Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvaruupplåsning till BL 4.6 (dvs OOB 1.1.2, 1.1.3) har kommit!

Tråden skapades och har fått 361 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-10 14:13

Patrik: Nåt tips nu hur jag ska gå vidare? *ber snällt*

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-10 16:09

Mycket off topic nu...

Jag skulle låsa upp en väns 1.1.3 telefon som han precis tagit från USA.
Jag har följt denna guiden: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=28612
Och allting funkade perfekt. Jag har signal osv men när jag går in på SMS så skickas jag tillbaka till huvudmenyn direkt och när jag går in på telefondelen och skriver in första siffran så skickas jag också tillbaka till huvudmenyn.
Vad behöver jag göra?
Tackar för snabba svar.

Ursprungligen av sääbää:

Jag skulle låsa upp en väns 1.1.3 telefon som han precis tagit från USA.
Jag har följt denna guiden: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=28612
Och allting funkade perfekt. Jag har signal osv men när jag går in på SMS så skickas jag tillbaka till huvudmenyn direkt och när jag går in på telefondelen och skriver in första siffran så skickas jag också tillbaka till huvudmenyn.
Vad behöver jag göra?
Tackar för snabba svar.

edit: När jag stoppar in mitt AT&T kort så funkar allting, att gå in på telefondelen och sms. Skall testa annat simkort, återkommer med svar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-10 16:22

Gör en sökning istället. Och skriv i rätt tråd.

Ursprungligen av wat:

Gör en sökning istället. Och skriv i rätt tråd.

Det har ju med upplåsningen att göra, men jag fixade det nu ändå.
Glömde av att installera iworld:)

Ursprungligen av sääbää:

Det har ju med upplåsningen att göra, men jag fixade det nu ändå.
Glömde av att installera iworld:)

Kör inte iWorld

Ursprungligen av Adrian B:

Har du ens läst tråden? Precis det problem har redan varit uppe och soft har redan svarat på det, plus att jag fyllde i att man ska undvika iWorld.

Ursprungligen av Adrian B:

Precis, se den här nyheten: Ny SwePhone - nu även för 1.1.3. För mer länkar till varför PNDL är bättre än iWorld, se steg Steg 4 - alt 2 på den här guiden.

  • Medlem
  • 2008-02-10 18:49

Under installationen av Geohot stannar den på mitten...sen står den bara och tuggar!!
Sedan hänger den sig! Någon som har något bra förslag på åtgärd?

jag har kört boostool innan.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 19:01
Ursprungligen av Damp:

Under installationen av Geohot stannar den på mitten...sen står den bara och tuggar!!
Sedan hänger den sig! Någon som har något bra förslag på åtgärd?

jag har kört boostool innan.

Vi hjälper dig gärna men min kristall kula visar mig att du har en iPhone sen blir det suddigt.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-02-10 19:08
Ursprungligen av Robo-X:

Vi hjälper dig gärna men min kristall kula visar mig att du har en iPhone sen blir det suddigt.

//Rob

Vad mer vill du veta
Det är en 1.1.2 som är inköpt i december och jailbreakad.
Har alla möjliga appz så jag körde boostool innan jag började för att rensa upp lite på disken.
Har tagit ner Geohot unlocken både från unlock.no och iClarified.
när "Starting the unlock..” progress baren har gått halvägs .. så kommer hjulet upp i mitten och börjar tugga, Efter de låser hela iphonen sig.
Något mer? .

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 19:21
Ursprungligen av Damp:

Vad mer vill du veta
Det är en 1.1.2 som är inköpt i december och jailbreakad.
Har alla möjliga appz så jag körde boostool innan jag började för att rensa upp lite på disken.
Har tagit ner Geohot unlocken både från unlock.no och iClarified.
när "Starting the unlock..” progress baren har gått halvägs .. så kommer hjulet upp i mitten och börjar tugga, Efter de låser hela iphonen sig.
Något mer? .

Så du har en jailbreakad 1.1.2 OOB iPhone med förhoppningsvis BL4.6. Det är viktiga infon, annars vet man inte om du ens kan använda geohots upplåsning.

Hur som helst det kan ta upp till 5 - 10 min att låsa upp, det kan verka att den låser sig men efter några minuter så ska den starta om. Om det inte fungerar kan du prova att köra upplåsningen manuellt.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-02-10 19:32
Ursprungligen av Robo-X:

Så du har en jailbreakad 1.1.2 OOB iPhone med förhoppningsvis BL4.6. Det är viktiga infon, annars vet man inte om du ens kan använda geohots upplåsning.

Hur som helst det kan ta upp till 5 - 10 min att låsa upp, det kan verka att den låser sig men efter några minuter så ska den starta om. Om det inte fungerar kan du prova att köra upplåsningen manuellt.

//Rob

okej väntar kanske för kort tid då väntar runt 5 min. Hur gör man det manuellet?

Nu lät jag den stå på i 10 min sedan stoppade jag i simkortet!
Nu funkar det klockrent lite burkigt ljud när man ringer bara, men det kan jag köpa.
Tack för hjälpen.

Senast redigerat 2008-02-10 19:56
Ursprungligen av petterf:

Kör inte iWorld

Okok men räcker det att man har avinstallerat det?

