Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 209 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 08:15
Ursprungligen av prinsen85:

Följde den guiden som Patrik D tipsade om och det fungerade verkligen smärtfritt. En fråga bara är det någon som testat locate me funktionen? Har hört rapporter om att den ska funka nu då basebandet också är uppdaterat. Kanske bara är för att jag bor på landsorten (läs Skövde) som det inte fungerar för mig.

Den funkar för mej (1.1.1 uppdat enl modmyiphone till 1.1.3), även om den visar en km fel....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 11:18

Juntan, kenjon, prinsen85 och alla andra som vill uppdater till 1.1.3. Varför göra det så krångligt för er. Sen ziphone kom ut för några dagar sen är ALLA guider överflödiga.

Man måste ladda ner endast 1 fil. Packa upp och köra. Den gör ALLT som man behöver.

Ladda ner ziphone från den här sidan. För Mac finns det iJailbreak.

Uppdatera till 1.1.3 med iTunes. Om man gör restore eller inte spelar ingen roll och ja din gamla jailbreak försvinner men det gör inget.

Packa upp ziphone eller iJailbreak. Starta ziphoneGUI.exe i WIndows eller iJailbreak för Mac.

Följ anvisningarna, efter ca 10 min är iPhonen aktiverad, jailbreakad och om man har 1.1.2/1.1.3 oob är den även upplåst.

Har man en iPhone med BL 3.9 kan man ladda ner AnySIM 1.3 från installer eller använda geohots ipsf metod för att låsa upp iPhonen. Det tar ca 5 min längre.

Alltså enklare än så kan det inte bli.

//Rob

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 11:38
Ursprungligen av Robo-X:

Juntan, kenjon, prinsen85 och alla andra som vill uppdater till 1.1.3. Varför göra det så krångligt för er. Sen ziphone kom ut för några dagar sen är ALLA guider överflödiga.
........

//Rob

Enligt någon annan på 99.se är det fortfarande strul med Macversionen, medans WinXP funkar bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 13:05
Ursprungligen av kenjon:

Enligt någon annan på 99.se är det fortfarande strul med Macversionen, medans WinXP funkar bra.

Var står det?

//Rob

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 13:19
Ursprungligen av Robo-X:

Var står det?

//Rob

Kommer inte ihåg, tror det var Adrian eller....?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 13:31

Ziphone uppdateras c:a två gånger om dagen...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 13:33
Ursprungligen av kia2:

Ziphone uppdateras c:a två gånger om dagen...

Skulle vara bra med en autouppdatering då....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 13:45
Ursprungligen av kenjon:

Skulle vara bra med en autouppdatering då....

Lite måsta man göra själv. Som att söka på forum innan man skriver nya inlägg (nu är det allmänt menat inte dig personligen). Eller att ladda ner den senaste versionen av programmet. iJailbreak har en auto update funktion inbyggt.

Om du menade trendol så följde han inte instruktionerna. Men det spelar ingen roll nu. Den senaste versionen av ziphone gör allt åt dig till och med startar iPhonen i recovery mode. Det enda som fattas är koka kaffe.

//Rob

Ger en iTunes upgradering av 1.1.1 til 1.1.3 nya baseband 4.6 om man har 3.9?

Senast redigerat 2008-02-13 18:44
  • Medlem
  • Salem
  • 2008-02-13 18:48

hehe jo jag har nog ganska lätt för att göra allt krångligt, men nu har jag en fungerande 1.1.3.

Någon som vet varför det inte fungerar att ladda upp SMS/Ringsignaler via [ibrickr_v0.91 ?

