Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro lanserad 2008-02-26

Tråden skapades och har fått 484 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-07 22:09

okej, tur att du han få den innan i alla fall, slipper TNT vara sura över att de åker ut flera gånger utan att du är där ^^

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-08 02:23

Men vad är det här liksom, den skickades för 2 dagar sen och ajg har fortfarande inte änns fått veta med vilka de skickar den eller något alls förutom att den är skickad.

Jag måse ha den snart! Tänker för mycket på den just nu. Om mindre än 3 månader tar jag studenten, och 3 veckor ska jag på studentkryssning, tänker jag något på det alls eller? Nej, för jag vill ha min MBP!

Ursprungligen av iLind:

Men vad är det här liksom, den skickades för 2 dagar sen och ajg har fortfarande inte änns fått veta med vilka de skickar den eller något alls förutom att den är skickad.

Jag måse ha den snart! Tänker för mycket på den just nu. Om mindre än 3 månader tar jag studenten, och 3 veckor ska jag på studentkryssning, tänker jag något på det alls eller? Nej, för jag vill ha min MBP!

Jag fick vänta åtta dagar innan jag fick veta var den var och kunde tracka den.

Min är nu i tyskland nånstans. Ändrad leveransdatum till tisdag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-08 11:02

Japp .. kan ha vart att jag bara tog den enklaste utan några som hälst tillägg kankse .. skönt är det iaf!!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-08 12:29

peacerich:
men damn det var ju lite du fick vänta då. rimgde du till apple något och frågade vart den var?

HEK: okej, konstigt i alla fall för för mig när jag zkulle beställa så skulle den skickas efyer 3 dagar både innan jag ändrade något och efter.

men men jag får väl fortsätta at vänta på min enda tills den 18e kanske :/

Ursprungligen av iLind:

peacerich:
men damn det var ju lite du fick vänta då. rimgde du till apple något och frågade vart den var?

HEK: okej, konstigt i alla fall för för mig när jag zkulle beställa så skulle den skickas efyer 3 dagar både innan jag ändrade något och efter.

men men jag får väl fortsätta at vänta på min enda tills den 18e kanske :/

Det beror på om du beställt med tilllbehör eller inte. Har du gjort det så kommer du kanske få vänta som mig, annars kan du om du har tur få den inom en halv vecka från att den skickas.

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-08 13:02

Idag, en vecka efter att datorn skickades från Asien, så har jag fått info om budföretag och fått ett trackingnummer som faktiskt går att söka med.

UPS är det företag som levererar mitt paket. Just nu befinner det sig i Danmark. Leveransdatum är återställt till det ursprungliga 12 mars, från att ha varit 6 mars ett kort tag.

Det verkar vara många mellanhänder som hanterar försändelsen. Jag har fått cirka 5 olika trackingnummer men det är alltså först nu som jag fått ett som går att söka på hos UPS.

Ursprungligen av Rasmus:

Just nu befinner det sig i Danmark. Leveransdatum är återställt till det ursprungliga 12 mars, från att ha varit 6 mars ett kort tag.

Min har ändrats från 6e till 11e, vart fick du tag på ett funkerande trackingnr. hos UPS?

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-09 12:18
Ursprungligen av alomolife:

Min har ändrats från 6e till 11e, vart fick du tag på ett funkerande trackingnr. hos UPS?

Det stod på Apple Store, tillsammans med "Assigned Carrier".

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-08 13:39

peacerich:
okej, jo jag valde ju med glossy skärm, engeslt OS (svensk tangentbord), apple remoten och ett fodral till datorn.

jahaja, ja då verkar det som att det blir en lång väntan fortfarande i alla fall då =(

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-09 13:38

jag läste på något engelskt forum att typ alla i hela europa som beställt nu har problem med sina tracking-nummer.

EDIT:
Lite udda, nu efter att den skickades för 3 dagar sen så fick jag min aktura på mailen.
Visste inte vad det där DDP Sweden var så googlade på den och kom in på 99.se och där stod det att man typ brukade få den samtidigt som varan blev skickad, kan det vara så att de kanske inte skickat min MBP förens nu? Sen stog det också att när man fått fakturan brukar man kunna börja söka på varan efter några timmar. Så ikväll kanske jag äntligen kan få se vart min dator är
(Ja, jag vet vad DDP är nu så ni behövetr inte kommentera det)

Senast redigerat 2008-03-09 13:52
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-09 14:03

iLind: Det kan ha varit jag som skrev om DDP Sweden, men jag har som sagt ingen aning om var min MacBook Pro är.. Lite jobbigt. Hur menade du med "Så ikväll kanske jag äntligen kan få se vart min dator är" Var söker du då? TNT med 80xxxx-numret? Det har jag gjort också, men det finns ingen information som sagt om min order.

