Refresh

Tack kenjon jag hittade ditt inlägg. Har nu iphonesleepers bland mina sources m e n, ännu inget program i installern. Har kört refresh femtifjorton gånger.. Kollat andra trådar på detta och det verkar ha hänt andra, dock inte hittat ngn förklaring. ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-09 17:59

Är det någon som använt iClarified-guiden för en OTB 1.1.3 ? http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649

Det står i guiden

"If you have 1.1.3 OTB follow the downgrade link above to downgrade and jailbreak your iPhone."

Så downgradar man och jailbreakar med
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=629

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-09 19:51
Ursprungligen av je61:

Ja?
"This is only for BL 3.9 or OTB 1.1.1 and below."

BigBoss Apps funnen!

Om det är ngn annan som letat runt:
http://sleepers.net/iphonerepo
la till i sources och :cool::cool:

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-11 00:47

:(

Ursprungligen av svantet:

Japp, funkar jättebra att göra så!

Funkade inte för mig, hade alltså upplåst en 1.1.2 otb och körde sedan soft upgrade till 1.1.3 på det.

Efter ca 10 min så startade iPhonen om sig och då kom det fram symbolen för att man ska koppla in i itunes för att återställa. Väntade sedan 40min till medan iphonen startade om sig med ca 1 min mellanrum utan att något hände...

Senast redigerat 2008-02-11 02:03
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-09 13:11
Ursprungligen av 4sprung:

Sitter och ska köra iClarified guiden i min 1.1.2 OOB som jag kört med turbosim i ett par veckor. Men: jag hittar inte BossTools i installern, varken under 'Utilities' eller 'All Packages':tveksam:? Jag har lagt in mac.softpedia till sources men detta hjälper inte. Antar att jag missat ngt men vad?

Jag har svarat på den frågan i en annan tråd här, kommer inte ihåg var, sitter på jobbet. Men du borde hitta den genom att söka på bosstool.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-09 13:22

Sitter du på en Mac?

Jag får bara filer för pc.... hmmm några tips?

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-09 13:23

Jag har kört iClarifieds guide, fast med min 1.1.2 OOB, jailbreakad.
Jag tog och installerade Geohotz grej. När jag stoppade i mitt simkort så stod det att "sim locked" och låste upp det med min kod. När jag försöker ringa ett nummer så försvinner nummerplattan. Vad är fel? Eller hur fixar jag?

Ursprungligen av iTac:

Jag har kört iClarifieds guide, fast med min 1.1.2 OOB, jailbreakad.
Jag tog och installerade Geohotz grej. När jag stoppade i mitt simkort så stod det att "sim locked" och låste upp det med min kod. När jag försöker ringa ett nummer så försvinner nummerplattan. Vad är fel? Eller hur fixar jag?

Installera swephone så löser det sig...

//Everlast

  • Medlem
  • 2008-02-09 13:32

Har en 1.1.1(1.0.x) unlockad med anySim

Hej

Jag försöker hänga med alla inlägg men får inget riktigt svar på min fråga. Jag har alltså en 1.1.1 som är unlockad köpte den september 07.

Jag skulle vilja ha 1.1.3 med rätt firm och bootloader. vad ska jag göra finns det nån bra guid för det?

Såg förresten att geohot uppdaterat sin gunlock.rar, så den som vill köra den metoden bör nog passa på att ladda ner den senaste versionen (tyvärr har han inga versionsnummer).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 13:44
Ursprungligen av Adrian B:

Såg förresten att geohot uppdaterat sin gunlock.rar, så den som vill köra den metoden bör nog passa på att ladda ner den senaste versionen (tyvärr har han inga versionsnummer).

Han har inte ändrat så mycket. Han byggde bara in en test som kollar om alla filer är där. Med den här kommentaren:

//Because noobs like to use my program, I'll add some checks

Och en runme.sh skript som gör det lätt att göra upplåsningen.

//Rob

Bevaka tråden