  • Medlem
  • 2008-02-13 18:49

Jag (som macanvändare och ägare av telefon med BL 3.9) kommer vänta en dag eller två, Ziphone 1.2 är nyss släppt och ska tydligen låsa upp BL 3.9 också... så ge det en dag så borde det finnas en stabil version utan alla OSX 10.4-5 buggar osv.. samt förmodligen ett enkelt gui som gör det hela "bulletproof"

Ursprungligen av kato:

Jag (som macanvändare och ägare av telefon med BL 3.9) kommer vänta en dag eller två, Ziphone 1.2 är nyss släppt och ska tydligen låsa upp BL 3.9 också... så ge det en dag så borde det finnas en stabil version utan alla OSX 10.4-5 buggar osv.. samt förmodligen ett enkelt gui som gör det hela "bulletproof"

Sitter i din sits.
Tror du inte man kan försöka uppdatera til 4.6 redan ikväll då? Och sedan köra iJailBreak 0.5.2.

drog hem ziphone och körde det, kom till det att itunes öppnas och apple loggan visas, då hände ingenting på ett bra tag och jag avslutade programmet. Nu kan jag inte starta telefonen alls, appleloggan är det enda som visas.

Datorn känner inte heller igen telefonen.

Hjälp snälla!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-13 21:08

Jag hamande i samma situation och körde ZiPhone en gång till med kommando -v, rebootar i verbose mode.
Tuggade en stund och sen var det bara att starta om!!!

  • Medlem
  • Salem
  • 2008-02-14 07:26

Hur laddar jag upp ringsignaler och sms signaler genom ibrickr v0.91 för XP. försökte ladda upp några saker i går men dom funkade inte. Jag startade om telefonen men dom fanns fortfarande inte där. måste dom vara i ett speciellt förmat för att funka. jag har 1.1.3

Ursäkta om jag frågar nåt som redan besvarats. Försökt läsa alla inlägg, men kan ha missat nåt.

Har två telefoner, båda med 1.1. Den ena är upplåst med iphonesimfree, den andra med jailbreakme. Vad behöver jag göra för att uppgradera till 1.3? ZiPhone? Manuell uppgradering till 1.2 (eller klarar ziphone detta)? Problem med nån teknik och kombinationen IPSF?

Tacksam för hjälp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-14 15:00

Nu är det väldigt mycket snack om 1.1.3 här på 99.se.
Men jag har en fråga till alla er som har eller haft en fungerande 1.1.1-telefon. Varför skall vi uppdatera till 1.1.3? Är det inte bara att tigga om problem ( med tanke på alla dessa frågor och trådar senaste veckan om problem hit och dit.) Det måste ju vara bäst att ligga kvar på 1.1.1 för det är väl knappast något chockerande bra med 1.1.3 eller oroar jag mig i onödan?

Vad anser ni?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 15:16
Ursprungligen av Grandy:

Nu är det väldigt mycket snack om 1.1.3 här på 99.se.
Men jag har en fråga till alla er som har eller haft en fungerande 1.1.1-telefon. Varför skall vi uppdatera till 1.1.3? Är det inte bara att tigga om problem ( med tanke på alla dessa frågor och trådar senaste veckan om problem hit och dit.) Det måste ju vara bäst att ligga kvar på 1.1.1 för det är väl knappast något chockerande bra med 1.1.3 eller oroar jag mig i onödan?

Vad anser ni?

Du oroar dig i onödan. 1.1.3 har bättre stöd för andra länder förutom alla andra förbättringar som googlemaps och wiggly icons. Det finns faktikst ingen anledning att stanna kvar på 1.1.1 för du får en 100% fungerande iPhone. Med senaste basebandet 4.03.13_G.

Alla trådar som dyker upp beror på 2 saker, folk läser inte andra inlägg innan dom skriver nya och när dom väl gör det så följer dom inte anvisningarna till punkt och pricka.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 20:38
Ursprungligen av Grandy:

Nu är det väldigt mycket snack om 1.1.3 här på 99.se.
Men jag har en fråga till alla er som har eller haft en fungerande 1.1.1-telefon. Varför skall vi uppdatera till 1.1.3? Är det inte bara att tigga om problem ( med tanke på alla dessa frågor och trådar senaste veckan om problem hit och dit.) Det måste ju vara bäst att ligga kvar på 1.1.1 för det är väl knappast något chockerande bra med 1.1.3 eller oroar jag mig i onödan?