Edit: Nu såg jag att det inte alls var jag, haha. Men jag gjorde det i "Tråden för er som beställt nya MacBook Pro (feb '08)' i alla fall, och nu vet jag vad det betyder också.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-09 14:26

okej, nej jag läste i någon tråd om den nya iMacen som kom förut.
det jag menade med att jag kanske ksulle få veta var den var ikväll var för att i den tråden hade någon skrivit att efter att man fått fakturan så brukade man kunna söka på varan efter någon timme, alltså att idag kanske jag får veta med som fraktar min MBP (TNT;UPS os.v.)och kanske får ett nummer som faktiskt går att söka på.
Det är väl bara att hålla tummaren

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 07:32

Läste lite i en tråd på Apecode.com och hittade att man skulle prova söka på en annan sida om man inte hittade sitt paket.
https://www.iec-logistics.com/apps/tracktrace/trk_tracking.asp
Jag gjorde det och hittade i alla fall lite info.

Saker som att vem som skickade den("Consignor") och mottagare("Consignee") som dock inte visas "av säkerhetsskäl".
Annan info är inte annat än som står på apple förutom en sak.

<table id="results" border="0" cellpadding="3" cellspacing="1"><tbody><tr class="row1"><td class="c10" align="left">05MAR08</td> <td class="c10" align="left">08:28</td> <td class="c10" align="left">JOB CREATED</td> <td class="c10" align="left"> </td></tr></tbody></table>
<table id="results" border="0" cellpadding="3" cellspacing="1"><tbody><tr class="row1"> <td class="c10" align="left">05MAR08</td> <td class="c10" align="left">21:14</td> <td class="c10" align="left">MANIFESTED</td> <td class="c10" align="left">Mfst: C-3xxxxxxx VEN-EMI
</td></tr></tbody></table>

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-10 08:46

iLind: Jag tittade där nu också, och för min står det:

06MAR08 05:11 JOB CREATED
Current Status PALLET CLOSED

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 08:50
Ursprungligen av dayweed:

iLind: Jag tittade där nu också, och för min står det:

06MAR08 05:11 JOB CREATED
Current Status PALLET CLOSED

okej, men klicka på "next" uppe till vänster så kommer du till sida 2 (det gör i alla fall jag) där borde du se liknande mitt. (jag ser också det du postade (men på sida 1)

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-10 09:22
Ursprungligen av iLind:

okej, men klicka på "next" uppe till vänster så kommer du till sida 2 (det gör i alla fall jag) där borde du se liknande mitt. (jag ser också det du postade (men på sida 1)

Jaha, nu såg jag!

06MAR08 21:51 MANIFESTED Mfst: C-3xxxxxxx VEN-EMI står det för min del.

Nu hittar jag mitt paket i UPS trackingsystem, leverans imorgon.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-10 10:37

Jag vill också

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 12:11

alomolife: oh trevligt

upptäckte4 en ny sak på Apples tracking sida nyss!

Citat:

<table border="0" cellpadding="10" cellspacing="0" cols="3" width="100%"><tbody><tr valign="top"><td class="text1">Shipped to</td><td>*MIG*, SE</td><td class="dateColumn">06 Mar 2008</td></tr> <tr valign="top"><td class="text1">Estimated Delivery Date</td><td>18 Mar 2008 (Subject to change)</td><td class="dateColumn"></td></tr> <tr valign="top"><td class="text1">Current Delivery Status</td><td>In Transit to Customer - Shipment on Schedule</td><td class="dateColumn">10 Mar 2008</td></tr></tbody></table>

Current Delivery Status har alltid varit på "6 Mar 2008" och är nu på dagens datum. Detta betyder ju i alla fall att de har uppdaterat min sida

Dock är det fortfarande på samma:

Assigned Carrier
In transit to final destination
- carrier details to be updated shortly

Och Carrier Tracking Number säger samma sak =/

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-10 12:16

iLind: Intressant! Vi har ju samma Estimated Delivery Date..

