Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvaruupplåsning till BL 4.6 (dvs OOB 1.1.2, 1.1.3) har kommit!

Tråden skapades och har fått 361 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av 4sprung:

kollade just :04.02.13_G

Ok,

Vet du vad det är för skillnad på dom ?

Går det att uppgradera till 04.03.13 ?

Och finns det några fördelar med att göra detta ?

Jag menar, en original 1.1.3 från Apple har väll 04.03.13 ?

//everlast

Edit!

Jag kollade ett screenshot INNAN upgrade. Stryk min post:">!

Ursprungligen av 4sprung:

Jag kollade ett screenshot INNAN upgrade. Stryk min post:">!

Ok,

så du har 04.03.13 nu, efter att du har uppgraderat till 1.1.3 ?

//Everlast

Ursprungligen av everlast:

Ok,

så du har 04.03.13 nu, efter att du har uppgraderat till 1.1.3 ?

//Everlast

Inte om du kör via installern, då behåller du samma som förut dvs 04.02.
Om du däremot uppdaterar din telefon via Itunes så uppdaterasäven din bootloader så du får 04.03.

Får det inte att fungera.

Från början var det en 1.1.1. Uppgraderad till 1.1.2. Tog uppdateringen via itunes till 1.1.3 och då gick den igång fast utan SIM-kortsfunktionerna då såklart. Trodde dock man behövde köra ziphone i alla fall, sjukt tänkt men så jag körde -j -u -a på den och det sket sig. Sen dess har jag testat restorefil, uppdatera & återställ. -V (debug) och inget har hjälpt. Hur ska jag göra? Verkligen oerhört tacksam för hjälp, verkar som de flesta fått igång sin telefon förutom jag nu, haha. Så trött på det här, suttit hela dagen och mixtrat.

I skrivande stund har jag firmware version 04.03.13_G

Tack på förhand!
/Jacob

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 01:47
Ursprungligen av FillilutteN:

Får det inte att fungera.

Från början var det en 1.1.1. Uppgraderad till 1.1.2. Tog uppdateringen via itunes till 1.1.3 och då gick den igång fast utan SIM-kortsfunktionerna då såklart. Trodde dock man behövde köra ziphone i alla fall, sjukt tänkt men så jag körde -j -u -a på den och det sket sig. Sen dess har jag testat restorefil, uppdatera & återställ. -V (debug) och inget har hjälpt. Hur ska jag göra? Verkligen oerhört tacksam för hjälp, verkar som de flesta fått igång sin telefon förutom jag nu, haha. Så trött på det här, suttit hela dagen och mixtrat.

I skrivande stund har jag firmware version 04.03.13_G

Tack på förhand!
/Jacob

Har du följt den här guiden?

//Rob

Jepp. Jag kommer ju till "Done!" och allting, men jag kankse är ett fall av

"IMPORTANT: CURRENTLY DOING -a -j ALONE MAY NOT WORK FOR SOME. THIS IS BEING TROUBLESHOOTED AS WE SPEAK AND WILL BE RESOLVED."

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 02:36
Ursprungligen av FillilutteN:

Jepp. Jag kommer ju till "Done!" och allting, men jag kankse är ett fall av

"IMPORTANT: CURRENTLY DOING -a -j ALONE MAY NOT WORK FOR SOME. THIS IS BEING TROUBLESHOOTED AS WE SPEAK AND WILL BE RESOLVED."

Ja det kan vara det. Hoppas han fixar problemet tills dess. Men eftersom det här är igen en inofficiell version ska man kanske vänta ett tag. Jag tycker att varje gång det kommer ett programm för att aktivera, jailbreaka eller uppdatera iPhone så säger iPhoneElite Dev gänget att någon snodde programmet. Jag hoppas att dom skärper sig och börjar släppa några program snart. Dom beter sig som små barn i en sandlåda.

//Rob

Senast redigerat 2008-02-12 02:46

Någon som har testat denna GUI ?

http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=29554

Kan man uppdatera till 1.1.3 i iTunes, och sedan köra denna metoden ?

//Everlast

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 12:23
Ursprungligen av everlast:

Någon som har testat denna GUI ?

http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=29554

Kan man uppdatera till 1.1.3 i iTunes, och sedan köra denna metoden ?

//Everlast

Vad tror du själv? Läs tråden som du länkade till så är jag säker på att du hittar svar på din fråga. Men ja det räcker med att uppdatera till 1.1.3 sen köra ZiPhone.