Vad anser ni?

Från Mac Osx 10.5.2
Uppdaterade just min 1.1.1OOB/IPSF/1.1.2/Oktprep/IPSF

1. Uppdatera till 1.1.3 genom iTunes.
2. stänga av Itunes
3. Installera ZiPhone 2.0 (google is your friend)
4. Kör ZiPhone GUI (Unlock, activate, jailbreak och verbose ska vara ikryssat)
5. Njut av häftig matrix text på iPhonen

Hela grejen tog mindre än en kvart. Inräknat nedladdning av 1.1.3 genom iTunes.

Ursprungligen av tellina:

Från Mac Osx 10.5.2
Uppdaterade just min 1.1.1OOB/IPSF/1.1.2/Oktprep/IPSF

1. Uppdatera till 1.1.3 genom iTunes.
2. stänga av Itunes
3. Installera ZiPhone 2.0 (google is your friend)
4. Kör ZiPhone GUI (Unlock, activate, jailbreak och verbose ska vara ikryssat)
5. Njut av häftig matrix text på iPhonen

Hela grejen tog mindre än en kvart. Inräknat nedladdning av 1.1.3 genom iTunes.

Men funkar funkar det där med en upplåst iPhone 1.1.1?
Är ZiPhone GUI det samma som iJailbreak??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 22:48
Ursprungligen av Helmot:

Men funkar funkar det där med en upplåst iPhone 1.1.1?
Är ZiPhone GUI det samma som iJailbreak??

Jepp det funkar.
kör bara ZiPhone Gui

Ursprungligen av tellina:

Jepp det funkar.
kör bara ZiPhone Gui

Ja, men som sagt är ZiPhone det samma som iJailbreake?

Något annat man ska tänka på då?
t.ex om man ska avinstallera alla program och sådant

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-15 01:21
Ursprungligen av Helmot:

Ja, men som sagt är ZiPhone det samma som iJailbreake?

Något annat man ska tänka på då?
t.ex om man ska avinstallera alla program och sådant

Ja använd inte AnySIM. Den är överflödig eftersom Ziphone 2.x låser upp både BL 3.9 och 4.6.

ZiPhone 2.1 ReadMe:

Ziphone version 2.1

Updated:

No need to set Verbose mode (its default)

To use installer you must firstly install the "BSD Subsystem" package

Usage

Ziphone -j = Jailbreak
Ziphone -a = Activate
Ziphone -u = Unlock (Works on both BL3.9 and BL4.6)
Ziphone -e = Erase Baseband (BL 3.9 only)
Ziphone -b = Downgrade Bootloader from 4.6 to 3.9, update baseband to 4.03.13 and patch the unlock.

*** only use -b if your iphone is 1.1.2/1.1.3 OOB ***

It is also possible to combine the functions e.g ziphone -a -j -u

*Added Windows batch files for n00bs*

ClickHereX3.9.bat Will call Ziphone -u -j -a (use with iphones that were < 1.1.1 OOB)

ClickHereX4.6.bat will call Ziphone -b -j -a (Downgrades bootloader be warned, use for iphone > 1.1.2)

Jailbreak will work on any OS version.

Activation will work on any OS version, except for youtube on 1.0.X (I am lazy i know)

Details on how it works and WHY it works are available on http://www.iphone-elite.org

//Rob

Senast redigerat 2008-02-15 01:32
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-17 19:12
Ursprungligen av Grandy:

Nu är det väldigt mycket snack om 1.1.3 här på 99.se.
Men jag har en fråga till alla er som har eller haft en fungerande 1.1.1-telefon. Varför skall vi uppdatera till 1.1.3? Är det inte bara att tigga om problem ( med tanke på alla dessa frågor och trådar senaste veckan om problem hit och dit.) Det måste ju vara bäst att ligga kvar på 1.1.1 för det är väl knappast något chockerande bra med 1.1.3 eller oroar jag mig i onödan?