Grattis, får se om den kommer idag då, eller så. Det är ju något som händer i alla fall

Edit: Fast vänta nu, jag tror den där Current Delivery Date ändras varje dag. Så man får lita mer på Estimated Delivery Date istället. Current är ju just nu alltså, och ja idag är det den 10:e. Har för mig att jag sett att den ändras varje dag. Så är det för mig, men du sa att Current Delivery Date alltid varit den 6:e för dig. Så har det inte varit för mig som sagt.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 12:23

Ja, de har ju inte tidigare uppdaterat något alls men nu uppdaterade de ett datum, dock ingan annat som skulle varit givande =/

Men gå in på Apple Atore, logga in, kolla "dina beställningar" och klicka på knappen där för att "söka efter beställning" och kolla om de uppdaterat något på din också (Våra datorer kanske står brevid varandra^^)

EDIT:
såg din edit nu, ja för mig stod det den 6e senast igår kväll så, nu är första gången den ändras.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-10 12:27
Ursprungligen av iLind:

Ja, de har ju inte tidigare uppdaterat något alls men nu uppdaterade de ett datum, dock ingan annat som skulle varit givande =/

Men gå in på Apple Atore, logga in, kolla "dina beställningar" och klicka på knappen där för att "söka efter beställning" och kolla om de uppdaterat något på din också (Våra datorer kanske står brevid varandra^^)

Hm, okej. För min del har de uppdaterat varje dag då, under det där Current.

Ja, jag gjorde precis det. De har inte uppdaterat något alls för min del.

Shipped to HUDDINGE, SE 06 Mar 2008
Estimated Delivery Date 17 Mar 2008 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 10 Mar 2008
Signed By

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 12:44
Ursprungligen av dayweed:

Hm, okej. För min del har de uppdaterat varje dag då, under det där Current.

Ja, jag gjorde precis det. De har inte uppdaterat något alls för min del.

Shipped to HUDDINGE, SE 06 Mar 2008
Estimated Delivery Date 17 Mar 2008 (Subject to change)
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 10 Mar 2008
Signed By

Okej, hmm men nu har ju du att den ska komma den 17:e
Min står ju på beställningssidan att den ska komma 17e - 18e men på leverans status sidan så står det den 18e (från början stod det typ 12e elelr nått sen ändrade de till 17 och en timem senasre blev det den 18e(detta var samma dag som den skickades och jag kom åt den sidan så))

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-10 12:51
Ursprungligen av iLind:

Okej, hmm men nu har ju du att den ska komma den 17:e
Min står ju på beställningssidan att den ska komma 17e - 18e men på leverans status sidan så står det den 18e (från början stod det typ 12e elelr nått sen ändrade de till 17 och en timem senasre blev det den 18e(detta var samma dag som den skickades och jag kom åt den sidan så))

Ja, precis. En hel dag innan dig, eller samtidigt! Ska bli spännande att se. Bara en vecka kvar nu! Jaha okej, synd att den ändrades då. Det har min gjort också i och för sig. Ah.

Inte långt kvar nu

Så härligt, fick just min :D.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 13:21

Jaa, detä r ju mycket ju!
Men ja, vi får väl se näre de kommer

Kan inte vänta, vil ha den nu Och efter som att jagi nte kan få den nu så vill jag i alla fall vata var den finns men det går inte heller =/

EDIT:
Gawy, schysst

Blir att ringa Apple när jag komemr hem från skolan (sista lektionen nu) och fråga om de har någon liten aning om vart den är eller när jag ska få veta lite info så att jag själv kan ta reda på det.

'Carrier Tracking Number' är ju det man är ute efter, finns i "shipment status" hos apple om sista leverantören fåt paketet, så tror jag det är.

Så jag har ett Carrier Tracking Number hos UPS som jag fick i apple's 'shipment status', ser ut såhär, typ: 1ZW79F147656209393

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-10 14:14

Min verkar ligga kvar i danmark

Ursprungligen av Rasmus:

Min verkar ligga kvar i danmark

säker på Danmark?
min ligger i Tyskland och har gjort det sedan natten till Lördag. Ingen aktivitet idag ?!

HERNE-BOERNIG,
DE 08/03/2008 1:06 EXPORTSKANNING

Står att den ska levereras imorgon. Jag hoppas att de har rätt.

Bevaka tråden