Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvaruupplåsning till BL 4.6 (dvs OOB 1.1.2, 1.1.3) har kommit!

Tråden skapades och har fått 361 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-12 17:01

Jag tror att det behövs mer för att ta kål på den helt. Det jag gjorde var att jag la MobileDevice.framework i /System/Bibliotek/PrivateFrameworks. Dock är det bra om du gör en backup på den den MobileDevice.framework som redan ligger där så att du inte skriver över viktiga filer. Kan vara värt ett försök iaf, jag förstår din frustration.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 17:22
Ursprungligen av koze:

Jag tror att det behövs mer för att ta kål på den helt. Det jag gjorde var att jag la MobileDevice.framework i /System/Bibliotek/PrivateFrameworks. Dock är det bra om du gör en backup på den den MobileDevice.framework som redan ligger där så att du inte skriver över viktiga filer. Kan vara värt ett försök iaf, jag förstår din frustration.

Det ska inte behövas. Om ziphone programmet har relativa länkar så måste man inte flytta på MobileDevice.framework mappen. Den måste dock ligga i samma mapp som programmet.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 17:12

nä, jag tror jag smäller av.
fortfarande ingenting, koze.
minst sagt är jag frustrerad, jo.

Ursprungligen av trendol:

nä, jag tror jag smäller av.
fortfarande ingenting, koze.
minst sagt är jag frustrerad, jo.

öppna terminalen och skriv:
cd /System/Library/PrivateFrameworks/
sudo mv MobileDevice.framework MobileDevice.framework.bak

nu har du gjort backup.

flytta den nerladdade MobileDevice.framework:en till /System/Library/PrivateFrameworks/ manuellt eller genom terminalen.

om du har iTunes 7.6 kommer du inte hitta telefonen med iTunes men du kan fortfarande köra ziphone. När du är klar repeterar du bara processen baklänges.

Har bara provat unlock men det verkar inte fungera på luren, ska uppdatera till 1.1.3 genom itunes och prova jailbreak, aktivering och upplåsning senare.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-12 17:22

Kan du inte bara återställa den till 1.1.2 så länge så att du iaf kan ringa?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 17:43

kan nu säga att jag har startat om datorn iom 10.5.2.
har sedan tidigare kopierat över MobileDevice.framework till /System/Library/PrivateFrameworks. jag skrev inte över något, eftersom det inte fanns något där sedan tidigare med samma namn.

startade itunes.
iphonen är avstängd.
i terminalen: ./ziphone -j -a

"Please power off the iPhone, then hold the home button
and connect to dock to enter recovery mode."

håller inne home+sleep knappen tills jag kommer i recoveryläget.

"Working..."

har stått så en bra stund nu.
jag dör.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-12 18:43
Ursprungligen av trendol:

startade itunes.
iphonen är avstängd.
i terminalen: ./ziphone -j -a

"Please power off the iPhone, then hold the home button
and connect to dock to enter recovery mode."

håller inne home+sleep knappen tills jag kommer i recoveryläget.

Jag vill inte vara petig (men är det ändå). Jag gjorde inte i den följd som du säger, utan som i guiden (svårt att tänka mig att det blir någon skillnad dock):

- RESTORED to 1.1.3 using iTunes, updating my baseband to latest in the process.
- Turn off phone.
- HOLD the HOME button on the phone and connect to the dock. This launches iTunes and powers the phone in recovery mode.
- From terminal, AFTER above (using MobileDevice 7.4.2): "./ziphone -j -a"

Om du ska unlocka (endast BL 4.6) så lägger du till -u i slutet antar jag.

Funkar detta "skin" lika bra som att köra i kommandotolken på windows? Detta är mycket snyggare o enklare i så fall!

http://s30.photobucket.com/albums/c327/cryptomarko/?action=view&current=Namnls.jpg

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 18:59
Ursprungligen av Röglemannen:

Funkar detta "skin" lika bra som att köra i kommandotolken på windows? Detta är mycket snyggare o enklare i så fall!

http://s30.photobucket.com/albums/c327/cryptomarko/?action=view&current=Namnls.jpg

Det gör samma sak. Bara det är enklare att använda.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 17:57

fråga; oob 1.1.1 är inte 4.6? är det därför min telefon inte reagerar ett skit på vad ziphone försöker säga? och, isåfall, hur uppgraderar man till 4.6 om man nu inte ens kan komma in i installer.app?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 18:09

okej!
nu satan
jag sket i os x-versionen och flyttade över hela faderullan till en gammal pc. körde samma kommando.
NU kom "Wait 45"".
iphonen startar om.
men.. nej, den hamnar i "slide for emergency"-läget. vad nu då?

Låst upp 2 1.1.2OTB nu, tog ~15 min för båda. Det som tog tid var att uppdatera till 1.1.3 och att flytta MobileDevice.frameworks fram och tillbaka.

