Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphonen startar inte längre :(

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-11 11:44
Ursprungligen av Rasmus:

Vad får man för iPhone som reservdelsmobil/restaureringsobjekt då?

Jadu, det är just det jag inte vet. Någon som köpt/sålt någon sådan, eller för den delen hört talas om någon sådan affär?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-01-18 00:48

OK, nu är min iPhone snart framme i USA för ett desperat utbytesförsök på Apple Store. Tråkigt dock OM dom nu byter ut den och det kommer tillbaka en iPhone med firmware 1.1.3. Då ser det onekligen mörkt ut…

Utsikterna är så mörka så jag har gått och köpt mig en ny iPhone 1.0.2. Ordningen är därmed återställd, oavsett vad som händer med den trasiga som är i USA!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-18 08:18

Om ni kommer på vad felet är så kan ni ju vända er till Mumien.se, dom har butik i Göteborg där dom sysslar med all slags utbyte av iPhonedelar. Prova med dom, batteribyte hade ett ok pris tyckte jag. Det är det bästa jag kan komma på.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-01-24 01:33

YEEEEEEEEEEEEEEEES!!!!

Jag skickade min iPhone till USA och lät en av mina "secret agents" göra ett besök hos Apple. Han gick därifrån med en utbytt iPhone som nu är på väg hem till mig. Sweeeeeet!!

Killen på Apple var lite tveksam eftersom han direkt såg att min iPhone inte var aktiverad i USA, men han bytte ändå ut den.

Och det fina i kråksången är att den kör 1.1.2!

BAD. Idag gick min iPhone inte att starta. Jag lämnade den i laddaren över natten, och i morse var den helt död. Jag har provat att ladda den i bilen under dagen, men den blev så varm så jag vågade inte fortsätta. När jag kom hem pluggade jag in den i vanliga laddaren igen. Men tyvärr, iPhonen blev återigen glödhet. Jag skojar inte, den blev så varm så jag var rädd att den skulle explodera eller brinna upp.

Jag tror inte den kommer starta igen. Någon som känner en "secret agent" som ska till staterna snart? Min enda chans är nog att försöka få den utbytt.

Verkar dock inte vara ensam om detta, kolla här.

BAD.

Någon som ska till en Apple Store snart? Jag betalar gärna ett par spänn för hjälpen att få min iPhone utbytt (har läst om liknande fall, där Apple lämnar ut en ny telefon enligt garanti). Min iPhone går inte att starta (och kommer inte att starta igen), så det finns ingen chans att de kan se att den är/varit hackad.

Ursprungligen av P.Saltskog:

Någon som ska till en Apple Store snart? Jag betalar gärna ett par spänn för hjälpen att få min iPhone utbytt (har läst om liknande fall, där Apple lämnar ut en ny telefon enligt garanti). Min iPhone går inte att starta (och kommer inte att starta igen), så det finns ingen chans att de kan se att den är/varit hackad.

Det är iofs precis det som är grejen, de har ju antagligen hjälpmedel att starta iPhones som verkar döda för oss. Säger inte att du inte skulle få en ny, men bara för att du inte får igång betyder det inte att de inte kalrar det och då kan de säkert se att den är hackad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-10 12:54

Happ, välkomnar mig själv i klubben. I gårkväll fick min iphone spelet.
Efter det att den dött pga batteritiden,pluggar jag in det i datorn. (ingen respons på iphonen).

En halvtimma senare drar jag ut sladden och då vaknar den till liv igen och jag ser "batteriet" halvfullt. Stoppar in sladden igen, och låter den ligga på laddning under natten.

Tittar till den en stund senare (20 min), i stanbyläge, och ser att lampan ger svagare ljus men har inte slocknat än, vilket i sig verkar konstigt.

Imorse när jag vaknade är mobilen död och under dagen har jag vid ett flertal gånger försökt få igång den men utan resultat. Provat att ringa den också, men ingen reaktion.

Tog ut simkortsluckan och vipps så var den på igen... Wow. tänker jag och skjuter in luckan igen... o lika snabbt var luren död =( . Prövade igen utan reaktion.

Verkar som det är glapp i skärmen någonstans..?

Ska sägas att telefonen är av nyare modell och har 1.1.3. Aldrig installerat någonting förutom språk och tangentbord ifrån ifun.se (swephone)

EDIT

Ursprungligen av Hasse A:

Jag råkade ut för samma sak. För mig löste det sig genom att jag lade den på laddning över natten (utan reaktion). Sedan tryckte jag in home- och sleepknapparna samtidigt i bortåt en halv minut, fortfarande med laddkabeln i.
Då kom det kära äpplet upp och telefonen startade upp och har fungerat sedan dess.

Jag laddade från nätdelen, inte från datorn. Har för mig att den får lite mer ström den vägen.

Hasse

Missade ditt inlägg! Du är gud,mannen! Du lyfte precis en sten ifrån mitt hjärta..Log som fan lär jag såg appleloggan igen 8)

Behövde iof inte hålla på att ladda den samtidigt. Men all resp. till dig!

