Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning/aktivering/jaibreak av iPhone 1.1.1

Tråden skapades och har fått 397 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 00:26

Fan nu gjorde jag något så det ända som visas är itunes loggan med en sladd. När jag skulle återställa den uppstod det något fel. Ett fel meddelande kom upp att det inte gick att återställa.
Vad ska man göra nu då. Allt går åt skogen .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 00:48

Jag har restorat min telefon nu men det funkar fortfarnade inte attt ringa? skumt

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-28 09:55

tänkte köra 1.02 -> 1.1.1 med unlock.no fina guide

dock ska den ju revirginazas och restoras till 1.1.1.
Försvinner allt från telefonen då? dvs swephone, musik, film, kontakter, sms, kalander etc?

jag har itunes 7.3, bör jag ha 7.4? allt sparas väl i itunes bibliotek? så kontakter musik etc bara är att synka över efter uppgradering?
Var hittar jag isåfall uppgraderingsinstaller för itunes, så bibliotek etc sparas på PCn?

thnx!

Ursprungligen av dilla:

tänkte köra 1.02 -> 1.1.1 med unlock.no fina guide

dock ska den ju revirginazas och restoras till 1.1.1.
Försvinner allt från telefonen då? dvs swephone, musik, film, kontakter, sms, kalander etc?

jag har itunes 7.3, bör jag ha 7.4? allt sparas väl i itunes bibliotek? så kontakter musik etc bara är att synka över efter uppgradering?
Var hittar jag isåfall uppgraderingsinstaller för itunes, så bibliotek etc sparas på PCn

När man återställer försvinner allting från telefonen. Men om man synkat telefonen med iTunes innan så ska man ha en backup på nästan allting, man kan kolla när den senaste backupen togs i Inställningar i iTunes.

Jag har bara använt iTunes 7.4 och senare, kan inte svara för 7.3.

När man återställt telefonen och kopplar in den till iTunes får man en fråga om man vill återställa till en tidigare säkerhetskopia, dvs den senaste backupen. Då får man tillbaka SMS, programinställningar mm. Sen måste man synka över bilder, musik, osv igen.

När jag gjorde en återställning av min telefon så fick jag tillbaka allting utom mejlen av någon anledning. Inställningarna i Mail var kvar, men alla mejl borta. Vet inte om andra upplevt samma sak eller om jag bara hade otur.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-28 11:14

nice! hoppas det funkar. tar den automatiskt backup på allt när man väljer synk, eller måste man manuellt backuppa sms etc?

funkar senaste version av itunes (7.5?) eller låsen den luren?

Jailbreakning av kommande 1.1.3 och turbosim?

Får ett turbosim kort och en lur med 1.1.2 förinstallerat, som inte är jailbreakad. Jag får dom inte förran på onsdag. Nu ryktas det ju att det kommer en uppdatering till helgen till 1.1.3. Efter jaibreakningen skall man ju uppdatera telfonen via itunes, vilket isåfall resulterar i värsta fall 1.1.3, ligger installern kvar isåfall? Vad jag förstår måste jag ha 1.1.2 installerad för att köra turbosim stämmer detta? Har laddat ner recovery filerna till 1.1.2 kan man använda dessa för en uppdate?

Man skall ju inte måla faen på väggen. Men det hade varit skönt att höra om någon har nån aning. Annars kommer jag gå hårt på glöggen i en vecka för att lunga nerverna och hoppas att det inte kommer en uppdatering

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-02-18 19:33

Ska få hem 2st iPhones snart, och det är en sak jag undrar över. Hur är det med dessa "brickade" telefoner? Har man kunnat låsa upp dem och få dem att fungera bra igen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 20:13
Ursprungligen av Zlatan:

Ska få hem 2st iPhones snart, och det är en sak jag undrar över. Hur är det med dessa "brickade" telefoner? Har man kunnat låsa upp dem och få dem att fungera bra igen?

Det verkar som om ZiPhone har förmåga att väcka flera brickade telefoner till liv.

Bevaka tråden