Första tråden jag läst från första till sista inlägg och lärt mig mycket!
Min iPhone (tillverkad v. 13 2008 version 1.1.4, mjukvaru-upplåst) lade av utan anledning(?) efter att jag startat om den några ggr. (skärmen lyste svart)
Det hela börjae med att jag ladddade ner några appar via Installer (2 eller3 av dom krävde att jag startade om min iPhone..
Passade även på att avinstallera PhoneZap medans jag ändå var inne i Installern..
Startade sedan om min iPhone, men när den startat och jag slagit in min PIN-kod ser jag till min förvåning att PhoneZap finns kvar på mobilen.. Kollar i Installer och det finns inte i min "Avinstallera-lista"..
Hittar det dock att installera..
Tänkte att jag försöker installera det (PhoneZap) igen för att avinstallera det ännu en gång, men då kommer "Man script execution error" upd..
Går tillbaka till huvudskärmen (Springboard) och ska försätta luren i "Sleep Mode", men skärmen stängs inte av, utan dämpas bara så jag fortf. ser min bakgrund..
Märker även att jag kan starta alla program som vanligt, men touch-funktionen funkar bara på Springboard, inte i nåt program..
Så jag startar om luren, men samma sak återstår..
PhoneZap e fortf. kvar också.. Startar om igen, men nu kommer inte det älskade äpplet fram, utan skärmen lyser bara svart.. Det går inte att stänga av den eller göra nånting, jag blir helt förtvivlad och "smått" hysterisk..
Testar att koppa in den till min dator (förövrigt en multimediadator med Windows Vista) för att hoppas kunna återställa den, men som en coktail av salt och citron i ett öppet sår så känner inte min dator igen USB-enheten som nu inte kan användas..
Grips nu av panik och sufar in på detta forum och hittar denna tråd som tipsade om att hålla in Home och Sleep i ca 10 sec, och till min stora glädje så startar luren om sig och det fin, silverfärgade äpplet kommer upp på skärmen som solen på sommaren.
Fast tro fan att det förbannade programmet PhoneZap fortfarande finns på min lur och funkar helt felfritt trots att det är avinstallert..
Har försökt allt ja kan komma på för att bli av me detta prgram, men det går inte att installera igen ens (Main script execution error).. Hur löser jag detta?
Vet att det inte riktigt rör tråden, men det hände samtidigt som min lur fick sin black out så chansar att fråga ändå..
Använder som laddare en från TeknikMagasinet (EJ orginal, vit med en sjujävla stark blå lampa) som fungerar utan problem (till andra som har den o inte tänkt på de så måla över lampsatan me en svart spritpenna så lyser den inte upp hela huset när den änvänds..
Har även en s.k. "Dock Plug" till orginal-laddaren, är den bättre att använda än den från TM?
Hoppas jag inte pajjar trådens huvudämne helt med mina sidospår här och att andra som läser detta med liknande problem får någon hjälp av att läsa det!
/Patte