//Rob

• Medlem
  • Kungälv
  • 2008-02-12 13:26
Ursprungligen av Robo-X:

Vad tror du själv? Läs tråden som du länkade till så är jag säker på att du hittar svar på din fråga. Men ja det räcker med att uppdatera till 1.1.3 sen köra ZiPhone.

//Rob

Jag är nyfiken på om jag kan klicka ur unlock och bara köra vidare med mitt stealthsim.
Och funkar google maps positioneringen?

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 13:59
Ursprungligen av Json_81:

Jag är nyfiken på om jag kan klicka ur unlock och bara köra vidare med mitt stealthsim.
Och funkar google maps positioneringen?

Ja det ska väl fungera men jag tror zibri kanske fixa installeraren först. Den har vissa problem med att bara jailbreaka och aktivera. Men kanske kommer det en ny version senare idag som fixar problemet.

Det finns nu en inofficiell version för MacOS X. ziphone för Mac behöver ett framework som kommer med itunes 7.4.6 och den nya versionen kommer med detta framework.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-12 14:10

Någon som har testat ZiPhone på mac? Är riktigt sugen på att få "riktig" 1.1.3 på min 1.0.2 otb så att Google Maps och alla buggar (?) försvinner..

Inte heller den där GUI fungerade på min telefon. Ja man börjar ju undra...suck.

• Medlem
  • 2008-02-12 15:09

Jag kör följande:

- RESTORED to 1.1.3 using iTunes, updating my baseband to latest in the process.
- Turn off phone.
- HOLD the HOME button on the phone and connect to the dock. This launches iTunes and powers the phone in recovery mode.
- From terminal, AFTER above (using MobileDevice 7.4.2):

"./ziphone -j -a"

- Less than 60 seconds later, iPhone rebooted.
- Used Installer to install BSD subsystem and iClarified rep to install anySIM 1.3.
- Enable AIRPLANE mode.
- Run anySIM 1.3 - unlock 4.03 baseband.
- Disable AIRPLANE mode.

Men den fastnar på "Searching for iPhone". Ska jag göra om det?

EDIT: Det funkade klockrent! Det stod "Searching for iPhone" ett par minuter, sen slocknade iPhonen helt. Med hjärtat i halsgropen startade jag den igen, och vips så hittade ZiPhone telefonen och genomförde aktivering och jailbreak! Nu återstår bara AnySim!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 15:39

för mig är det:

./ziphone -j -a

ZiPhone v1.0 by Zibri. http://zibree.blogspot.com
Source code available at: http://www.iphone-elite.org

Loading zibri.dat.
Architecture: apple/ppc
Searching for iPhone...
Working...

och där fastnar den. ska den stå väldans länge här eller vad? vad gör jag?

• Medlem
  • 2008-02-12 15:52

Det dröjer ett par minuter, sen stängdes min av. Starta den i dockan med ZIPhone på så borde det lösa sig.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 15:55

nix. absolut nada.

"working..."

den rebootade en gång. men då kom jag tillbaka till "slide for emergency"

• Medlem
  • 2008-02-12 16:04

Jag följde den här guiden:

http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=29522

Den går ut på att byta ut MobileDevice.framework mot en ny som man laddar hem, då funkar det.

• Medlem
  • 2008-02-12 16:07

Jag kan inte för mitt liv hitta en lösning på problemet med att AnySim påstår att man inte har satt auto-lock till never trots att man har det!! Hjälp!

Ursprungligen av koze:

Jag kan inte för mitt liv hitta en lösning på problemet med att AnySim påstår att man inte har satt auto-lock till never trots att man har det!! Hjälp!

Tråden handlar om BL 4.6 och då ska man inte köra anySIM alls.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 15:08
Ursprungligen av koze:

koze: DONE! Late night 02:36 local time south east Asia.
1.1.2----->1.1.3 via ITunes "no probs" (1.1.2 3.9)
1.1.3-----> aktiverad och jailbreakad via ZiPhone "no probs"
1.1.3-----> upplåst med anySim 1.3 "lite problem med att byta namn på viss fil men fixat genon iClarified´s guide: How to Unlock Your 1.1.3 3.9 Bootloader iPhone"
(titta längst ner i iClariefied guiden innan inläggen där finns en note ang. auto lock problemet.)