Vad anser ni?

Nu har jag gjort 1.1.3 uppdateringen från 1.1.1. Det gick fantastiskt bra och allt utom "Locate me" fungerar.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-02-18 10:36
Ursprungligen av Grandy:

Nu har jag gjort 1.1.3 uppdateringen från 1.1.1. Det gick fantastiskt bra och allt utom "Locate me" fungerar.

Följde du 3-stegs-guiden i början på den här tråden eller någon annan? På mac eller pc? Avinstallerade du alla program innan?

Jag har en 1.1.1 och försöker samla på mig så mycket info som möjligt innan jag ger mig på nån uppgradering

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-02-14 20:08

Lyckad upptining av herr 1.1.3

Tänkte dela med mig av en lyckad uppdatering av min 1.0.2>1.1.1>1.1.2 telefon.
Gjorde det hela från en Mac med 10.5 Leopard. Andra som försökt med 10.4.11 har misslyckats.
Så här gjorde jag:
- Uppdaterade Installer till sista version.
- Uppdaterade telefonen till 1.1.3 med hjälp av iTunes och lät iTunes gå.
- Laddade ner ZiPhoneOSX här http://rapidshare.com/files/91630964/ZiPhoneOSX-2.0.tbz.html och startade det.
- Konstaterade att Verbose boot (debug) och klickae Start.
- Väntade lite oroligt medan iPhonen visade olika ikoner recovery, Appelloggan, nödsamtal, programkod... hjäääälp!!!
Till slut efter en evighet... några minuter landade den i Springboard utan GSM-nät men med Wi-Fi:n fortfarande igång.
- Installerade Community Sources, BSD subsystem och OpenSSH från Installeraren.
- Startade om iPhonen.
- Installerade anySIM 1.1.3
- Startade om iPhonen igen.
- Körde anySIM 1.1.3.
- Startade om iPhonen och sedär full GSM-täckning, SMS, Kartor, YouTube kort sagt allt.
- Installerade sedan Svenska menyer och Nummerformatering men struntade i den Svenska ordlistan.
- Installerade AFPd och lade in Svenska ordlistan manuellt enligt Kias tips http://svenskiphoneordlista.wordpress.com/ och nu fungerar ordlistan.
Lycka till!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-16 07:43

Jag har nu också uppdaterat min upplåsta 1.1.1 till 1.1.3. Gick mycket smidigt!

Först gjorde jag en vanlig uppdatering till 1.1.3 i iTunes, när denna var klar startade jag ZiPhoneOSX 2.2, iTunes behöver inte avslutas. I ZiPhone kryssade jag Jailbreak, Activate och Unlock sedan Start. Detta tog ca 3 min och sedan är telefonen klar!

Jag fick dock ett problem med Installer. I och med att jag inte gjorde en återställning av telefonen utan bara en uppdatering så ligger installer kvar sedan tidigare och tror att jag har alla min gamla program installerade fortfarande trots att de inte finns kvar efter uppdateringen.
Jag gjorde då en återställning på telefonen i iTunes och körde ZiPhone på nytt. Efter detta så fick jag en helt ren 1.1.3-telefon med en ren Installer.
Nu fungerar allt perfekt!

hej alla jag hajjar inte ett piss massa jäkla förkortningar hit och dit en oob 1.1.1 ob1.1.3 blablabla jag har huvudvärk och fattar inte ett dugg:P

jag har en 1.1.1 och halv krachad och vill uppdatera den till 1.1.3...

hur vet jag var jag har för bootload (hette det så ?) vad behöver jag göra ?
kan någon skriva en halv idiot säker instruktion? med länkar jätte gärna !

snälla kan någon lägga 5-10 minuter på det här!

tack på förhand!

har uppdaterat och försökt låsa upp den :O.. funkar inte för mig :(:(:(
kan någon berätta vad Verbose mode snälla hjälp mig !

Bevaka tråden