  • Medlem
  • 2008-02-10 16:56

Har en 1.1.2 som är jailbreakad...måste jag nedgradera till 1.1.1 innan jag gör en Geohot Unlock?
För när jag ska köra den så protestera telefonen och säger att jag måste ha 1.1.1!
Eller kör jag bara fel version?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-10 17:00
Ursprungligen av Damp:

Har en 1.1.2 som är jailbreakad...måste jag nedgradera till 1.1.1 innan jag gör en Geohot Unlock?
För när jag ska köra den så protestera telefonen och säger att jag måste ha 1.1.1!
Eller kör jag bara fel version?

Du kör nog bara fel version. Kolla efter Geohot Unlock (1.1.2, 1.1.3).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-10 19:58

Testa köra den via Installer istället. Enklare blir det inte. Man kan liksom inte göra fel ens, hehe.

Har kört iClarifieds instruktioner, och allt fungerar som det ska, utom precis sista taget när den ska starta om efter jailbroken 1.1.2 - då startar iTunes och jag fastnar i recovery mode. Några förslag vad som kan vara problemt? Min telefon är en OTB 1.1.3 från Usa.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 21:13
Ursprungligen av Perran:

Har kört iClarifieds instruktioner, och allt fungerar som det ska, utom precis sista taget när den ska starta om efter jailbroken 1.1.2 - då startar iTunes och jag fastnar i recovery mode. Några förslag vad som kan vara problemt? Min telefon är en OTB 1.1.3 från Usa.

Det är bara att läsa den här tråden hade du gjort det så hade du hittat svaret här.

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-10 22:25

Du kan installera allt, ända upp till 1.1.3, fylla på med program och sen köra unlock.

Ursprungligen av wat:

Du kan installera allt, ända upp till 1.1.3, fylla på med program och sen köra unlock.

vilket betyder att jag ska använda swephone version..........???

och menar du att jag egentligen borde lägga unlocken sist i arbetsordningen?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-11 00:52
Ursprungligen av buxarbum:

vilket betyder att jag ska använda swephone version..........???

och menar du att jag egentligen borde lägga unlocken sist i arbetsordningen?

Uppgradera till 1.1.3. Installera program. Unlock.
Det är vad som funkade för mig. Inga problem alls.

Ursprungligen av wat:

Uppgradera till 1.1.3. Installera program. Unlock.
Det är vad som funkade för mig. Inga problem alls.

okej.. men använder du swephone? om ja, installerade du det efter unlocken eller menar du att det var det du syftar på med "installera program"? För det stod tidigare i tråden att man skulle installera det efter unlocken för att inte skikcas tillbaka från t ex sms menyn osv..

sry om mina frågor e lite newbie, vill bara få det så klart som möjligt

  • Medlem
  • 2008-02-11 00:06

Låste upp min 1.1.3 OOB/OTB mm enligt fina guider på nätet.
Allt funkade super direkt!
Bara en liten sak som inte vill funka efter man uppdaterat till 1.1.3 igen och de är så klart YouTube, säger att man skall ansluta till iTunes som skall ha internet uppkoppling. Har sökt på forumet och på nätet om fler ha lita fel. Och visade sig att man får tanka hem en fix genom unlock.no installern. Det har man så klart gjort och startat om iphonen mm men får samma fel någon som kan tänka sig veta? YouTube är ju en funktion som man kommer använda mer än typ kolla på aktier och dyligt i alla fall. Fast fixet som man tankade hem genom installern där kanske inte funkar 100% för 1.1.3? innan man uppgraderade till 1.1.3 så funkade YouTube utan problem.

Sedan en lite noob fråga, kontakter man har på sitt sim-kort hur kan man på enklaste sätt föra in dom till telefonen? såg de fanns någon apps i installer för detta, drog ner och testade men den känner inte av något från min telenor kort. Tänkte mest slippa knappa in alla för hand.

/reed

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-11 02:00

Jag kör bara svenska nummer och jag räknar det till "program" här. Installerade före unlock.
Många program fungerar inte i både 1.1.2 och 1.1.3, därför ska man uppgradera först.

Ursprungligen av wat:

Jag kör bara svenska nummer och jag räknar det till "program" här. Installerade före unlock.
Många program fungerar inte i både 1.1.2 och 1.1.3, därför ska man uppgradera först.

okej tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-11 02:42

No problem.

Hej,

Om man har en OOB 1.1.2 med BL 4.6, jailbreakad och upplåst. Och sedan uppgraderar till 1.1.3 genom installern.
Vilket basebande får man då 04.02.13-G eller 04.03.13-G ?

/everlast

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-11 22:55
Ursprungligen av everlast:

Hej,

Om man har en OOB 1.1.2 med BL 4.6, jailbreakad och upplåst. Och sedan uppgraderar till 1.1.3 genom installern.
Vilket basebande får man då 04.02.13-G eller 04.03.13-G ?

/everlast

Det är inte så svårt att förstå.

Har du en iPhone med BL 4.6 så kan du låsa upp 1.1.3 men basebandet nergraderas till 4.02.13.

Med BL 3.9 kan du uppdatera till 1.1.3 och låsa upp iPhonen med basebadent 4.03.13 intakt.

//Rob

kollade just :04.02.13_G

Bevaka tråden