Kört Mac OSX Tiger

That´s it!!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 16:09

jag fattar inte. vad menar du med MobileDevice.framework? vad är det och vad kan jag göra med det?
jag hade en fullt fungerade 1.1.1 OOB, uppdaterade till 1.1.3 via iTunes. prövade med att köra ./ziphone -j -a i terminalen.
men nog fan funkar inget.
satan!! vad gör jag för fel!?

• Medlem
  • 2008-02-12 16:20
Ursprungligen av trendol:

jag fattar inte. vad menar du med MobileDevice.framework? vad är det och vad kan jag göra med det?
jag hade en fullt fungerade 1.1.1 OOB, uppdaterade till 1.1.3 via iTunes. prövade med att köra ./ziphone -j -a i terminalen.
men nog fan funkar inget.
satan!! vad gör jag för fel!?

Kolla guiden istället för att fråga mig . Men om du fick igång ZiPhone så är det nog ändå inte det som är problemet, den guiden är för att slippa problem med att ens få igång ZiPhone.

trendol: Samma fel här... HJÄLP!!

Nu har jag provat 15 gånger utan resultat… hade en jailbreakad 1.1.1 med AnySim, uppdaterade till 1.1.3 via Itunes, inga problem så här långt, ladda hem ZiPhone och körde ZiPhone.exe -a -j allt gick bra dvs fick Done. telefonen startar om och nu kan jag bara göra “nödsamtal” ?? ( haft Itunes igång i bakgrunden ) … vad gör jag för fel? och vad kan jag göra för att fixa detta?

Leta och letat efter lösningar, men ej hittat något som funkar… HJÄLP!

Har även provar ziphone.exe -a -j -u ingen skillnad...

Tack på förhand!

/Freejack4051

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-12 16:12

-j är väl för jailbreak, dvs installerar Installer
-a är väl för Activate, dvs iTunes tror att den är aktiverad
-u borde vara för Unlock, dvs använda "främmande" SIMkort. Den har du väl inte kört?
Ett alternativ annars är att köra anySIM 1.3

Jag har inte testat, bara funderar lite....

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 16:40

koze, jag uppskattar verkligen att du ger respons, så tack än så länge! men jag förstår bara inte vad man ska göra med MobileDevice.framework ? ska man lägga den i någon katalog någonstans eller vad?

det står "Working..." för mig. längre än så har jag aldrig kommit. därav måste det ju vara något jag missat, inte sant? jag har uppgraderat som sagt till 1.1.3 genom iTunes, har nu även återställt i ren panik men det går fan inte ändå.. :/ gah.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 16:51

koze, jag uppskattar verkligen att du ger respons, så tack än så länge! men jag förstår bara inte vad man ska göra med MobileDevice.framework ? ska man lägga den i någon katalog någonstans eller vad?

det står "Working..." för mig. längre än så har jag aldrig kommit. därav måste det ju vara något jag missat, inte sant? jag har uppgraderat som sagt till 1.1.3 genom iTunes, har nu även återställt i ren panik men det går fan inte ändå.. :/ gah.

Nej jag tror att det räcker med att framework mappen ligger i samma mapp som ziphone programmet. Har du laddat ner den senaste versionen?

//Rob

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 16:56
Ursprungligen av Robo-X:

Nej jag tror att det räcker med att framework mappen ligger i samma mapp som ziphone programmet. Har du laddat ner den senaste versionen?

//Rob

ja. jag har laddat ner senaste versionen av ziphone och har egentligen gjort exakt det som man ska göra, såvida jag inte missat något.

jag har: återställt hela iphonen (raderat allt innehåll osv) i itunes -> kört ./ziphone -j -a i terminalen i os x under återhämtningsläge.

"Working..." fortfarande. händer ingenting. helvete. har jag förstört maskinfanskapet?

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 17:24

ja. jag har laddat ner senaste versionen av ziphone och har egentligen gjort exakt det som man ska göra, såvida jag inte missat något.

jag har: återställt hela iphonen (raderat allt innehåll osv) i itunes -> kört ./ziphone -j -a i terminalen i os x under återhämtningsläge.

"Working..." fortfarande. händer ingenting. helvete. har jag förstört maskinfanskapet?

Har du kopplat in den riktigt? Enligt zibri så ska man starta iTunes och synka. Sen stänga av iPhonen och köra ziphone.

Sen tar det några minuter och iPhonen ska starta om och det ska vara klart.

Om inte det fungerar kan du prova att köra ziphone på en PC eller i Parallels/VMWare Fusion.

//Rob

Bevaka tråden