Creed till tjejen också, det var hon fick nys om den.. hehe..

Senast redigerat 2008-04-10 18:10

Första tråden jag läst från första till sista inlägg och lärt mig mycket!
Min iPhone (tillverkad v. 13 2008 version 1.1.4, mjukvaru-upplåst) lade av utan anledning(?) efter att jag startat om den några ggr. (skärmen lyste svart)

Det hela börjae med att jag ladddade ner några appar via Installer (2 eller3 av dom krävde att jag startade om min iPhone..
Passade även på att avinstallera PhoneZap medans jag ändå var inne i Installern..
Startade sedan om min iPhone, men när den startat och jag slagit in min PIN-kod ser jag till min förvåning att PhoneZap finns kvar på mobilen.. Kollar i Installer och det finns inte i min "Avinstallera-lista"..
Hittar det dock att installera..

Tänkte att jag försöker installera det (PhoneZap) igen för att avinstallera det ännu en gång, men då kommer "Man script execution error" upd..
Går tillbaka till huvudskärmen (Springboard) och ska försätta luren i "Sleep Mode", men skärmen stängs inte av, utan dämpas bara så jag fortf. ser min bakgrund..

Märker även att jag kan starta alla program som vanligt, men touch-funktionen funkar bara på Springboard, inte i nåt program..
Så jag startar om luren, men samma sak återstår..

PhoneZap e fortf. kvar också.. Startar om igen, men nu kommer inte det älskade äpplet fram, utan skärmen lyser bara svart.. Det går inte att stänga av den eller göra nånting, jag blir helt förtvivlad och "smått" hysterisk..

Testar att koppa in den till min dator (förövrigt en multimediadator med Windows Vista) för att hoppas kunna återställa den, men som en coktail av salt och citron i ett öppet sår så känner inte min dator igen USB-enheten som nu inte kan användas..

Grips nu av panik och sufar in på detta forum och hittar denna tråd som tipsade om att hålla in Home och Sleep i ca 10 sec, och till min stora glädje så startar luren om sig och det fin, silverfärgade äpplet kommer upp på skärmen som solen på sommaren.

Fast tro fan att det förbannade programmet PhoneZap fortfarande finns på min lur och funkar helt felfritt trots att det är avinstallert..

Har försökt allt ja kan komma på för att bli av me detta prgram, men det går inte att installera igen ens (Main script execution error).. Hur löser jag detta?
Vet att det inte riktigt rör tråden, men det hände samtidigt som min lur fick sin black out så chansar att fråga ändå..

Använder som laddare en från TeknikMagasinet (EJ orginal, vit med en sjujävla stark blå lampa) som fungerar utan problem (till andra som har den o inte tänkt på de så måla över lampsatan me en svart spritpenna så lyser den inte upp hela huset när den änvänds..
Har även en s.k. "Dock Plug" till orginal-laddaren, är den bättre att använda än den från TM?

Hoppas jag inte pajjar trådens huvudämne helt med mina sidospår här och att andra som läser detta med liknande problem får någon hjälp av att läsa det!

/Patte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 10:03

Min iPhone har också "dött" efter att jag använt den med en ipodhögtalare, jag får upp apple-loggan och recovery mode symbolen med den vägrar starta om den inte är inkopplad till datorn. Datorn känner heller inte av den när den är inkopplad så jag kan inte nollställa den eller göra nått för att lösa problemet.

Det konstigaste var att den inte bara dog direkt, först slutade home knappen fungera sedan dök rutan som säger att: det här tillbehöret är inte gjort för iphone, vill du slå på flygplansläge? upp upprepade gånger utan att den var ikopplad i någonting. Innan den sedan dog så började den också fråga efter pinkoden till sim-kortet. Den fick alltså helt spatt och fortsatte så i några timmar tills batteriet tog slut och sen dess så har jag lyckats starta den två gånger men den har dött igen efter en liten stund.
Jag tror att den laddar, den blir lite varm, men när den är sitter i laddaren så startar den om sig gång på gång, apple-loggan dyker upp i några sekunder och försvinner sen bara för att dyka upp igen och så håller det på.

Att den frågar om man vill slå på flygplansläge får en ju att misstänka att det har med högtalaren att göra men om det är hårdvaran eller mjukvaran det är fel på är svårt att säga. Jag kan inget om hur den fungerar på insidan men man skulle ju kunna tänka sig att någon krets som länkar hårdvaran till mjukvaran gått sönder och att det var därför alla knappar inte fungerade, att den ibland tappade kontakten med simkortet och att den fick för sig ett tillbehör var inkopplat.

Är det så att det bara är att ge upp hoppet? Skicka den någonstans och hoppas på att dom kan fixa den eller finns det något smart som funkat för er andra? Har testat allt som står utom att lägga den i frysen men bara upprepat det i två dagar hittills.

Min iPhone dog igår eftermiddag, och jag fock inte igång den, så den fick sitta i laddaren 15 timmar, och efter att ha hållt in home + sleep/wake knapparna i 30 sekunder så gick den igång

Bevaka tråden