Superlätt!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 12:26
Ursprungligen av mackeswissman:

Låst upp 2 1.1.2OTB nu, tog ~15 min för båda. Det som tog tid var att uppdatera till 1.1.3 och att flytta MobileDevice.frameworks fram och tillbaka.

Superlätt!

Hej mack, kan du vänligen rapportera din modem FW samt BL efter du har kört 1.1.2OOTB->Ziphone->1.1.3?

Basebandinformation gör detta men det vet du säkert redan.
MVH

Ursprungligen av naik:

Hej mack, kan du vänligen rapportera din modem FW samt BL efter du har kört 1.1.2OOTB->Ziphone->1.1.3?

Basebandinformation gör detta men det vet du säkert redan.
MVH

modem FW är samma som med den tidigare softupdaten, dvs. 04.02.13_G och BL är den samma, dvs. 4.6.

Ziphone använder sig av gehotz gunlock och nedgraderar modem FW:en till 1.1.2's.

Kört programmet på en till 1.1.2OTB, funkade klockrent igen.

Jag tror jag blir galen ! Får det inte att fungera. Testat både restore och uppdatering och sedan -j -a med senaste versionen ziphone samt via gui-programmet. Finns det någon snäll och smart människa som vet vad jag gör eller är det bara och vänta tills nya versioner av ziphone lanseras? =/

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-12 19:27

Du får nog hålla ut ett tag till. Sjukt att det inte funkar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 20:01

nu satan fungerade det för mig!

jag gjorde (tydligen och uppenbarligen) helt jäkla fel när jag skulle reboota och para telefonen med itunes.

för alla som har problem, gör så här:

1. ta bort iphonen från dockan.
2. stäng av telefonen genom att hålla nere sleep i 5 sek (så att den stängs av HELT)
3. håll nere home-knappen samtidigt som du pluggar in telefonen i dockan
4. kör igång ziphone (jag körde ziphone -a -j på xp, ej os x som inte funkade alls för min del!)

då kom jag in i telefonen!!

Ursprungligen av trendol:

nu satan fungerade det för mig!

jag gjorde (tydligen och uppenbarligen) helt jäkla fel när jag skulle reboota och para telefonen med itunes.

för alla som har problem, gör så här:

1. ta bort iphonen från dockan.
2. stäng av telefonen genom att hålla nere sleep i 5 sek (så att den stängs av HELT)
3. håll nere home-knappen samtidigt som du pluggar in telefonen i dockan
4. kör igång ziphone (jag körde ziphone -a -j på xp, ej os x som inte funkade alls för min del!)

då kom jag in i telefonen!!

Hahah trendol, my idol! Jag har inte tolkat det som att man ska göra sådär med att ta ur den ur docken innan. Fan vad jag skäms nu...men kärlek!

/ Jacob

Hej jag hade en 1.1.2 OTB Iphone 8GB från USA som jag, innan jag låste upp den med Ziphone, uppgraderade till 1.1.3. Allt funkade men när jag ska installera BSD Subsystems så installeras det till typ 8/10 sen så står det Package download failed:( vad e felet? går inte o installera:( Detta händer varje gång ja ska göra något... Snälla hjälp!

Senast redigerat 2008-02-12 22:16
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-12 20:28

Var det inte det jag skrev?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 20:30

jag missuppfattade det och tog det inte så bokstavligt. sorry!
wifin går inte igång. tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 21:04

Det finns nu en ny version utav ziphone för mac. Den ska fungera utan att man ska trixa med frameworks.

//Rob

Senast redigerat 2008-02-13 12:30

Får samma sak. Antar att deras server ligger nere nu pga. hög belastning.

Okej hoppas det, du menar att de borde gå om man provar en annan gång typ imorrn? Sen en annan sak till, gör Ziphone att man installerar openSSH på iphonen? om inte hur får jag det?

Ja det skulle jag tro.

Ursprungligen av Gustav_LKPG:

Ja det skulle jag tro.

Okej gött!

Testa att installera community Sources. Det gjorde jag just och fick det att funka.

Ursprungligen av Gustav_LKPG:

Testa att installera community Sources. Det gjorde jag just och fick det att funka.

Community Sources 3.5? Ja har testat ladda ner Swephone och installera men de funkar inte iheller. ja kan lägga till sourcen men inte installera. package download failed står det... Står att Installer e version 3.0.. e de den man ska ha eller ska ja uppdatera den på nåt sätt för att de ska funka i 1.1.3?

Ursprungligen av Gustav_LKPG:

Testa att installera community Sources. Det gjorde jag just och fick det att funka.

Jag försörkte typ tio gånger sen funkade allt:D skit i det ja sa innan nu funkar det iafall.. tack ska du ha!;)

Den som ligger under sources i installern? Sen installerar du BSD Subsystem från System.

Bevaka tråden